renu scenic osto

jannu04

mitä tyyppivikoja autosta löytyy? onko virheosto?

11

3044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jere

      Tyyppivioista en oikeastaan tiedä, muuta kuin sen vilkun, mutta omasta autosta erilaisia vikoja on löytynyt kymmenittäin ja minusta myös yleinen laatu on melko huonoa.

      Sanoisin siis, että oma Scenicini on virheostos.

      • Jo2S

        Itselläni on ollut Scenic I :nen reilu kolmevuotta ja 70tkm ilman yhtäkään ylimääräistä huoltamokäyntiä! Nyt ollut S II:nen parituhatta km ilman murheita. Ei ole tiedossa tyyppivikoja, vilkutkin pelaa niinkuin pitää.
        Minun autot tosin perusmalleja 1.6:lla koneella, lieneekö tässä syy parempaan laatuun!
        Ikävää jos autojen laatu on näin vaihtelevaa. Olen kyllä kuulut samanlaista laatuvaihtelua arvostetuilta saksalaismerkeistäkin.

        Sanoisin siis, omalta kohdaltani Rellu on ollut oikea ostos!


    • Haba

      Grande Scenic 1,9 dci nyt takana 13000 km hienoja kilometrejä. Auto pelannut hienosti ja makoisalta matkaa tuntuu VW:n ja Volvon jälkeen.
      Tilaa hyvin. Moottori hienostunut ja vääntöä riittää. En vaihtaisi pois.

    • SII

      Auto hyvä, huolto perseestä. Vilkku, vasemman takaoven lukitus ja omituinen satunnainen kolahdus kai sitten tyyppivikoja.

      • scenic 1.6

        Mulla on myös vasemmassa takaovessa jotain häikkää. Sitä pitää tempasta vähän reilummin kiinni. Huomasin pestessäni, että ovi ei istu kunnolla paikallaan.
        Vilkku pelittää ihan hyvin.
        Omituinen kolaus kuuluu mullakin. Kun starttaan auton, niin saattaa muutaman sekunnin kuluttua kuulua vaimea kolahdus. Joskus se kuuluu kun ajan muutaman metrin. Itse olen olettanut sen liittyvän jollain tavoin jarruihin. Eli vapauttaa jotenkin viiveellä????? En tiedä.
        Eka huolto vielä edessä.
        Pyyhkijöiden automaattitoiminto on hieman outo.
        Kun lasilla on aamulla kosteutta yön jäljiltä ja laitan pyyhkijät automaatille, niin saattaa pyyhkiä lasia kuin riivattu täysillä, vaikka kosteus olisi jo poissa. Tätä jatkuu vaikka kuinka kauan jos ei ota pois päältä.

        Myös kertapyyhkäisytoiminnon puute on outoa.

        Muuten olen autoon tyytyväinen. Ja voin suositella sitä muillekin.


      • ibbe
        scenic 1.6 kirjoitti:

        Mulla on myös vasemmassa takaovessa jotain häikkää. Sitä pitää tempasta vähän reilummin kiinni. Huomasin pestessäni, että ovi ei istu kunnolla paikallaan.
        Vilkku pelittää ihan hyvin.
        Omituinen kolaus kuuluu mullakin. Kun starttaan auton, niin saattaa muutaman sekunnin kuluttua kuulua vaimea kolahdus. Joskus se kuuluu kun ajan muutaman metrin. Itse olen olettanut sen liittyvän jollain tavoin jarruihin. Eli vapauttaa jotenkin viiveellä????? En tiedä.
        Eka huolto vielä edessä.
        Pyyhkijöiden automaattitoiminto on hieman outo.
        Kun lasilla on aamulla kosteutta yön jäljiltä ja laitan pyyhkijät automaatille, niin saattaa pyyhkiä lasia kuin riivattu täysillä, vaikka kosteus olisi jo poissa. Tätä jatkuu vaikka kuinka kauan jos ei ota pois päältä.

        Myös kertapyyhkäisytoiminnon puute on outoa.

        Muuten olen autoon tyytyväinen. Ja voin suositella sitä muillekin.

        ...liittynee jotenkin automaattilukitukseen tms. koska jos ovien automaattilukitus on päällä, niin ne yleensä lonksahtavat lukkoon kun nopeus ylittää about 15 km/h. Kolahdus kuuluu mielestäni asiaan, vaikka olen itsekin sen syytä miettinyt, kun itselläni ei tuota lukitusta ole päällä. Ainakin Seateissa/VW-ryhmän tuotteissa ovet paukahtaa lukkoon samoissa nopeuksissa (oletusasetuksena), mutta niissä kolahtaa keskuslukko. En tiedä kolahtaisiko muuten...

        Grandin vasen takaovi näyttää juu siltä kuin se ei aivan olisi aukon muotoinen/oikeassa autossa. Onkohan tullut uuden mallin alkuun pieni mittavirhe?

        Pyyhkimistä vielä (sadetunnistimesta) ihmettelen sitä, että kun joskus sateella pysähtyy liikennevaloihin, niin on käynyt siten, että pyyhkimet pysähtyvät automaattimodessa kokonaan eli eivät pyyhi ollenkaan vaikka vettä tulee kuin saavista kaatamalla. Pakko laittaa käsin päälle, jos mielii vaikka nähdä vaikka liikennevalot tai yleensä tapahtumia... Tunnistaakohan se anturi "sadetta" jos esim. katolta valuu virtana vettä anturin yli?

        Ja se kuskin penkki alkoi nitisemään ja narisemaan jo luovutusta seuraavana päivänä ja pahenee koko ajan, mutta se korjattaneen/vaihdettaneen huollossa. Narskahtaa aina kun ajaa mutkaan tai monttuun.

        Itsekin olen kyllä kokonaisuutena ollut autoon tyytyväinen tietäen, ettei varmasti ole yhtään autoa, jossa ei olisi jotain fiksattavaa takuuseen.


      • Heccu
        ibbe kirjoitti:

        ...liittynee jotenkin automaattilukitukseen tms. koska jos ovien automaattilukitus on päällä, niin ne yleensä lonksahtavat lukkoon kun nopeus ylittää about 15 km/h. Kolahdus kuuluu mielestäni asiaan, vaikka olen itsekin sen syytä miettinyt, kun itselläni ei tuota lukitusta ole päällä. Ainakin Seateissa/VW-ryhmän tuotteissa ovet paukahtaa lukkoon samoissa nopeuksissa (oletusasetuksena), mutta niissä kolahtaa keskuslukko. En tiedä kolahtaisiko muuten...

        Grandin vasen takaovi näyttää juu siltä kuin se ei aivan olisi aukon muotoinen/oikeassa autossa. Onkohan tullut uuden mallin alkuun pieni mittavirhe?

        Pyyhkimistä vielä (sadetunnistimesta) ihmettelen sitä, että kun joskus sateella pysähtyy liikennevaloihin, niin on käynyt siten, että pyyhkimet pysähtyvät automaattimodessa kokonaan eli eivät pyyhi ollenkaan vaikka vettä tulee kuin saavista kaatamalla. Pakko laittaa käsin päälle, jos mielii vaikka nähdä vaikka liikennevalot tai yleensä tapahtumia... Tunnistaakohan se anturi "sadetta" jos esim. katolta valuu virtana vettä anturin yli?

        Ja se kuskin penkki alkoi nitisemään ja narisemaan jo luovutusta seuraavana päivänä ja pahenee koko ajan, mutta se korjattaneen/vaihdettaneen huollossa. Narskahtaa aina kun ajaa mutkaan tai monttuun.

        Itsekin olen kyllä kokonaisuutena ollut autoon tyytyväinen tietäen, ettei varmasti ole yhtään autoa, jossa ei olisi jotain fiksattavaa takuuseen.

        ...vai voisko se olla EPS&ARS&CSV:n päälle kytkeytyminen. Meillä se ei siis ole varsinainen kolahdus, mutta tuntuu muutamien metrien / muutamien kymmenien metrien ajon jälkeen oudosti kaasujalassa.
        Muuten auto on ollut ok. 10 000 km takana.


      • Santtu
        scenic 1.6 kirjoitti:

        Mulla on myös vasemmassa takaovessa jotain häikkää. Sitä pitää tempasta vähän reilummin kiinni. Huomasin pestessäni, että ovi ei istu kunnolla paikallaan.
        Vilkku pelittää ihan hyvin.
        Omituinen kolaus kuuluu mullakin. Kun starttaan auton, niin saattaa muutaman sekunnin kuluttua kuulua vaimea kolahdus. Joskus se kuuluu kun ajan muutaman metrin. Itse olen olettanut sen liittyvän jollain tavoin jarruihin. Eli vapauttaa jotenkin viiveellä????? En tiedä.
        Eka huolto vielä edessä.
        Pyyhkijöiden automaattitoiminto on hieman outo.
        Kun lasilla on aamulla kosteutta yön jäljiltä ja laitan pyyhkijät automaatille, niin saattaa pyyhkiä lasia kuin riivattu täysillä, vaikka kosteus olisi jo poissa. Tätä jatkuu vaikka kuinka kauan jos ei ota pois päältä.

        Myös kertapyyhkäisytoiminnon puute on outoa.

        Muuten olen autoon tyytyväinen. Ja voin suositella sitä muillekin.

        Kertapyyhkäisy onnistuu ainakin MEG II:ssa, kun käyttää nopeasti oikeaa viikseä lasinpesuasennossa.
        Vettä ei ehdi tulla, mutta pyyhkijät pyyhkäisevät kerran.


      • SII
        Heccu kirjoitti:

        ...vai voisko se olla EPS&ARS&CSV:n päälle kytkeytyminen. Meillä se ei siis ole varsinainen kolahdus, mutta tuntuu muutamien metrien / muutamien kymmenien metrien ajon jälkeen oudosti kaasujalassa.
        Muuten auto on ollut ok. 10 000 km takana.

        No kyllä se meillä on ihan selkeä kuoppiin liittyvä kolahdus etupäässä. Joillekkin on vaihdettu joku moottorin kiinnityskumi ja on ilmeisesti auttanut. Ovessa taas oli kekuslukituksessa vikaa, ei mekaanista.


      • Pöh
        ibbe kirjoitti:

        ...liittynee jotenkin automaattilukitukseen tms. koska jos ovien automaattilukitus on päällä, niin ne yleensä lonksahtavat lukkoon kun nopeus ylittää about 15 km/h. Kolahdus kuuluu mielestäni asiaan, vaikka olen itsekin sen syytä miettinyt, kun itselläni ei tuota lukitusta ole päällä. Ainakin Seateissa/VW-ryhmän tuotteissa ovet paukahtaa lukkoon samoissa nopeuksissa (oletusasetuksena), mutta niissä kolahtaa keskuslukko. En tiedä kolahtaisiko muuten...

        Grandin vasen takaovi näyttää juu siltä kuin se ei aivan olisi aukon muotoinen/oikeassa autossa. Onkohan tullut uuden mallin alkuun pieni mittavirhe?

        Pyyhkimistä vielä (sadetunnistimesta) ihmettelen sitä, että kun joskus sateella pysähtyy liikennevaloihin, niin on käynyt siten, että pyyhkimet pysähtyvät automaattimodessa kokonaan eli eivät pyyhi ollenkaan vaikka vettä tulee kuin saavista kaatamalla. Pakko laittaa käsin päälle, jos mielii vaikka nähdä vaikka liikennevalot tai yleensä tapahtumia... Tunnistaakohan se anturi "sadetta" jos esim. katolta valuu virtana vettä anturin yli?

        Ja se kuskin penkki alkoi nitisemään ja narisemaan jo luovutusta seuraavana päivänä ja pahenee koko ajan, mutta se korjattaneen/vaihdettaneen huollossa. Narskahtaa aina kun ajaa mutkaan tai monttuun.

        Itsekin olen kyllä kokonaisuutena ollut autoon tyytyväinen tietäen, ettei varmasti ole yhtään autoa, jossa ei olisi jotain fiksattavaa takuuseen.

        """"Pyyhkimistä vielä (sadetunnistimesta) ihmettelen sitä, että kun joskus sateella pysähtyy liikennevaloihin, niin on käynyt siten, että pyyhkimet pysähtyvät automaattimodessa kokonaan eli eivät pyyhi ollenkaan vaikka vettä tulee kuin saavista kaatamalla. Pakko laittaa käsin päälle, jos mielii vaikka nähdä vaikka liikennevalot tai yleensä tapahtumia... Tunnistaakohan se anturi "sadetta" jos esim. katolta valuu virtana vettä anturin yli? """"

        Kuulostaa jo edellisessä mallissa olleelta "älykkäät pyyhkijät" -toiminnolta joka asettaa pyyhinnopeuden pykälää pienemmälle kun auto pysähtyy. Toimii satunnaisesti niin kuin haluaisinkin... mutta uskon että automaattitoiminnon kanssa voi olla "lottokone".


      • scenic 1.6
        Santtu kirjoitti:

        Kertapyyhkäisy onnistuu ainakin MEG II:ssa, kun käyttää nopeasti oikeaa viikseä lasinpesuasennossa.
        Vettä ei ehdi tulla, mutta pyyhkijät pyyhkäisevät kerran.

        Joo, testasin ja toimi. Jos pari kertaa aivan pienen ajan sisällä joutuu "kertapyyhkäisemään" antamasi ohjeen mukaan, niin toisella kerralla ruikkaa jo pesuainetta lasiin.
        Tämä toiminto kuitenkin poistaa automaattitoiminnon. Eli "kertapyyhkäisyn" jälkeen jos haluat automaattitoiminnon taas päälle, niin sinun pitää käyttää pyyhkijät pois päältä ja sitten siirtää taas automaatille.

        Minkä hintainen on muuten toi 10 tkm ensihuolto?
        Ajattelin käyttää olarin biliassa, mutta onko vaihtoehtoja tarjolla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe