Kone sammuu yhtäkkiä

varoittamatta...

Mistä johtuu kun pöytäkone sammuu aivan yllättäen esim voisi tapahtua nyt tätä kirjoittaessa. Virta poikkee ja kaikki siis sammuu. Kone ei lähde heti edes käyntiin vaan otan pistokkeen irti ja sitten hetken kuluttua se toimii täysin kuin ei mitään vikaa olisikaan. Kun koneen käynnistää uudelleen se ei kerro mistään virheestä vaan
windows käynnistyy täysin niinkuin ei mitään ongelmaa olisi koskaan ollutkaan.. Koneella voi surfata ja tehdä asioita ja sitte voi mennä päivä ja toinenkin ja sitte yhtäkkiä kone sammuu taas ja mikään virtavalo tai virta ei syty.

Tosi kumma "vika"

mistä moinen johtuu?

6

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavalinen vika

Emolevy rikki. Vaatii korjausta tai uusinnan.

• et kertonut

koneen tyyppiä etkä ikää. Tuollaisia oireita aiheuttaa vanhemmissa pöytäkoneissa virtalähteessä huonokuntoiset kondensaattorit. Virtalähteen voisto uuteen on auttanut kummasti.

• :_:_:_:_:_:_:_:

Bios-virus vois myös tehdä tuota... mutta todennäköisemmin epäilen emolevyä, koska itselläni teki samaa. Yhdellä muistilla toimi hyvin, mutta kahdella sammui(tai paremminkin reboottas) kesken surffailun. Nii voisit kokeilla "flashata" Biosin tai kokeilla vaan yhdellä muistilla.

• Kuinka lämpötilojen laita?
      Oletko koska puhdistanut sen viimeksi pölystä sisältä?
      Pyöriikö tuulettimet?

Tuon kaltaiset ongelmat voivat johtua monestakin eri tekijästä.
      Täältä ääni virtalähde ongelmaan :)

• TimoTT

Juu mä kans veikkaan et sil on liian hiki, ja syteemin "automaattinen palontorjunta" sammuttaa ennenku koko ASUNNOLLE tulee "liian hiki"!

Ja hyviä neuvoja hienooistoon täs ketjussa jo onkin niin paljon, et ei mulla muuta.

• aeraserase

Emolevy tai viratlähde kuten jo mainittukin. Ensiapuna pölyjen imurointi koneen sisältä prossun siilistä yms paikoista. Muita toimenpiteitä sitten tarpeen mukaan, mutta näistä helpoin aloittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      8280
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4664
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      35
      4066
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3358
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2912
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2817
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      55
      2693
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2300
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      403
      2214
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2159
    Aihe