Nyt se sitten on alkanut

HUOMIO !

17

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moottöripää

      Niimpä....Autoilijoiden on taas syytä alkaa kertaamaan niitä
      LIIKENNESÄÄNTÖJÄ, Mitkä on talven aikana näemmä päässyt taas pahasti unohtumaan.......

      "Kaupan pihasta suoraan eteen".......
      "Moottoritiellä U-käännös suoraan motoristin eteen"....jne.

      Ei ihme, Jos mottoripyörillä ajelee mielellään pitkät valot päällä, Kun kolarin sattuessa autoilijan selitys on lähes poikkeuksetta: "En huomannut moottoripyörää"....

      • 35 vuoden kokemus

        Ymmärrän kyllä vastaavassa tilanteessa pitkillä ajon, mutta kohdattaessa muita, niiden käyttö ei ole edes laillista. Ne häikäisee. Ei ole iso vaiva kytkeä silloin lähivaloille. Kyllä pyöräilijän tulee opetella muutoin suojautuva liikennekäyttäytyminen, kuin "vain" pitkillä ajo. Tulee ottaa huomioon, että sivutieltä, huoltamon pihasta ym. voi joku tulla eteen. Samoin traktorin ohittaminen on aina vaarallista. Varsinkin, jos kohdassa on sivutie vasemmalla puolen. Samoin suurella nopeudella autojonon ohittaminen on vaarallista. Sieltä joku muukin saattaa lähteä ohittamaan. Moottoripyöräily on taitolaji, jota kannattaa opetella aina ajettaessa ja ottaa huomioon muut tiellä liikkujat. Ennalta arvaamattomia tilanteita tulee vastaa jatkuvasti. Olen itse ajanut moottoripyörällä pahan kolarin, kun sivutieltä tuli auto eteen. Minun käyttäytyminen ei ollut autoilijalle ennalta arvattavaa, koska minulla oli liikaa vauhtia.


      • ewterttyt
        35 vuoden kokemus kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä vastaavassa tilanteessa pitkillä ajon, mutta kohdattaessa muita, niiden käyttö ei ole edes laillista. Ne häikäisee. Ei ole iso vaiva kytkeä silloin lähivaloille. Kyllä pyöräilijän tulee opetella muutoin suojautuva liikennekäyttäytyminen, kuin "vain" pitkillä ajo. Tulee ottaa huomioon, että sivutieltä, huoltamon pihasta ym. voi joku tulla eteen. Samoin traktorin ohittaminen on aina vaarallista. Varsinkin, jos kohdassa on sivutie vasemmalla puolen. Samoin suurella nopeudella autojonon ohittaminen on vaarallista. Sieltä joku muukin saattaa lähteä ohittamaan. Moottoripyöräily on taitolaji, jota kannattaa opetella aina ajettaessa ja ottaa huomioon muut tiellä liikkujat. Ennalta arvaamattomia tilanteita tulee vastaa jatkuvasti. Olen itse ajanut moottoripyörällä pahan kolarin, kun sivutieltä tuli auto eteen. Minun käyttäytyminen ei ollut autoilijalle ennalta arvattavaa, koska minulla oli liikaa vauhtia.

        Hieno kirjoitus "35 vuoden kokemus". Näinhän se on, mutta veikkaanpa, että et ole motoristien suosiossa tämän jälkeen. Et ole pysynyt ruodussa. Kuten eräs kirjoitti, että puolustaa motoristia, vaikka tekisi kuinka väärin. Eiköhän peukut sojota alas.


      • olet huono neuvoja
        35 vuoden kokemus kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä vastaavassa tilanteessa pitkillä ajon, mutta kohdattaessa muita, niiden käyttö ei ole edes laillista. Ne häikäisee. Ei ole iso vaiva kytkeä silloin lähivaloille. Kyllä pyöräilijän tulee opetella muutoin suojautuva liikennekäyttäytyminen, kuin "vain" pitkillä ajo. Tulee ottaa huomioon, että sivutieltä, huoltamon pihasta ym. voi joku tulla eteen. Samoin traktorin ohittaminen on aina vaarallista. Varsinkin, jos kohdassa on sivutie vasemmalla puolen. Samoin suurella nopeudella autojonon ohittaminen on vaarallista. Sieltä joku muukin saattaa lähteä ohittamaan. Moottoripyöräily on taitolaji, jota kannattaa opetella aina ajettaessa ja ottaa huomioon muut tiellä liikkujat. Ennalta arvaamattomia tilanteita tulee vastaa jatkuvasti. Olen itse ajanut moottoripyörällä pahan kolarin, kun sivutieltä tuli auto eteen. Minun käyttäytyminen ei ollut autoilijalle ennalta arvattavaa, koska minulla oli liikaa vauhtia.

        Sinulla on silmissä vikaa, jos jos mp:n lyhty häikäisee, vaikka sen valo on paljon auringonvaloa heikompi. Veikaan kuitenkin sinulla vian olevan silmien takana aivoissa ja ehkä tuijotat sairaalloisesti vastaantulevien valoja.

        Minulla on enemmän kokemusta, kuin sinulla, silti ei ole koskaan häikäisyt moottoripyörän valo, enkä ole auton eteen ajanut.


      • 35 vuoden kokemus
        olet huono neuvoja kirjoitti:

        Sinulla on silmissä vikaa, jos jos mp:n lyhty häikäisee, vaikka sen valo on paljon auringonvaloa heikompi. Veikaan kuitenkin sinulla vian olevan silmien takana aivoissa ja ehkä tuijotat sairaalloisesti vastaantulevien valoja.

        Minulla on enemmän kokemusta, kuin sinulla, silti ei ole koskaan häikäisyt moottoripyörän valo, enkä ole auton eteen ajanut.

        Olet valioyksilö.


      • huonot kuskit
        35 vuoden kokemus kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä vastaavassa tilanteessa pitkillä ajon, mutta kohdattaessa muita, niiden käyttö ei ole edes laillista. Ne häikäisee. Ei ole iso vaiva kytkeä silloin lähivaloille. Kyllä pyöräilijän tulee opetella muutoin suojautuva liikennekäyttäytyminen, kuin "vain" pitkillä ajo. Tulee ottaa huomioon, että sivutieltä, huoltamon pihasta ym. voi joku tulla eteen. Samoin traktorin ohittaminen on aina vaarallista. Varsinkin, jos kohdassa on sivutie vasemmalla puolen. Samoin suurella nopeudella autojonon ohittaminen on vaarallista. Sieltä joku muukin saattaa lähteä ohittamaan. Moottoripyöräily on taitolaji, jota kannattaa opetella aina ajettaessa ja ottaa huomioon muut tiellä liikkujat. Ennalta arvaamattomia tilanteita tulee vastaa jatkuvasti. Olen itse ajanut moottoripyörällä pahan kolarin, kun sivutieltä tuli auto eteen. Minun käyttäytyminen ei ollut autoilijalle ennalta arvattavaa, koska minulla oli liikaa vauhtia.

        Eli sinä et huomannut autoilijaa ajoissa, eikä autoilija sinua.

        Molemmilla siis hitaat refleksit.


    • Valopää 2013

      Aina ajan pitkät päällä,sanokoot tollot autoilijat ihan mitä huvittaa,pieni paha muille,mutta hyvä keino säilyttää oma terveys...Suosittelen muillekkin motoristeille.

      • nose1

        Motskaripellet. Aikuistukaa.Läski lähtee, jos lähtee.


      • Merssumiäs

        Oisko paree pysyy pois tienpäältä,jos nuin on epävarmaa henkikullan kanssa.Ps ,millä Valopää liikkuu muulloin ,kun ei aja pitkät päällä motoripyöräl,etkös sinäki ole tollo autoilia välillä....


    • gjkhklkl

      Niinpä niin... autoilijat kun ajaa vuodet läpeensä,niin pitäähän sitä talven aikana unohtunut päivittää.Mites motoristit, kun ollaan talvi ajamatta, ei tarvi sitten tehdä mitään. Vain autoilijan pitää huomioida motoristi,joka tulee ehkä moninkertainen nopeus päällä,oikealta tai vasemmalta,ehkä pientareen kautta,pujottelemalla kaistojen välissä,mahdollisesti keulien.
      Oli tämän päivän Ilta-Sanomissa uutinen urheasta motoristista viime kesältä, mutta sillekin löytyy täältä puolustajia.
      Huom. tiedoksi, en ole "katkera" ja "kateellinen". Sitä sanaparia saa taas kesän aikana kuulla ja lukea.

    • turvallista kesää

      Tuskin ne liikennesäännöt pääsevät motoristilta talvellakaan unohtumaan, Kun silloin liikutaan autolla. Tuntuu vaan siltä, Että ne autoilijat, Jotka itsekkin ajelevat kesäisin moottoripyörällä, Osaavat jotenkin ottaa paremmin motoristit huomioon, Kuin sellaiset, Jotka eivät itse moottoripyöräilyä harrasta. Voin olla väärässäkin, Mutta tuolla tien päällä sen jotenkin vaan huomaa. Enkä kuulu nimimerkin "gjkhklkl" asettamaan "Lokeroon", Jossa kaikki motoristit ajelee ylinopeutta oikealla, Ja vasemmalla, Ja pientareen kautta koukkimalla. Puhumattakaan kaistojen välissä keulimisesta. Kun pyöränä on alla leppoisa custom, Niin moiset pelleilyt eivät tule edes mieleen. Ne ovat kyykkypyörillä ajavien "harrastus".

    • katsekontakti oltava

      Kyllä motoristin pitää olla keväällä erityisen tarkkaavainen ja "lukea" vaarat ajoissa.

      Ei pihasta tuleva autoilija aina pysty havaitsemaan rajussa kevätkiihtymystilassa tulevaa kyykkypyörää..eihän kukaan tahallaan eteen aja !

      • Kokenut ---

        Meidän kulmilla vedätetään siihen malliin, että on ihmeellistä, ettei päivittäin joku kuole!

        Ei autoilijoita...joita mekin yleensä ollaan , voi yleisesti joka tapauksesta syyttää vaikka eteenajajat ovatkin juridisesti syylliisiä..

        Motoristin pitää tajuta, ettei autoilija näe ja ymmärrä tilannetta.


    • yhyn asiaan..

      Tuossa on totuus.

    • 28pyörävuotta

      Joo, voisi jopa luulla, että jos vaihtaa ne valot lyhyille kohdatessa, näkyy vielä paremmin.
      Itseäni ne häikäisee, ei niitä tietysti ole pakko tuijottaa, vaan...

      • lain mukaan

        Joissakin pyörissä on tosi tehokkaat kaukovalot ja ne oikeesti häikäisee, vaikka niitä ei tuijotakaan. Eteenpäin tielle pitää kuitenkin kattoa, myös sen vastaantulevan pyörän takia. Jos mp:ssä vaihdetaan lyhyille, vastaantuleva pystyy tarkemmin näkemään, mitä lähellä pyörää tapahtuu. Minä vaihdan aina lähivaloille kohdatessa, jos nyt satun pimeessä ajamaan. Kirkkaalla ajan lähivaloilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe