Mistä johtuu kun pöytäkone sammuu aivan yllättäen esim voisi tapahtua nyt tätä kirjoittaessa. Virta poikkee ja kaikki siis sammuu. Kone ei lähde heti edes käyntiin vaan otan pistokkeen irti ja sitten hetken kuluttua se toimii täysin kuin ei mitään vikaa olisikaan. Kun koneen käynnistää uudelleen se ei kerro mistään virheestä vaan
windows käynnistyy täysin niinkuin ei mitään ongelmaa olisi koskaan ollutkaan.. Koneella voi surfata ja tehdä asioita ja sitte voi mennä päivä ja toinenkin ja sitte yhtäkkiä kone sammuu taas ja mikään virtavalo tai virta ei syty.
Tosi kumma "vika"
mistä moinen johtuu?
Kone sammuu yhtäkkiä
6
186
Vastaukset
- Tavalinen vika
Emolevy rikki. Vaatii korjausta tai uusinnan.
- et kertonut
koneen tyyppiä etkä ikää. Tuollaisia oireita aiheuttaa vanhemmissa pöytäkoneissa virtalähteessä huonokuntoiset kondensaattorit. Virtalähteen voisto uuteen on auttanut kummasti.
- :_:_:_:_:_:_:_:
Bios-virus vois myös tehdä tuota... mutta todennäköisemmin epäilen emolevyä, koska itselläni teki samaa. Yhdellä muistilla toimi hyvin, mutta kahdella sammui(tai paremminkin reboottas) kesken surffailun. Nii voisit kokeilla "flashata" Biosin tai kokeilla vaan yhdellä muistilla.
Kuinka lämpötilojen laita?
Oletko koska puhdistanut sen viimeksi pölystä sisältä?
Pyöriikö tuulettimet?
Tuon kaltaiset ongelmat voivat johtua monestakin eri tekijästä.
Täältä ääni virtalähde ongelmaan :)- TimoTT
Juu mä kans veikkaan et sil on liian hiki, ja syteemin "automaattinen palontorjunta" sammuttaa ennenku koko ASUNNOLLE tulee "liian hiki"!
Ja hyviä neuvoja hienooistoon täs ketjussa jo onkin niin paljon, et ei mulla muuta.
- aeraserase
Emolevy tai viratlähde kuten jo mainittukin. Ensiapuna pölyjen imurointi koneen sisältä prossun siilistä yms paikoista. Muita toimenpiteitä sitten tarpeen mukaan, mutta näistä helpoin aloittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618280- 1334664
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.354066- 213358
- 232912
- 292817
- 552693
- 252300
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4032214- 322159