Liikuntakielto

liik

Hoidon piirissä oleville anorektikoille kysymys. Missä vaiheessa teidät on laitettu liikuntakieltoon? Siis jos on ollut pakkoliikuntaa tai muuten liikaa liikuntaa?

Onko se ollut jokin tietty BMI, vaaralliset oireet tai muuten huono fyysinen kunto tms?

Tuli itselle vähän yllätyksenä, kun lääkäri kielsi liikunnan. Koiralenkillä saan käydä ja siinä kaikki. Olen suht ok fyysisessä kunnossa ja BMI 16.2. En mielestäni lainkaan niin huonossa kunnossa ettenkö voisi liikkua.

Tietysti laihtumisen pitäisi loppua ja ymmärrän kyllä että olisi parempi olla kuluttamatta sitä vähää minkä syön, mutta... :(

Oletteko noudattaneet kieltoa?

3

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauhauh

Itelläni liikuntakielto tuli kun BMI 15.0, enkä 'sen alempana' sitten käynytkään. Olin kyllä todella huonossa fyysisessä kunnossa, että hyvä kun pystyssä pysyin. Pakkoliikuntaa oli jokapäivä monta kertaa. Mutta sairaus oli niin voimakas, että ei sitä kieltoa niin vaan toteltu. Olin koululiikunnasta pois, sillä opettaja ei antanut tunnilla olla, sain vain seurata sivusta.
      Kannattaa todella totella tuota kieltoa. Itelläni ainakin oli että kun sain jonkun painotavoitteen saavutettua, rajoituksia pienennettiin ja sain liikkuakkin enemmän. :) Kun vihdoin vain annoin olla ja vähensin pakkoliikuntaa, tajusin että liikunnasta pitää nauttia, eikä sen pidä olla pakonomaista suoritusta. Nykyään osaan nauttia liikunnasta, vaikka se kovan työn takana olikin!

• 25ddd

Sain heti maaliskuussa liikuntakiellon ensimmäisellä hoitokäynnillä, bmi. oli tolloin siinä 16,5 tietämillä. oon mä sitä suht. rehellisesti toteuttanut.

• Anonyymi

BMI 16 tuli liikuntakielto, kiellettiin myös koululiikunta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe