Kun on loppu

äiti95

Kerron tähän nyt vähän taustatietoa, että jokainen pääsee enemmän jyvälle mun tilanteesta. Olin 16-vuotias kun tulin raskaaksi ja 17-vuotias kun sitten sain lapseni.

Silloinen poikaystäväni sekä lapseni isä lupasi pysyä rinnallani, ja auttaa ja tukea minua kaikin tavoin. Vaan kuinkas kävikään? Kun lapsi sitten syntyi ja yöllä heräämiset/itkemiset yms. alkoivat, pojan mieli muuttui ja hän jätti minut yksin lapsen kanssa. Nyt poika on 8kk ja arkeni on _todella_ rankkaa.. Olen todella väsynyt joka ikinen hetki ja mieleni tekisi välillä myös heittäytyä lattialle ja parkua, kuten 8kk ikäinen lapseni. Minulla ei ole ystäviä. Olen aina yksin lapseni kanssa. Joskus viikonloppuisin käyn perheeni luona.

Olen ehkä myös masentunut. Minua ei kiinnosta enää mikään. En saa kunnolla nukutuksi. Lapsi tekee hampaita ja hän kitisee koko ajan ja ruokakaan ei maistu. Olen kokeillut kaikkea, mutta epäonnistun kaikessa koko ajan. Tunnen itseni huonoksi äidiksi, koska en vain jaksa. Olisi niin paljon helpompaa kun tässä olisi toinenkin kanssani arkea pyörittämässä.

Minulla on myös hirveät ulkonäköpaineet. Ihoni on huono ja rasvainen. Silmiäni kehystävät ah niin ihanat erittäin tummat silmätpussit. Aina ei pysty käydä suihkussa joten hiuksetkin ovat paskaiset eikä niitä ehdi melkeimpä koskaan laittaa mitenkään. Rahaa ei ole vaatteisiin, lapsellekkin yritän katsoa vaatteita kirpputoreilta. Lapsi tietysti aina ennen omia tarpeita. Minulla ei ole ikinä aikaa rentoutua. Öisin nukun todella huonosti koska olen niin stressaantunut. Koulua pitäisi jatkaa syksyllä, sekin ahdistaa. Haluan kouluun ja haluan valmistua ammattiin ja mennä töihin, jotta taloudellinen tilanne paranisi, mutta oman lapsen laittaminen hoitoon kammottaa. Samoin toisten täydellisten nuorien sekaan meneminen tällaisena rumana ja lihavana kammotuksena :(

Anteeksi pitkä avautumiseni, jonnekin oli pakko kirjoittaa.

7

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalo2

      Moi tiedän täysin tuntees :) 18-vuotias ja kolmen lapsen äiti kirjoittaa nyt ....Olin 15-v. Kun tyttäreni tähän maailmaan putkahti.lapsi oli vahinko ja ei suunniteltu mutta silti rakastin lastani ylipaljon....olihan onnessa se kääntöpuolikin.....huutoa, itkua , hampaiden puhkeamista....sitten kävi niin että tulin raskaaksi toisen kerran ja synnytin toisen lapseni, pojan vähän yli vuosi tyttäreni syntymän jälkeen. Silloin olin 16-v. Ja väsynyt.Kaikki tuntui menevän päin vittua ja teki vain mieli huutaa. Kun lapset olivat 2-v. Ja 1-v. Sain burn outin :( Jouduin hoitoon ja ymmärsin että sitä se vaatii kun mukuloita menee vääntämään :) Nyt 3 viikkoa sitten synnytin toisen tyttäreni ja tällähetkellä asiat menevät hyvin mutta alussa oli vaikeata :( Jaksamisia

    • !!!

      missä päin asut??? voiko olla avuksi jotenkin????

      • äiti95

        Asun pk-seudulla :)


    • !!!

      Voi harmi,liian pitkä matka :( miksi sulla ei ole ystäviä????

    • Lisää taustatietoa

      Avautumisestasi olisi jollekulle nuorelle tytölle enemmän hyötyä, kun kertoisit, MIKSI tulit 16-vuotiaana raskaaksi.

    • zonna

      Missä päin pk seutua asut? :) Asun itekkin pk seudulla.

      • zonna

        Ja, kun moni tuntuu ihmettelevän, että miks ei oo ystäviä.. niin eipä niitä pahemmin tunnu olevan jos kaverit ei oo samassa elämäntilanteessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe