Olen pohtinut sitä, millaiset vaatteet kantsis laittaa pääsykokeeseen. Millaisia kokemuksia teillä on? 5 tuntia on aika pitkä aika istua, joten veren pitäs saaja kiertää vapaana. Toisaalta en oo mikään verkkarityyppi (ainoat verkkarit, jotka mulla on, on sellaset Adidaksen nappiverkkarit). Kehtaakohan niitä laittaa? Onko koesali vetoisa? Mietin, että pitäskö ottaa villasukatki mukaan?
Millaiset vaatteet kokeeseen?
59
3764
Vastaukset
- typy94.a
Korkkarit ja bleiseri. Jos proffat antas pari pinnaa lisää ;)
- sexy_briefs
Sanotaan, että tuo bleiseri on niin 80-lukua, että mitä jos jätetään se sinne, jooko?
- deal with it
sexy_briefs kirjoitti:
Sanotaan, että tuo bleiseri on niin 80-lukua, että mitä jos jätetään se sinne, jooko?
But.. but 80s is back!!!!!!!!!!!!!!!!!
- --?--
Ja taas varastit nickini ;) Pitää keksiä jokin muu...
- hyvä ruoka parempi tulos
Vaatteista viis mutta mitä ruokaa?!
- 3240ufla
hyvä ruoka parempi tulos kirjoitti:
Tälle asialle on jo oma keskustelunsa, joten siirry sinne!
- Ei syömään
hyvä ruoka parempi tulos kirjoitti:
Ei ainakaan omenoita, rapisevia sipsi-/karkkipusseja, mitään maiskutettavaa. Häiritsee muiden keskittymistä. Yleensäkin jos koet, että sinulla on aikaa syödä pääsykokeissa, tuskin olet ihan sisäänpääsyyn vaadittavassa timmissä.. Vesipullo on hyvä olla.
- pelletlopettakaa
Ketkä pellet täällä pelleilee MUN nickin kanssa?????!!! Minä omistan oikeudet kaikkiin nimimerkkeihin, joissa on ? (huutomerkki) ja/tai - (yhdysmerkki)!!!!!! Huom! Omistan myös tämän viestin yhteydessä olevan nimimerkin.
- nudisti.t.kekkis
Alasti, jos proffat antais pari pistettä lisää
- beibehhhh
Minihame vois olla aika tiukka setti.
- kysyjä
Peruna pellolle.
- tassle2
Bikinit riippumatta sukupuolesta. Psykologinen sodankäyntin on sisäänpääsyn avain!
- hot_brown_boxers
Luuletteko tosiaan, että proffat valvoo koetta???? Minihame tai korkkarit eivät lisäksi näy kokeen aikana, koska ollaan tavallisessa lluentosalissa. Miehet voisivat tosin laittaa päälleen ns. tankkitopin ja öljytä ihonsa - huomio on taattu !!!
- not me
hot_brown_boxers kirjoitti:
Luuletteko tosiaan, että proffat valvoo koetta???? Minihame tai korkkarit eivät lisäksi näy kokeen aikana, koska ollaan tavallisessa lluentosalissa. Miehet voisivat tosin laittaa päälleen ns. tankkitopin ja öljytä ihonsa - huomio on taattu !!!
Öljytään kaikki vartalomme ja ollaan alasti. Kaikki sellasia tankkeja kuitenki siellä, että who cares!!
- kapsiss
koesaleja on ihan hiton monta et vaikee sanoo onkse koesali mihin sä satut joutumaan vetoisa.. -.- luulis sunki olevan jotku ylppärit? jo istunu ni tiiät mitä pukea.. ite ainaki keskityin viime vuon kokeeseen sen verra et se nyt on iha sama jos "housut on tiukat" ei siinä jännitystilassa mitään tunne tai tollaset asiat ala ärsyttää. mua ainakaa.
- Gloria-Jasmine
Meitzi laittaa aineskin ihqun princessamekon, haen tietty rolloon eli vois toppatakkii harkita, mut se ei oo niin princess like ihquu et pitää miettii
- niikutieätsäää
No siis, sähän voisit sit niiQu laittaa sellasen ihQun pinkin toppatakkin ja silleen. Tieätsä sellanen mis lukeee Daddy's princess ja muista sit kans niiku silleen et sul on enkelikiharat ja sit niiku tiara ja sillee
- anti-oikkari
Ei ole aivan yhdentekevää, miten pukeutuu valintakoepäivänä. Viisi tuntia on pitkä aika istua paikoillaan, jolloin ainakin turhan kiristäviä vaatteita tulisi välttää. Hyvänä lähtökohtana vaatevalinnalle voidaan pitää niitä vaatteita, joilla tavallisesti opiskelet. Koesalit _saattavat_ olla vetoisia, ja parempi niin, kuin läkähtyä, sillä jengiä on paljon. Hihallinen paita kannattaa varata mukaan, tarvittaessa voi riisutua. ;D
- Gloria-Jasmine
Hei sankopää, ai Daddy's princess?! Hei halooo!!! Siis mä delaan!! Mun boyzfrendi Nico-Luca Jaminpoika ehdottii kyl Fiorellan korkkareit ja princess mekkoo!! ei mitään toppatakkii!!!
- idiootit1
Kaikkea ne ihmiset pohtii.. Mitä vitun väliä mitä vaatteita on päällä valintakokeessa, kunhan itse viihtyy.
- whatsup buttercup
Sillä tosiaan ei ole mitään väliä, missä vaatteissa kokeeseen menee.
Itse menen lökärit ja huppari päällä, eli samoissa vaatteissa missä olen kotonakin oleillut ja opiskellut.
- oikkari 12
valmistautuminen tosiaan aika monella niin hyvällä tolalla, että ehtivät jo miettiä epäolennaisuuksia eväitä ja vaatteita.
Tai toinen todennäkösempi vaihtoehto: eivät tiedä mihin ovat ryhtyneet. - tosikivaaon
Siis mä ainakin laitan valkosen mekon ja jonkun nätin yläosan. Kengissä saa olla korkoa ja sopivasti helisevät näyttävät kultakorut ärsyttää muit kivasti. Toivottasti siel ei ole köyhiä (likaisia, huonot vaatteet). En voi hengittää sellasten seurassa, hyi.
Valmistautuminen on muuten hyvällä mallilla. Kirjat olen alleviivannut ja lukenut viisi kertaa tehnyt kattavat muistiiinpanot ja osallistunut valmennuskursseja. Juristivanhemmat treenaa mua ja antaa joka päivä vinkkejään. Valmennuskurssilla olin ihan kärkisijoilla edellisis välikokeis. Olo ei ole mitenkään väsyny, joka päivä harrastan liikuntaa ja parissa bileissäki oon käynyt keväällä! Saatan päästä suoraan lukiost oikkikseen! - taukki1
joopajooo
- 14,1
Onko aloitus tehty tosissaan?
- pukeutumiskysymys
Viime vuonna koesali, jonne jouduin, oli todella vetoisa ja kylmä. Ilmastointi huusi täysillä... joten paksut sukat kinttuihin ja pitkät housut myös. Kandee ottaa mukaan myös esim. neuletakki ja bolero.
- affgfg
Kumma ettei kukaan teistä ole lukenut valintakoeopasta. Sieltä tämäkin asia olisi selvinnyt: Pastetaan nyt sitten tähän olennainen tieto.
Naisille:
1. vaihtoehto: minihame, ohut toppi, korkokengät. valkoiset ohuet käsineet
2. vaihtoehto: Bikinit/uimapuku, sandaalit, hellehattu
3. vaihtoehto: Burkha, kumisaappaat
4. vaihtoehto: Jakkupuku, kävelykengät
Miehille:
1. vaihtoehto: Nahkahousut, nahkaliivit, kipparinhattu, nahkasaappaat, sormettomat nahkakäsineet
2. vaihtoehto: Speedot/shortsit, ei paitaa/hihaton, lippalakki
3. vaihtoehto: Maastopuku, kumisaappaat.
4. vaihtoehto: Tumma puku, valkoinen paita, mustat kengät, solmio. - eimikäänvitsi
En suosittele esim. kovin tiukkoja housuja, koska salissa ei pääse kävelemään (ellei sitten mene vessaan). Voi tulla jumeja. Itsellä kävi niin että alkoi suonta vetämään jalassa enkä voinu keskittyä enää kokeseen. Siks sitten täytyi lähteä vessareissulle.
- tanska1
Tämä on se ns. vanhanaikainen.
- eitietoa_vielä
Pitääkö erilaisille "apuvälineille" pyytää etukäteen jokin lupa? Saakohan sellasta pientä kuumavesipulloa ottaa mukaan? Mietin vain sitä, että ite kärsin kylmistä jaloista, niin se elvyttää pintaverenkiertoa.
- biccolis95
Itsekkin kärsin kylmistä jaloista - kyllä myös kesällä! Olen löytänyt sellaista kasvipohjaista rohdosvalmistetta, jota hierotaan jalkoihin. Se nimeomaan elvyttää pintaverenkiertoa, koska sisältää eteerisiä öljyjä ja joitain kasviuutteita. Se toimii heti. Tuntuu heti siltä, että verenkierto vilkastuu ja jalat tuntuvat taas lämpimiltä. Sinun kannattaa laittaa tiedekuntaan esim. s-postia tuosta kuumavesipullosta. Ehkä vaativat lääkärintodistuksen. Saattaa lisäksi olla, että joku tutkii sen ennen koesaliin pääsyä.
- fysio23
Kengissä kannattaa ottaa huomioon se, että ne olis helppo ottaa pois ja antaa jalkojen vähän tuulettua. Kengät ei myöskään saa puristaa, jolloin kaikki keskittyminen kohdistuu väärään osaan kehoa.
- ampukaamuapäähän
Mikä teitä vaivaa? Jos tää on suurin ongelma niin älkää tulko pääsykokeeseen ollenkaan, en halua opiskella näin uskomattoman tyhmien ihmisten kanssa.
En kestä, jos tämä ei ole trolli.- mikä pelle
Jos ei kiinnosta, niin häivy!! Luo oma ketju, jossa keskustellaan sinua kiinnostavasta aiheesta, kuten "äo 5900".
- iwinyoulose
En kestä jos tämä kommenttisi ei ole trolli :)
- ampukaamuapäähän
Käsittääkseni ÄO ei ole merkittävin pääsykokeen tulokseen vaikuttava tekijä.
Sanoessani "uskomattoman tyhmä" en viitannut vajaamielisyyteen.
Olette kaikki kirjoittaneet ylioppilaiksi. YO-kokeessa saa istua 6 tuntia. Miksi tämä olisi eri asia?
Järki käteen ja kirjojen ääreen. - eihuuhaat
Kannattaa miettiä tosissaan, että millaiset vaatteet laittaa päälle, koska koeympäristö ja oma "tila" on pidettävä mahdollisimman kilpailukykyisenä muihin verrattuna.
- giouisddddvofzöo-ghg
Eipä niin, mutta hei haloooo niiku tossa toi yks jo sanoki KAIKKI jokaikinen meistä on tehnyt YO-kokeet, joten voi varmaan miettiä mitkä vaatteet siellä oli päällä. Voi laittaa farkut, jos siltä tuntuu, voi laittaa vanhat pieruverkkarit, jos siltä tuntuu.
Mä meen nyt lukemaan - junehereicomeandfast
giouisddddvofzöo-ghg kirjoitti:
Eipä niin, mutta hei haloooo niiku tossa toi yks jo sanoki KAIKKI jokaikinen meistä on tehnyt YO-kokeet, joten voi varmaan miettiä mitkä vaatteet siellä oli päällä. Voi laittaa farkut, jos siltä tuntuu, voi laittaa vanhat pieruverkkarit, jos siltä tuntuu.
Mä meen nyt lukemaanEn ymmärrä mitä täällä vauhkoat. Minusta on ainakin mahtavaa, että voi tuulettaa täällä ajatuksia ja bondata muiden kisailijoiden kanssa.
- Wtfman
junehereicomeandfast kirjoitti:
En ymmärrä mitä täällä vauhkoat. Minusta on ainakin mahtavaa, että voi tuulettaa täällä ajatuksia ja bondata muiden kisailijoiden kanssa.
Tuulettaa? Suurin stressin aihe on siis pukeutuminen kokeeseen?
- pppppppppp1
Wtfman kirjoitti:
Tuulettaa? Suurin stressin aihe on siis pukeutuminen kokeeseen?
olisikohan hän tuulettamisella tarkoittanut ihan vain ylipäänsä pääkopan tuulettamista pääsykoekirjallisuudesta keskittymällä välillä vähän muihin asioihin...
- junehereicomeandfast
pppppppppp1 kirjoitti:
olisikohan hän tuulettamisella tarkoittanut ihan vain ylipäänsä pääkopan tuulettamista pääsykoekirjallisuudesta keskittymällä välillä vähän muihin asioihin...
Kyllä, halleluujah!!!! Juuri tätä tarkoitin. Mahtavaa, että täällä aina pari kertaa kuukaudessa seikkailee myös muita ihmisiä, joilla on tervettä maalaisjärkeä.
- fromjamaica
giouisddddvofzöo-ghg kirjoitti:
Mä meen nyt lukemaanPeace maaan!
- summerbee
Onkohan mahdollista, että jos istuu paikallaan sen 5 tuntia, niin vois pahimmassa tapauksessa tulla tulppa esim. jalkaan? Kuinka turvallista tuo noin pitkään istuminen edes on?
- onnellinenkelluva
Itselläni on oma tuutori, jonka kanssa käyn läpi koekirjallisuutta (paljon halvempi vaihtoehto kuin valmennuskurssi!). Häneltä oon saanut hyviä vinkkejä mm. siihen, että millasta itse koetilanteessa on ja miltä silloin tuntuu tai voi tuntua. Itse olen päättänyt nyt laittaa samat kuteet, kun ylppäreissäkin.
- abi_95
Olen miettinyt, että minkämerkkisiä vaatteita aiotte laittaa Helsingin pääsykokeeseen? Olen ajatellut laittaa aika rennot vaatteet, mutta en tiedä miten muut niihin suhtautuvat.
- Tommygirl_93
Itse olen aina pitännyt merkkivaatteista. On tärkeää, että luo sellaiset olosuhteet, joissa itseluottamuksesi on kaikkein korkeimmillaan. Joku voisi tietenkin sanoa, ettei vaatteilla ole mitään merkitystä, mutta itse uskon, että vaatteilla on suuri rooli! Jos pää on kunnossa eli olet imennyt kaiken mahdollisen pääsykoekirjaoista, niin sitten voi huoletta keskittää tarmoaan myös ns. ulkoisiin tekijöihin.
- sadettavaiukkosta
Tietääkö kukaan mistä näkee säätiedotuksen kuukauden päähän? Mietin vaan, että olis kiva tietää, miten varustautua.
- jo sisällä
Nauran niille ketkä laittautuvat pääsykokeisiin. Ilmestykääs vain paikalle niissä samoissa vaatteissa missä olette lukeneetkin ja muistakaa laittaa suka jalkaan ettei tule kylmä :)
- herpderp15+11
Ihmeellistä, että olet "jo sisällä" kun sanan "sukka" monikkokin hakusessa :)
- inspectormorse
Heh hee. Kuka ääliö sinne kehtaa tulla näyttäytymään rikkinäiset collegehousut jalassa ja ryppynen t-paita päällä...!!!!!???? Vähän enemmän itsekunnioitusta peliin, jooko?
- tommy_girl
inspectormorse kirjoitti:
Heh hee. Kuka ääliö sinne kehtaa tulla näyttäytymään rikkinäiset collegehousut jalassa ja ryppynen t-paita päällä...!!!!!???? Vähän enemmän itsekunnioitusta peliin, jooko?
Hear hear!
- 3948wakf
Itse olen jo valintani tehnyt ja vaatteet odottaa jo oikeaa aamua!!!!
- tsa tsa tsaaa
Onkohan koesalissa ilmastointi? Mietin vaan, että jos on 30 astetta, niin tämä pitäs ottaa huomioon valmistautumisessa.
- vallvoja
Helsingissä saleissa on aika tehokas ilmastointi, yleensä siellä on jopa viileää. Varsinkin jalkoja palelee herkästi
- Nakuilemassa
Aina sitä voi strip teaseä harrastaa.
- vernie_3295
Huomenna sataa. Voi pasta!!!
- luckymeluckyyou
Mulla oli villasukat mukana, ja hyvä että oli! Viikissä oli aivan sikakylmä.
- hejsanoikkan
Anustappi ja nänniläväri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875