Hei!
Olen rakastunut virkattuihin pitsiliinoihin ja haluaisin oppia tekemään niitä itse. En kuitenkaan osaa kuin nauhaa virkata. Osaisiko joku asiasta enemmän tietävä suositella jotakin kirjaa, jonka ohjeilla aloittelijakin pääsisi alkuun? Kiitos. :)
Kirja: virkkausta aloittelijalle?
4
592
Vastaukset
- lilliputti
Kyllä kirjoja on niin paljon että suosittelen kirjastossa käyntiä, siellä on varamasti sinulle sopivia kirjoja tai lehtiä josta löydät helppoja ohjeita ja jos et ohjeita aina ymmärrä katso kuvaa välillä. Niin minä virkkauksen aloitin ja yhä silloin tällöin virkkaan ja hyvin opin.Kivoja virkkaus hetkiä.
- tintti
lilliputin kanssa, kirjasto on paras paikka aloittaa jo senkin takia että hyvät käsityökirjat ovat pahuksen kalliita! Sitten kun huomaa että kiinnostusta riittää alkuinnostuksen jälkeenkin, kannattaa tietysti katsella kirjoja ja lehtiä kaupoistakin, minä aina matkoillakin etsin aina uusia malleja.
Virkkaus ei todellakaan ole mahdotonta oppia, itse olin aikoinaan koulussa kuutosen käsityöntekijä ja tunnettu tumpelo - opettajani totesi kerran että "sinähän annat aivan uutta syvyyttä ilmaisulle peukalo keskellä kämmentä" - ja aloitin neulomisen uudelleen vasta kaksikymppisenä ja virkkaamisen vasta kolmekymppisenä ja nyt olen ihan hyvä molemmissa!
Hauskoja hetkiä uuden harrastuksen parissa!
- aloittelija minäkin
Tässä myös yksi halukas oppimaan virkkauksen taidon. Osaan vain myös pelkän nauhan virkkauksen. Innostuin viikonloppuna ostamaan virkkuukoukun ja lankaa. Lainasin kirjastosta neljä virkkauksen kirjaa, mutta yksikään ei auttanut minua sen enempää. Olisin kaivannut todella helppoja malleja ja hyvin selitettynä. Kirjojen ohjeet silmukoiden tekoonkin olivat vaikeasti ymmärrettäviä. Löysinkin netistä selkeät ohjeet silmukoiden tekoon osoitteesta: http://www.kallamedia.com/virkkaus/index.html
Vielä vain täytyy käydä kirjastosta etsimässä sellaisia kirjoja, joissa olisi helppoja malleja. Se on harmittanut, kun ei ole ketään jolta kysyä neuvoja. Täytyy vain itse päätellä ja keskittyä hyvin. - Tiina
Käspaikasta löytyy Viivin virkkausnetti:
http://kallamedia.com/virkkaus/index.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."472192Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1912009- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933835- 61736