etäpesäke maksassa....

tupu

Äskettäin läheiselläni todettiin paksusuolen syöpä ( joka onnistuneesti poistettiin ), mutta maksaan oli ehtinyt lähettää etäpesääkkeen. Tutkimukset ovat kesken eli ei tiedetä löytyykö muualta.
Kysymys kuuluu: Koska leikkausmahdollisuutta maksanmetastaassilla ei ole, niin onko oikeasti mitään mahdollisuutta voittaa tätä tautia? Paljon lueskelen netistä ja kirjoista tietoa, toivottamalta jotenkin vaan tuntuu. Suru ja huoli on suuri.
Onko muita saman kokeneita ja miten sitten ollaan edetty? Kiitos jo valmiiksi vastanneille.

23

23006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monica

      Minulla etäpesäkkeinen rintasyöpä.Etäpesäkkeitä maksassa n.20kpl. Välillä poistuivat sytostaattihoidolla,mutta 2kk hoitotauon aikana tulivat takaisin.Mahdollisuuksia löytyy ja aina toivoa.

    • yrttimuija

      Etsipä netistä tietoa Essiac-nimisestä luonnonlääkkeestä. Löydät paljon rohkaisevaa ja hämmästyttävääkin tietoa. Varmasti ainakin tukihoitona hyvä jokaiselle syöpäpotilaalle, ei ainakaan ole haittaa missään tapauksessa. Löytyy myös muitakin luonnonlääkkeitä. Vaasassa on paikka, mistä näitä voi ostaa.

      • Anonyymi

        Älä viitsi tehdä mainiosta luonnontuotteista , kehtaakin tehdä mainosta suomi 24 palstoilla jossa se on kiellettyä.
        Niinkin vakavat taudit kun syöpä ei kuule lähde millään luonnontuotteilla , moni saanut maksa vauvojakin juuri niistä .
        Niin että kyllä sairaalan henkilökunta hoitelee ihmiset oikeilla metodeilla
        Ihme että vielä nykyaikana on ihmisiä jotka luulevat että joku humuli lupuli auttaa vaikean sairauden kanssa.


    • tintti

      sairastui paksusuolensyöpään neljä vuotta sitten, leikattiin ja kaikki näytti hyvältä kunnes vuotta myöhemmin löytyi etäpesäke maksasta. Ystäväni eli enää kahdeksan kuukautta ja jälkeenpäin vaimonsa kertoi lääkärin sanoneen jo silloin kun etäpesäke maksasta löytyi, että nyt on alettava varautua pahimpaan... Ainahan tietysti toivoa on niin kauan kuin elämääkin mutta käsittääkseni maksa on varsin pirullinen paikka saada etäpesäke. Ystävällänikin tilanne oli jo pesäkkeen löytyessä niin paha että leikkaamaan ei voitu ruveta ja sytostaateista ei ollut enää apua.

      • niilo

        Onko kukaan sanonut sulle, että olet harvinaisen tyhmä ihminen?
        Minä sanon ja painotan sana TYHMÄ.


      • tintti
        niilo kirjoitti:

        Onko kukaan sanonut sulle, että olet harvinaisen tyhmä ihminen?
        Minä sanon ja painotan sana TYHMÄ.

        melkein yhtä usein kuin sullekin, mutta älä välitä: ei haukku loukkuu tee jos ei halol päähän lyö!


      • Nekku
        niilo kirjoitti:

        Onko kukaan sanonut sulle, että olet harvinaisen tyhmä ihminen?
        Minä sanon ja painotan sana TYHMÄ.

        Olen niilon kanssa täsmälleen samaa mieltä.


      • tintti
        Nekku kirjoitti:

        Olen niilon kanssa täsmälleen samaa mieltä.

        mutta nyt multa jäi varmaan jotain ymmärtämättä eli siis olen varmaan ihan niin tyhmä kuin epäilettekin! Siis alkuperäinen keskustelun avaaja (jolta läheinen henkilö on sairastunut paksusuolensyöpään ja saanut etäpesäkkeen maksaan) pyysi saman kokeneiden kokemuksia. Minulta on läheinen henkilö sairastunut samaan tautiin, saanut samat etäpesäkkeet ja kuollut tautiin, minkä kerroin. Jos keskustelun avaaja olisi pyytänyt vain positiivisia kommentteja ja hyssyttelyjä, olisin toki jättänyt vastaamatta, mutta hänhän kyseli vain kokemuksia. Jos sinä ja Niilo ette kestä sitä, että kaikki me syöpäpotilaat emme paranekaan, ja että tilanne joskus todella saattaa olla toivoton tai ainakin lähes toivoton, on ehkä parempi ettette käy tällä palstalla pahoittamassa mieltänne!

        Ai niin, sitä en viestissäni kertonutkaan että itse olen myös syövän sairastanut (en katsonut relevantiksi kun kyse ei ollut samasta syövästä, eikä etäpesäkkeitäkään ainakaan vielä ole ilmennyt), joten siltäkin kantilta tiedän mistä puhun. Jopa sen että niin kauan on toivoa kuin elämääkin, kuten ensimmäisessä viestissäni mainitsin.

        Tsemppiä joka tapauksessa Tupulle ja läheiselleen - kokemuksesta tiedän että läheisten tuki on tässä tilanteessa ensi arvoisen tärkeää!


      • nainen
        tintti kirjoitti:

        mutta nyt multa jäi varmaan jotain ymmärtämättä eli siis olen varmaan ihan niin tyhmä kuin epäilettekin! Siis alkuperäinen keskustelun avaaja (jolta läheinen henkilö on sairastunut paksusuolensyöpään ja saanut etäpesäkkeen maksaan) pyysi saman kokeneiden kokemuksia. Minulta on läheinen henkilö sairastunut samaan tautiin, saanut samat etäpesäkkeet ja kuollut tautiin, minkä kerroin. Jos keskustelun avaaja olisi pyytänyt vain positiivisia kommentteja ja hyssyttelyjä, olisin toki jättänyt vastaamatta, mutta hänhän kyseli vain kokemuksia. Jos sinä ja Niilo ette kestä sitä, että kaikki me syöpäpotilaat emme paranekaan, ja että tilanne joskus todella saattaa olla toivoton tai ainakin lähes toivoton, on ehkä parempi ettette käy tällä palstalla pahoittamassa mieltänne!

        Ai niin, sitä en viestissäni kertonutkaan että itse olen myös syövän sairastanut (en katsonut relevantiksi kun kyse ei ollut samasta syövästä, eikä etäpesäkkeitäkään ainakaan vielä ole ilmennyt), joten siltäkin kantilta tiedän mistä puhun. Jopa sen että niin kauan on toivoa kuin elämääkin, kuten ensimmäisessä viestissäni mainitsin.

        Tsemppiä joka tapauksessa Tupulle ja läheiselleen - kokemuksesta tiedän että läheisten tuki on tässä tilanteessa ensi arvoisen tärkeää!

        Minä myös kahta eri syöpää sairastaneena en lähtisi tuolla tavoin "rohkaisemaan" tietämätöntä ja peloissaan olevaa ihmistä.

        Nimenomaan niitä positiivisia kommentteja varmasti haluaisi ennemmin kuulla, sillä jokainenhan tietää sen, että syöpään voi kuolla, mutta harva tietää, että huonostakin tilanteesta voi selvitä.


      • Tintille
        tintti kirjoitti:

        mutta nyt multa jäi varmaan jotain ymmärtämättä eli siis olen varmaan ihan niin tyhmä kuin epäilettekin! Siis alkuperäinen keskustelun avaaja (jolta läheinen henkilö on sairastunut paksusuolensyöpään ja saanut etäpesäkkeen maksaan) pyysi saman kokeneiden kokemuksia. Minulta on läheinen henkilö sairastunut samaan tautiin, saanut samat etäpesäkkeet ja kuollut tautiin, minkä kerroin. Jos keskustelun avaaja olisi pyytänyt vain positiivisia kommentteja ja hyssyttelyjä, olisin toki jättänyt vastaamatta, mutta hänhän kyseli vain kokemuksia. Jos sinä ja Niilo ette kestä sitä, että kaikki me syöpäpotilaat emme paranekaan, ja että tilanne joskus todella saattaa olla toivoton tai ainakin lähes toivoton, on ehkä parempi ettette käy tällä palstalla pahoittamassa mieltänne!

        Ai niin, sitä en viestissäni kertonutkaan että itse olen myös syövän sairastanut (en katsonut relevantiksi kun kyse ei ollut samasta syövästä, eikä etäpesäkkeitäkään ainakaan vielä ole ilmennyt), joten siltäkin kantilta tiedän mistä puhun. Jopa sen että niin kauan on toivoa kuin elämääkin, kuten ensimmäisessä viestissäni mainitsin.

        Tsemppiä joka tapauksessa Tupulle ja läheiselleen - kokemuksesta tiedän että läheisten tuki on tässä tilanteessa ensi arvoisen tärkeää!

        Voimia sinulle olen samassa tilanteessa mieheni kohdalla ensin paksun suolen syöpä kuukausi siintä niin oli jo maksassa joten uskon sellainen läheinen ihminen joka joutuu elämää niin sanotusti päivä kerrallaan niin ei ole helppoa kannustakaa ennen kun kun lausutte sanoja ilman ajattelematta


    • matti

      Vaimoni siskon mies selvisi tuosta. On ollut jo kolme vuotta terveenä tuon jälkeen. Älkää lannistuko.

    • lääkäriltä tullut

      leikkausmahdollisuutta maksan metastaasilla??
      Just tulin vatsan alueen UÄ-tarkistuksesta. Siinä lääkäri tutki kaikki sisäelimeni. Puhuttiin, siitä, että jos on maksassa, niin se on helppoa leikata pala pois, koska maksa kasvattaa ajan kanssa uutta tilalle!!!
      Myös munuainen olisi toinen helppo kohde, koska yhdelläkin pärjää ja vaikka ilman munuaisia lainkaan.

      • nainen

        ... siitä missä kohtaa maksaa kasvain on. Läheltä aorttaa ei voida leikata ja jos on paljon kasvaimia eri puolilla maksaa, niin silloin myös leikkaus hieman hankalampi juttu.


      • tupu

        Niin kuin joku ystävällinen jo kirjoitti, niin kasvain on sellaisessa paikassa josta ei pystytä leikkaamaan. Sen tiedon lääkäri on jo vahvistanut!
        Toivoa tässä yritetään pitää kovasti yllä. Välillä vaan mieli on niin mustana ettei kovasti positiivisia ajatuksia saa aikaiseksi. Päivä kerrallaan...
        Pystyisikin ajattelemaan että mitä sitä jossittelemaan vaan odotellaan tutkimuksia ja lääkärin lausuntoa. Ihminen on kummallinen kapistus!! Kaikille kovasti voimia, ketkä joutuvat kyseisen sairauden kanssa taistelemaan.


      • monica
        tupu kirjoitti:

        Niin kuin joku ystävällinen jo kirjoitti, niin kasvain on sellaisessa paikassa josta ei pystytä leikkaamaan. Sen tiedon lääkäri on jo vahvistanut!
        Toivoa tässä yritetään pitää kovasti yllä. Välillä vaan mieli on niin mustana ettei kovasti positiivisia ajatuksia saa aikaiseksi. Päivä kerrallaan...
        Pystyisikin ajattelemaan että mitä sitä jossittelemaan vaan odotellaan tutkimuksia ja lääkärin lausuntoa. Ihminen on kummallinen kapistus!! Kaikille kovasti voimia, ketkä joutuvat kyseisen sairauden kanssa taistelemaan.

        Kiitos sinulle erittäin paljon Tupu.


      • Tietoa etsivä
        monica kirjoitti:

        Kiitos sinulle erittäin paljon Tupu.

        Tätä palstaa lukee usea, sekä lähimmäinen, että potilas. Isälläni todettiin tähystyksessä paksusuolen syöpä ja viipalekuvassa löydettiin etäpesäkkeitä maksassa. Koska isäni on iäkäs ja hänellä on muuta sairashistoriaa totesi kirurgi, että paksusuolen syöpä leikataan, mutta maksasta etäpesäkkeitä ei voida leikata.
        Minä käyn nyt monenlaisia tuntemuksia, enkä aio menettää toivoani. Kuitenkin minulle olisi helpompaa, jos jostain löytäisin tiedon, mikä on todennäköisin tilanne ja minkäläinen jälellä oleva elinikä on todennäköisin. Tietysti minunkin pitää muistaa, että minä en ole se, joka syöpää sairastaa.


      • ...................
        Tietoa etsivä kirjoitti:

        Tätä palstaa lukee usea, sekä lähimmäinen, että potilas. Isälläni todettiin tähystyksessä paksusuolen syöpä ja viipalekuvassa löydettiin etäpesäkkeitä maksassa. Koska isäni on iäkäs ja hänellä on muuta sairashistoriaa totesi kirurgi, että paksusuolen syöpä leikataan, mutta maksasta etäpesäkkeitä ei voida leikata.
        Minä käyn nyt monenlaisia tuntemuksia, enkä aio menettää toivoani. Kuitenkin minulle olisi helpompaa, jos jostain löytäisin tiedon, mikä on todennäköisin tilanne ja minkäläinen jälellä oleva elinikä on todennäköisin. Tietysti minunkin pitää muistaa, että minä en ole se, joka syöpää sairastaa.

        http://video.google.com/videoplay?docid=-8384134159042346609#

        Levinneistä syövistä on parannuttu, jos ei nyt myrkyillä sentään. Katso noita videoita. Voivat muuttaa monen katsantokantaa syöpään. Itse seuraan Gersonin oppeja niin hyvin kuin pystyn, ja voin hyvin.


    • Repe

      Valmistaudu pahimpaan. Tämä ei lohduta, mutta on parempi tietää tosiasiat.

    • cancer-1967

      Mulla on paksusuolen syöpä leikat ja maksa leikattu erillisessä leikkauksessa kesällä 2015. Mulla oli yksi pienikokoinen kasvain maksassa ja se oli leikkauksen kannalta helpossa paikassa. Toivuin siitä melko nopeasti ja helposti. Löydettäessä paksusuolen syöpä oli tehnyt myös maksan lisäksi etäpesäkkeen keuhkoon, siihen leikkaukseen pääsyä odottelen.. toivon että menee samalla tavalla kuin maksan leikkaus ja tietenkin että voidaan ylipäätään leikata.

    • Potilasheitteilla

      Miten lie asioiden laita alussa huolta kantaneiden kohdalla ? Löysin tämän keskustelun näin vuosia jälkeen. Itse olen taistellut v:sta 2009 lähtien alkuhoitojen mentyä p-aukkoon metastasoituneen prostata karsinoman kanssa. 1. Eloni on ollut ihan ensisijaisesti Luojasta kiinni. 2. Docrates-syöpäsairaala on pitänyt sitten maallisesti ottaen kiinni olemassaolostani. Metastaaseja on sädetetty, leikattu ja hoidettu nyt toistamiseen sytostaateilla. Hormonit ovat menettäneet merkityksensä. Nyt olen tosi pahassa tilanteessa HYKS´in lääkärin venkoilun takia. Maksasta löytyi 2-3 pesäkettä. Venkoilijalla ei ole minkään laista huolta siitä, miten nykyinen sytostaatti puree, sillä PSA nousee huimaa vauhtia. Vuoden alusta Docrates on aloittanut Lutetium-hoidot ja HYKS huhtikuulla. Olen saanut infoa, että joihinkin juttuihin Kuopion yliopistollinen antaa robotilla kohdennettuja sädehoitoja. Onko jollakulla tietoa tästä ?

      • nellinalle

        Sairastuin vakavasti 2015. Keväällä 2016 sain diagnoosin nenänielun sivuseinämän syöpä ja sen etäpesäkkeitä kaulan alueen imusolmukkeissa. Ne sädetettiin OYS.ssa 2016 kesä-syksy, kemosäde hoidoilla. v. 2017 syksyllä tuli keuhkosyöpä ja 3 kk.n kuluttua oli jo pari etäpesäkettä maksassa. Nyt aloitettu sytostaatti hoidot,jotka lääkärin muk. voi jouduttaa kuolemaa,jos sairastuu esim. keuhkokuumeeseen. Ja hoidot tehoavat lääkärin muk. vain 50 % potilaista ja vaikka tehoavaisitkin,niin se jatkaa elinaikaa vain parilla kuukaudella lisää. Nyt elinaika on lääkäreitten muk. vain kuukausissa,ei vuosissa enää.
        Mutta ei hätää,kun on synnit anteeksi ja taivaspaikka odottaa. Vain yksin Jumala tietää lähtöhetkemme ajankohdan.


      • Anonyymi
        nellinalle kirjoitti:

        Sairastuin vakavasti 2015. Keväällä 2016 sain diagnoosin nenänielun sivuseinämän syöpä ja sen etäpesäkkeitä kaulan alueen imusolmukkeissa. Ne sädetettiin OYS.ssa 2016 kesä-syksy, kemosäde hoidoilla. v. 2017 syksyllä tuli keuhkosyöpä ja 3 kk.n kuluttua oli jo pari etäpesäkettä maksassa. Nyt aloitettu sytostaatti hoidot,jotka lääkärin muk. voi jouduttaa kuolemaa,jos sairastuu esim. keuhkokuumeeseen. Ja hoidot tehoavat lääkärin muk. vain 50 % potilaista ja vaikka tehoavaisitkin,niin se jatkaa elinaikaa vain parilla kuukaudella lisää. Nyt elinaika on lääkäreitten muk. vain kuukausissa,ei vuosissa enää.
        Mutta ei hätää,kun on synnit anteeksi ja taivaspaikka odottaa. Vain yksin Jumala tietää lähtöhetkemme ajankohdan.

        Oletko nellinalle vielä elossa


    • Anonyymi

      Miehelläni etäpesäkkeitä maksassa. Odottaa leikkaukseen pääsyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe