Tekeekö kiinteistönvälittäjä mitään?

Ite saa tehdä

Laitoin kuukausi sitten hakemukseni eräseen kiinteistöfirmaan, että etsisivät mulle sopivan asunnon, mutta mitään ei ole kuulunut. Heidän nettisivulle on tullut uusia, minulle sopivia asuntoja, mutta minulle ei ole kertaakaan soiteltu tai ilmoiteltu. Toukokuussa päättyy vanha vuokrasopimus, eli kiire alkaa olla.

Olenko ymmärtänyt tämän kiinteistönvälityksen ihan väärin, että minun pitää silti tarkkailla heidän nettisivua ja itse ilmoittaa heille kun sopiva asunto on löytynyt?
Ja maksan heille sit jotain palkkiota tyhjästä?

Palkkaisivat lisää henkilökuntaa jos, eivät ehdi mitään tekemään.

4

360

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse etsivä

Sano sopimus irti, eihän tuollaisesta kannata maksaa!

Meillä oli aika tarkat kriteerit, joilla etsimme sijoitusasuntoa tietyltä paikkakunnalta. Välittäjä oli vähän liiankin innokas, eli puhelimeen tuli tekstareita myös kriteereihin sopimattomista kohteista. Koska välittäjä ei mielestämme ottanut tarpeeksi toivomuksiamme huomioon, sanoimme sopimuksen irti aika nopeasti.

Joka tapauksessa kyllä niitä ehdotuksia olisi pitänyt kuukaudessa tulla sinullekin. Ehkä he eivät ole kiinnostuneita palvelemaan vuokralaisia, koska myynnistä saa paremman palkkion.

• Itse etsivä

Unohtui edellisestä viestistä: tarkoitus oli kertoa, että viestejä tuli joka päivä useita, eli kuukaudessa todella ehtii tapahtua paljon.

• työt tehtävä

Paljonko maksoit asunnonhankkimis toimeksiannosta? Pura soppari ja vaadi rahat takaisin ja tee sopimus toiseen toimistoon.

Vai onko kyse siitä että olet vain ilmoittanut että ole halukas ottamaan asunnon, mutta et ole maksanut tästä palvelusta senttiäkään, mutta oletat että sinulle tehdään silti töitä?

Vuokra-asuntoihin on niin paljon hakijoita että välittäjän tarvii vain vastailla puhelimeen, ei hänen tarvitse alkaa kenellekkään itse soittelemaan, sopiva vuokralainen löytyy helposti.

• 14+11

Luin lehdestä, että välittäjä etsii juuri tällaista asuntoa asiakkaalleen juuri tältä alueelta ja hintakin sopiva. Itse olen vasta harkinnut myyntiä mutta ajattelin että jos sopivasti saan myytyä niin voin muuttaa hetikin. Välittäjä lupasi soittaa asiakkaalle ja sitten saman tien minulle että tulevatko käymään mutta mitään ei koskaan kuulunut. En sitten tiedä oliko edes ilmoittanut asiakkaalle. Luulin, että välittäjä nyt ainakin tulee katsomaan tai kertoo miksi asiakkasta ei tämä kiinnosta niin paljon että haluaisi tulla katsomaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      362
      1168
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      768
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      706
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      50
      622
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      595
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      20
      520
    8. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      322
      508
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      76
      481
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe