Saatiin paatti talven jälkeen vesille ja dieseli yanmar käyntiin, niin jonkin ajan kuluttua se pärähti koville kierroksille ja tuuppasi melkoista harmaata sauhua. Olisiko polttoaineeseen päässyt epäpuhtautta talven aikana? Vai mitä arvelee laituriparlamentti ?
Mikä syynä
21
797
Vastaukset
- En tiijä
Harmaa savutus venedieselissä viittaa veden pääsevän palotilaan. Syynä esim. kansi vääntynyt tai tiiviste sökö. Kierrosten karkaamiseen en sano mitään.
Vai voiko diesel olla vielä epäkuranttia kun lämpötila on matala ja paraffiinit erottuneena? - torsti5
Tuskin se koville kierroksille epäpuhtaan polttoaineen tai veden takia ryntää (ellei sitten bensaa). Mutta oliskohan toi ruiskutuspumppu hajonnu ja syötön säätö mennyt täysille.
- vaihto/putsaua
Oisko pa suodatin täyttynyt vedellä.
- koettua
Että vedelläkö ottaisi kovemmat kierrokset kuin dieselillä, tuskin. Ehdottaisin tarkastamaan öljytilanteen, ettei sinne ole joutunut isompaa määrää vettä. Öljypinnan kohotessa veden tai muun syyn takia riittävän ylös, alkaa kampikammion huohotinputkeen menemään öljhuuruja ja roiskeita. Huohotinputki taas syöttää öljyt imusarjaan ja omilla voiteluöljyillään diesel kyllä käy vinhasti ja täysin säätäjän hallitsemattomasti.
- Yanmar=Paska
koettua kirjoitti:
Että vedelläkö ottaisi kovemmat kierrokset kuin dieselillä, tuskin. Ehdottaisin tarkastamaan öljytilanteen, ettei sinne ole joutunut isompaa määrää vettä. Öljypinnan kohotessa veden tai muun syyn takia riittävän ylös, alkaa kampikammion huohotinputkeen menemään öljhuuruja ja roiskeita. Huohotinputki taas syöttää öljyt imusarjaan ja omilla voiteluöljyillään diesel kyllä käy vinhasti ja täysin säätäjän hallitsemattomasti.
Sitä se on kun koneena on liian herkkiä vehkeitä. Ei merikone saa olla herkkä kuin joku sveitsiläinen kello.
En ole koskaan luottanut tuohon Yanmar merkkiin.
Kokemukset läheisillä tuttavillani ovat olleet pääsääntöisesti huonot mitä tulee Yanmariin.
Edelleen on saamatta neuvoa kaverillanikin jolla kone löi savut ulos ja lakkasi käymästä, eikä lähde enää käyntiin. Kuuluu joku nakse kun konetta pyörittää.
Kun kyselee firmoista kehottavat vain tuomaan sinne ja puhuvat muutaman tonnin korjauskuluista. Vihjeitä ja neuvoja ei saa.
Paska mikä paska, ja huonoa palvelua sekä rahastuksen maku tuon merkin ympärillä. - ei käkikello
Yanmar=Paska kirjoitti:
Sitä se on kun koneena on liian herkkiä vehkeitä. Ei merikone saa olla herkkä kuin joku sveitsiläinen kello.
En ole koskaan luottanut tuohon Yanmar merkkiin.
Kokemukset läheisillä tuttavillani ovat olleet pääsääntöisesti huonot mitä tulee Yanmariin.
Edelleen on saamatta neuvoa kaverillanikin jolla kone löi savut ulos ja lakkasi käymästä, eikä lähde enää käyntiin. Kuuluu joku nakse kun konetta pyörittää.
Kun kyselee firmoista kehottavat vain tuomaan sinne ja puhuvat muutaman tonnin korjauskuluista. Vihjeitä ja neuvoja ei saa.
Paska mikä paska, ja huonoa palvelua sekä rahastuksen maku tuon merkin ympärillä.Tsot tsot, omat kokemukset tuli tosi merikoneesta, pelastusvenekäyttöönkin hyväksytystä Bukhista. Edellisessä veneessä oli Yanmar, eikä sen kanssa ollut mitään ongelmia. Se starttasikin joka ikinen kerta ensimmäisellä puristustahdilla. Bukhin temppukin oli aika puhtaasti oma moka, siis ylläpidon laiminlyöntiä.
- Kovaa pyörii
Katso onko moottorin öljyyn päässyt dieseliä - siitä voi olla seurauksena kierrosten "karkaaminen". Syitä voi olla monia, mutta olisin huolestunut koneen kunnosta.
Kokemusta on :-(( - Pa:n suod.
Pa suodatin/vedenerotin päästää löpön läpi mut ei vettä.Kone ryntää kun ei saa p-ainetta.
- sfgf45
Sullahan ihmekone on, mun kone sammuu kun ei saa polttoainetta.
- Emsalan Ö
Miten tuon ongelman kanssa toimia? Imaista öljyt veke, putsata polttoainetankki...
Moottorin ryntäykseen on periaatteessa pari syytä.
Yleisin on nimim "koettua" kertoma moottoriöljyn joutuminen imusarjaan, se voi tulla joko kampikammion huohotuksen kautta tai ahtimesta ja yleensä siihen liittyy tukkoinen ilmanputsari.
Toinen harvempi tapaus on säätimen jousen irtoaminen tai katkeaminen.
Mitään neuvoja tähän kohtaan ei voi oikein antaa kuin että käynnistele konetta ilman ilmanputsaria, katso että "kaasuvipu" pumpun kupeessa ei jumitu max-asentoon, ryntääkö aina vai oliko vain yksi tapaus. (pyöriikö turbo, jos sellainen on).
Polttoainepuolen saat unohtaa, se on riittävässä kunnossa kun kone kerran käynnistyy, sieltä ei vikaa ryntäykseen löydy ja öljyn määrän näet tikusta.
- R K-S
Paha juttu.
Onko öljyn sekaan päässyt vettä? Tyypillinen vika Yanmarissa.
- Kansi puhki?
- Sylinteriryhmä halki?
- Onko kone päässyt jäätymään?
Kun öljyn sekaan pääsee vettä, niin se muodostaa emulsiota. Emulsio on paksua ja ruiskutuspumpun keskipakoissäätäjä ei toimi kunnolla.- Oudot oireet
Säätäjä on täysin mekaaninen, ja mikä voiteluhäiriö siinä voi päräyttää koneen yht'äkkiä koville kierroksille savun kanssa ? ?
Voitelun puute jumittaa limput ylä-asentoon ja kone ottaa takerrellen kierroksia tai ei ollenkaan.
Emulsoitunut öljy voi kyllä kulkeutua imusarjaan, varsinkin jos pinta on niin korkealla että se rupeaa vaahtoamaan. - Koreastapaskaa
Tyypillinen vika yanmarissa? Johan on juttu. Ihanvakavalla naamalla noin kirjoitat? Malleja on kuitenkin kymmeniä, ellei jopa satoja. Mikä se ihme yhdistävä tekijä noissa on yanmar-kilven lisäksi joka sen tekee? Perusmoottoreita ja valmistajiakin on useita. OLEN SITÄ MIELTÄ ETTÄ SOLE JA HYUNDAI ON KELVOTTOMIA, JOS SUOSTUU LÄHTEMÄÄN KÄYMÄÄN, NIIN SAMMUU VIIMEISTÄÄN AALLONMURTAJAN TAKANA.
- Paskaakoreasta
Koreastapaskaa kirjoitti:
Tyypillinen vika yanmarissa? Johan on juttu. Ihanvakavalla naamalla noin kirjoitat? Malleja on kuitenkin kymmeniä, ellei jopa satoja. Mikä se ihme yhdistävä tekijä noissa on yanmar-kilven lisäksi joka sen tekee? Perusmoottoreita ja valmistajiakin on useita. OLEN SITÄ MIELTÄ ETTÄ SOLE JA HYUNDAI ON KELVOTTOMIA, JOS SUOSTUU LÄHTEMÄÄN KÄYMÄÄN, NIIN SAMMUU VIIMEISTÄÄN AALLONMURTAJAN TAKANA.
Se vielä että ei kannata ostaa teknomarinesta käytettyä yanmaria, siinä on öljyt ja vedet sekaisin.
- hulaballo
Mites kesädiesel toimii näissä lämpötiloissa? Voiko se aiheuttaa ryntäämistä, jos peraffiinit on vielä sakkana tankin pohjalla eikä pumppu saa voitelua?
- ? ? ? ? ?
Ei ole jakajapumppu.
- sfyhuiui
Ei kokemusta mutta olen kuullut että ilmavuoto polttoaine järjestelmässä(suodatin) aiheuutaisi tuollaista.
- Uh huh
Kaikkeahan sitä maailmalla kuulee !
- Ryntäät
Uh huh kirjoitti:
Kaikkeahan sitä maailmalla kuulee !
Ilmaa kone ja kokeile uudelleen
- Tyypillinen vika
Milloin olet viimeksi huoltanut suuttimet ?
Noissa commonrail koneissa suuttimen vuoto laskee paineen norona sylinteriin ja savua ja kalinaa riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2343945Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t462577Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401800Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991671- 1061664
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161499Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e501494Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1691410- 141161
Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1301158