Muuttamassa

muuttamassa

Heips!! Kertosko joku millanen paikka Kiuruvesi on asua?? näillä näkymin oltas perheen kanssa sinne muuttamassa kun isäntä sais sieltä töitä..

32

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulukee poes

      Täältä on mielestäni melko helppo löytää maaseudulta asunto. En kuitenkaan suosittele paljon yli kymmenen kilometrin päästä keskustaajamasta. Suurin osa lasten harrastuksista ovat kuitenkin kirkonkylällä, ja talvella heidän kuljettamisensa lumisilla teillä voi olla työlästä. Syrjäisempiä seutuja kohti mentäessä myös ikäkavereita alkaa olla harvemmassa.

      Jos olette muualta kuin Savosta kotoisin, niin voitte varautua siihen, että varsinkin miehet ilmaisevat asian kuin asian savolaisella huumorilla höystäen. Sitä ei saata alkuun ymmärtää sillä he ovat tottuneet, että kuulija hoksaa äänen sävystä, milloin puhuja puhuu höystöjen kanssa.

      Kauppojen palvelut päivittäistavaroiden osalta ovat mielestäni varsin hyvät. onhan Kiuruvesi kaikesta huolimatta vielä varsin väkirikas paikkakunta ja ruokakauppoja on sen vuoksi ihan mukava määrä.

      No, kertokoon joku muu lisää. (Tosin niiden kertojien joukossa tulee ilmeisesti olemaan myös pessimistisiä arvioita.) Ehkä voit myös hieman tarkentaa, mitkä asiat erityisesti kiinnostavat.

      • muuttamassa

        No me ollaan vuokra-asunto ottamassa siitä keskustan tuntumasta-->on jo varattuna..lähinnä vaan että minkä laista siellä on,onko miten "villiä"..ja lapsille taitaa olla noita leikkipuistojakin kivasti siellä..verrattuna tähän kylään mistä ollaan tulossa..tietäskö joku millaset koulut on?? vanhempi poika lähtee eskariin syksyllä..


      • junttilaanko?
        muuttamassa kirjoitti:

        No me ollaan vuokra-asunto ottamassa siitä keskustan tuntumasta-->on jo varattuna..lähinnä vaan että minkä laista siellä on,onko miten "villiä"..ja lapsille taitaa olla noita leikkipuistojakin kivasti siellä..verrattuna tähän kylään mistä ollaan tulossa..tietäskö joku millaset koulut on?? vanhempi poika lähtee eskariin syksyllä..

        Keskustassakin haisee lehmän ulosteet ja koko kepusakki ovat samaa perskieppiä.Jos et ole kepulainen,en suosittele.


      • Tulukee poes
        muuttamassa kirjoitti:

        No me ollaan vuokra-asunto ottamassa siitä keskustan tuntumasta-->on jo varattuna..lähinnä vaan että minkä laista siellä on,onko miten "villiä"..ja lapsille taitaa olla noita leikkipuistojakin kivasti siellä..verrattuna tähän kylään mistä ollaan tulossa..tietäskö joku millaset koulut on?? vanhempi poika lähtee eskariin syksyllä..

        Omalta suppealta kokemukselta voin sanoa, että villi meno on ainakin kovasti laantunut. Ennen kyläkuvassa pahennusta aiheuttanut rappioalkoholistien joukko on kadonnut jäljettömiin. Nuorisohan se tietysti nykyään pörisee, kuten muillakin paikkakunnilla.

        Kiuruvedellä asuessani olen aiemmin asunut pelkästään maaseudulla, mutta viime talven asuin rivitalossa täällä keskustaajamassa. Eipä ole yöunta vielä kukaan häirinnyt.


      • Hyvä Kiuruvesi!
        junttilaanko? kirjoitti:

        Keskustassakin haisee lehmän ulosteet ja koko kepusakki ovat samaa perskieppiä.Jos et ole kepulainen,en suosittele.

        Eikä haise. Älä säikähdä näitä kotipaikkauntansa mustamaalajia. He ovat kunnallisvaaleissa tappion kärsineitä huonoja häviäjiä, jotka purkavat turhautuneisuuttaan näillä suivuilla. Heitä kutsutaan "kepunälvijöiksi", kun joka virkkeessä on sana "kepu", niinkuin huomaat. Ovat äänekkyydestään huolimatta lukumäärältään marginaalista porukkaa. Kunnon kiuruvetiset, joita on valtaenemmistö, eivät vain kehtaa heidän kanssaan ruveta kiistelemään.


    • Verkkarit REVITÄÄN

      Suojeluskunta henkinen PITÄJÄ. Jos haluat toimia TUL-Seurassa
      Teräksessä.

    • konservatiivi1

      Muistan, että 78-80 lukujen vaihteessa Kiuruvedelle tuli uusi ravintola. Alussa siellä oli hiukan hidas tarjoilu, joten paikkakuntalaiset antoivat ravintolalle uuden nimen, se oli Selviämisasema.

    • asukkaitalisää

      Tulkaa vaan tervetuloa,opettajat on ihan asiallisia, ja teidän lähtee eskariin tällähetkellä on hieman sekavaa kuka missäkin on mutta kyllä vuoden päästä uskoisin että paikat on kohdallaan.Harrastusmahdollisuuksia on itsellenne ja lapsille.Uima-jää-liikuntahallit lähekkäin.

    • Huuuuuuuuuhaaaaaaaaa

      Tänne ei ole tosissaan kukaan muuttamass.

      Täysi provo koko kirjoitus. Joku haluaa antaa kuvan, että muka joku tänne muuttais.

      Huuuuuuuuuuuuhaaaa.

      • muuttamassa

        No kyllä me sinne ihan muuttamassa ollaan jos kaikki menee niinkuin ollaan suunniteltu..


    • Känsä kammenessä

      Minäkin sinne tulisin jos saisin töitä. Kertokee minullekkin. Onko yökerhoja sekä halukkaita neitosia tutustumaan uusiin ihmisiin.

      • Elä vielä tule

        Ee myö työttömiä niin paljo tänne haluta, kun tätä kekustelun avaajaa, jonka porukka on tulossa tänne jo olemassa olevan työpaikan takia. Mutta keksipä joku yritys ja ala sitä tiällä pyörittöö, niin sittä on eri asia...

        Sen jäläkeen vasta kerrotaan näistä yökerho- ja naistarjonnoista.


      • puhun totta

        Kiuruvedellä on useita yökerhoja joissa käy valtavasti halukkaita neitosia. Työtä löydät täältä heti muutettuasi tänne.


      • Totta tämäkin
        puhun totta kirjoitti:

        Kiuruvedellä on useita yökerhoja joissa käy valtavasti halukkaita neitosia. Työtä löydät täältä heti muutettuasi tänne.

        Ja jos yrittäjäksi päätät ryhtyä, yökerhon pitäminen lienee niitä varmimmin menestystä tuottavimpia toimialoja. Missä halukkaat neitoset parveilee, siellähän ne miehetkin viihtyvät.


      • muuttamassa
        Elä vielä tule kirjoitti:

        Ee myö työttömiä niin paljo tänne haluta, kun tätä kekustelun avaajaa, jonka porukka on tulossa tänne jo olemassa olevan työpaikan takia. Mutta keksipä joku yritys ja ala sitä tiällä pyörittöö, niin sittä on eri asia...

        Sen jäläkeen vasta kerrotaan näistä yökerho- ja naistarjonnoista.

        niin keskustelun avauksessa tarkoitus oli kirjoittaa että,ollaan muuttamassa kun isäntä sai töitä sieltä


      • severstopol
        puhun totta kirjoitti:

        Kiuruvedellä on useita yökerhoja joissa käy valtavasti halukkaita neitosia. Työtä löydät täältä heti muutettuasi tänne.

        Kiuruvedellä on todellakin juuri noin kuin todenmukaisesti kuvailit. Lisäksi vielä korostaisin luonnonraikkaita tuulahduksia ABCn tienoilla.


      • Alkuasukas.
        muuttamassa kirjoitti:

        niin keskustelun avauksessa tarkoitus oli kirjoittaa että,ollaan muuttamassa kun isäntä sai töitä sieltä

        Tervetuloa tänne vaan ! On kouluja ja uimahalli,kuntosali, keilahalli, talviuintipaikka , 2 kesäuintipaikkaa keskustassakin , ladut keskustasta lähtien , ratsastustalleja, kansalaisopisto, ulkoilureittejä ja nähtävyyksiä,oikea tori, jossa toritapahtumia, lut.srk . ort.srk, lest.ry, helluntai- ja vapaasrk. jos sellaiset kiinnostaa. Rauhassa saa olla kun hitaasti tutustuu ihmisiin ja eikä päästä uteliaita , joita täällä riittää , heti raiveliin kiinni. Se on asia nro 1. Löytää kyllä oikeita ystäviäkin täälläkin ajan kanssa, kaikenikäiset. Täällä pärjää kyllä , kauppoja on , hyvä vaatekauppa miehille ja naisille , kaikken kansan vaatekauppa, kangaskauppa, sekalaisen tavaran suuri kauppa, elintarvikekauppoja 4 kpl.


      • ei isäntä
        muuttamassa kirjoitti:

        niin keskustelun avauksessa tarkoitus oli kirjoittaa että,ollaan muuttamassa kun isäntä sai töitä sieltä

        Ei Kiuruvedellä muut saakkaan,kun isännät ja sonnit.Tavallisen työläisen on turha etsiä töitä.


      • ex kiuruvetinen
        puhun totta kirjoitti:

        Kiuruvedellä on useita yökerhoja joissa käy valtavasti halukkaita neitosia. Työtä löydät täältä heti muutettuasi tänne.

        Kyllä ne halukkaat neitoset on muuttana ajat sitten iisalmeen ja kuopijjoon.vain ne jäänny jotka 'jollain' suhteilla saanu töitä.sängyn kautta uraputkeen piäsy varmin tapa!


      • fitness 44
        Alkuasukas. kirjoitti:

        Tervetuloa tänne vaan ! On kouluja ja uimahalli,kuntosali, keilahalli, talviuintipaikka , 2 kesäuintipaikkaa keskustassakin , ladut keskustasta lähtien , ratsastustalleja, kansalaisopisto, ulkoilureittejä ja nähtävyyksiä,oikea tori, jossa toritapahtumia, lut.srk . ort.srk, lest.ry, helluntai- ja vapaasrk. jos sellaiset kiinnostaa. Rauhassa saa olla kun hitaasti tutustuu ihmisiin ja eikä päästä uteliaita , joita täällä riittää , heti raiveliin kiinni. Se on asia nro 1. Löytää kyllä oikeita ystäviäkin täälläkin ajan kanssa, kaikenikäiset. Täällä pärjää kyllä , kauppoja on , hyvä vaatekauppa miehille ja naisille , kaikken kansan vaatekauppa, kangaskauppa, sekalaisen tavaran suuri kauppa, elintarvikekauppoja 4 kpl.

        Kylläpä vitsin murjasit. Vai vielä morajärvelle!?


    • Rilipatirei

      Jos muutat niin syytä ihtees.

    • entinen naapuri

      Kiuruveellä on monia aivan loistavia kirpputoreja, mistä saa hyvälaatuista tavaraa ja vaatetta ihan pilkkahintaan. Kannattaa käydä ostoksilla! Löytyy myös paljon hyvää taidetta ja kulttuuria. Ei hassumpi paikka asua ja elää :)

    • xsxxs

      hyvä laatusta anna mun nauraa hinnat korkeemmat kun kaupassa:DD !!kulttuuria tosiaan torin kupeella puliukot heilumassa!! :D juoruämmät...

    • jontte244

      Melko sisäsiittonen paikka. Kapakkaan ei kannata mennä melko varmasti saatte turpaan. Samat pilleripäät riuhuneet viimeset 15vuotta. Eikä kyllä muutenkaan ole oikein virikkeitä. Koulu on ihan ok perus tasoa ja opettajat ainakin oli ok yhtä ego ongelmaista lukuunottamatta. Eli sanosin perusharmaa paikka.

    • trololo1

      Kiuruvesilehteen pitäs kyllä laittaa juttu joka kertoo trollauksesta..

    • Pois pois

      Muuttamassa. Todellakin muuttamassa. Nimittäin jälleen kerran pois muuttmassa. Ja viimeisen kerran.

      Kyllä tämä on nyt nähty.

    • nou life

      Oikein hyvin pärjää jos on sukua,nainut jonkun sukuun kuuluvan. Sama pätee töihinotossa,sukua kehuttava, oltava sukua tai tulossa sukuun. Muualta tulleet ovat kauhean utelun aiheita,puheenaiheita,kummajaisia ja saibartelun aiheena, kun tuovat tähän sukulaisia keskenään naineiden ja isosti muuttotappioisen kylän kummajainen.. Tätä menos voisi liittää johonkin jos ottaisivat, enää ei väkiluku riitä enää kaupunkikoneistoksi, mutta sinnikkästi maksatetaan tästäkin.Liikkeitä loppuu ja muutkin lähtisi pois jos joku ostaisi asunnon, työttömyyttä,syrjäytymistä, poikamiehiä nurkissa pyörimässä, jollain lääkitys ei niin kohillaan ajelee jenkkiautolla ja kulkee bootseissa..

      • Outoa porukkaa

        Lainaus edeltä:

        "Muualta tulleet ovat kauhean utelun aiheita,puheenaiheita,kummajaisia ja saibartelun aiheena"

        Akkaihmisen suusta::

        "Tuolla on outo ihminen. Aivan on outo ihminen. En ole ennen nähnyt, kun on niin outo ihminen. Tosi oudon näköinen. Ei tuota outoa ole ennen näkynyt. On se outo."

        Sana outo tarkoittaa tuossa puheessa sanaa vieras. Mutta noin se menee kun kuusten alle tulee muualta ihminen. Se ei enää olekaan vieras vaan se on peräti outo. Ihminen on ihminen. Se ei ole vieras eikä outo.

        Suvaitse sitten siinä ilmapiirissä muutakin mitä muualla maailmassa suaitaan.


    • suila1

      Älkää hyvät ihmiset menkö kiuruveelle asumaan takapajula koko kylä maata jos omistat 100 ha niin sitten olet jotain.Iisalmi aivan eri asia asuin 6v k-veellä enkä takaisin mene kun pois pääsin. millä alalla olette k-veellä kauppaalalla ei töitä lopettaneita liikkeitä useita

      • Kiurveelle kaikki

        Ja höpö, höpö. Kiuruvedellä on mukava asua ja täällä asuu oekeeta immeesiä. Tulkaa vaan tänne kaikki, jotka tulemaan pystytte.

        Nämä pessimistiset kirjoittelut kertovat enemmän kirjoittajista itsestään, kuin Kiuruvedestä ja sen asukkaista.


    • xxx18

      EI OLE EDES TOIMIVAA TERVEYSASEMAA KUIN ARVAUSKESKUS...SAATIKA POLIISILAITOSTA VEROTOIMISTOA!IISALMESSA SENTÄÄN KAIKKI PALVELUT!!SUILA PUHUU ASIAA!!ÄLKÄÄ TAKAPAJULAAN MENKÖ!!KIURUVESI EI ANSAITSE KAUPUNKI NIMEÄ TODELLAKAAN !!

      • qwe33

        Kyllä ansaitsee. Kiuruvesi on luomukaupunki :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe