Hei, apuva. Menin leikkaamaan kasvihuoneessa viiniköynnöstäni. Leikkasin kuolleelta vaikuttavia oksia. Nyt osasta tippuu runsaasti mahlaa. Miten voin tyrehdyttää vuodon ? Vai onko kasvi tuhoon tuomittu ?
Viiniköynnöksen leikkaaminen
5
163
Vastaukset
- Pustan mökkiläinen
Viiniköynnökset leikataan, kun pienet rypäleeltä näyttävät raakileet ilmaantuvat lehtihankoihin. Lehtihanka sen edeltä (köynnöksen päästä katsoen) leikataan pois, ettei köynnös kasvata turhaan voimia vieviä lehtiä vaan rypäleet kasvaivat.
Säistä riippuen teen sen keväällä - toukokuussa yleensä.
Tosin viinitarhani on 1500 kilometriä etelämpänä ja kaakompana, ilmasto on ihan toinen, mutta mehevät ja hyvät rypäleet tulevat näin.
Hyviä syötäviksi ja juotaviksi, jos haluaa tehdä. - vihertumpelo
Mahtavaa varmasti kasvatella Unkarissa viiniä ym herkkuja.
Mutta hienoa on että pohjan perukoillakin voi kasvattaa useita uusia rypälelajikkeita.
Itselläni toistakymmentä lajiketta kasvamassa. - Viinimarjat parempia
Suomessa ei valitettavasti menesty kuin pari lajiketta.
Nekin enimmäkseen ja vain koristeeksi.
Mutta eihän me ilmasto-olosuhteille voida mitään. - ärgötzölyblagodarja
Suomessa ei todellakaan kasvatella uusia rypälelajikkeita toistakymmentä.
Yrittää voi tietenkin.
Onnea vihertumpelollekin !
Ei uusia lajikkeita kasvatella edes Unkarissa.
Pustan mökkiläinen on vain nimimerkki.
Tarhani ja mökkini eivät ole Unkarissa.
Ne ovat vielä paremmassa paikassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962953
- 432846
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj292050- 1331969
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51379- 171315