Pienet on piirit!

karu

Tuntuu ettei Lappeenrannassa ole enää mitään mahdollisuutta tutustua uusiin mukaviin ihmisiin! Voi olla, että tämä koskee vain omaa ikäryhmääni, porukka elää pikku kuppikunnissaan, uusia tuttavuuksia on hankala luoda kun ensi kertaa tavatessaan saa kättelyn sijasta pitkän katseen päästä varpaisiin. Baarissa suorastaan tuntee toisten arvostelevat katseet, mikseivät ihmiset voi edes humalassa vaan pitää hauskaa ja antaa palaa! Harvassa on ne iloiset extrovertit ja ennakkoluulottomat ihmiset joihin olisi kiva tutustua.

Koulussamme on vaihtareita mm. englannista, sääliksi käy jo valmiiksi, täällä ei kohteliaisuus kuulu niihin perusjuttuihin.

8

2421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KMan

      Olet oikeassa, mutta omien havaintojeni mukaan tilanne nimenomaan Lappeenrannassa ei ole niin paha kuin monissa muissa paikoissa Suomessa.

      Suomalainen kulttuuri yksinkertaisesti on sellainen, ettei small-talkia harrasteta ja vieraisiin ihmisiin suhtaudutaan varauksella. Kuitenkin täällä "iloisessa Karjalassa" tilanne ei ole ihan niin paha kuin muualla Suomessa, mutta tämä on toki vain minun mielipiteeni.

      • Kruuse

        et lahti olis viel paljon pahempi paikka ku lappeenranta ton suhteen. Ja uteliaana kävin lukee lahden keskustelupalstan läpi tossa viime keväänä, sellane kuva jäi et siellä sitä vasta ollaa sisäsiittosta ja kyräilevää kansaa. Kaikki vaa arvostelee toisiaan eikä kellään oo mitää hyvää sanottavaa kotikaupungistaan.


    • olio

      Oikeassa olet. Itse olen hurjan avoin ihminen ja saatan bussipysäkillä tms. harrastaa small talkia, mutta huomaa useasti sen että olo on kuin hulluksi leimatulla. Ajattelevat varmaan, että "mitä toikin minusta haluaa?". Onneksi pääsee ulkomaille töihin, missä sentäs ihmiset on ihmisiä eikä omaan napaan tuijottavia juroja metsäläisiä.

    • GayGuy

      Pitää paikkansa. Ja itse gay-ihmisenä olen huomannut, että homopiireissä toi ilmiö vielä satakertaistuu :(

    • totta

      Sen kun tulet baarissa juttelemaan, itsekin olen suoraan sanoen vittuuntunut tähän suomalaisten ahdasmielisyyteen ja ennakkoluuloisuuteen.

    • Repro

      on pienet piirit,mut kyllä sitä uusiinkiiin ihmisiin voi tutustua,kunhan itse osaa "tehdä aloitteen"

      • omituisten otusten kerho

        Aloitteen tekijäkin voi leimautua "omituiseksi" tms., jos ei ole siitä sosiaalisemmasta päästä.

        Jos et joka ainoan kerran jaksa hymyillä/jutella tai olla muuten sen-näköinen, että tervetuloa kaikki tänne "turisemaan joutavia", ja olet juuri muuttanut esim tietynlaiseen kerrastalokompeksiin, niin avot. -Sinua ei enää moikata, käännetään selkä tai yleensäkin nonselaeerataan pihapiirin akkamafiassa. Jos myös vastikään muuttaneella
        naapurillasi menee perhe-elämä huonosti ja huuto raikaa pihalle saakka,voit sinä saada niskoillesi koko huuto-asian.

        Seuraavan kerran nähdessäni perus-juoruilijan ja -pihapiirin -havannoijan(usko pois, joka yhteisöltä tämä löytyy) terotan kautta rantain, että meillä ei huuto raikaa emmekä ole loisia emmekä omitusia ihmisiä.Opiskelen kahdessa koulussa yhtäaikaa, mieheni on arvostetussa työpaikassa eikä meillä ole sosiaalisia ongelmia. Vaikken hiekkalaatikolla osallistukaan juoruakkain- komitean täysistuntoon, vaan rakennan hiekkarakennelmia lapseni kanssa (mikä sitä vaivaa?), en ole silti yhteiskunnan hylkiö enkä omituinen ihminen.


      • Narnia
        omituisten otusten kerho kirjoitti:

        Aloitteen tekijäkin voi leimautua "omituiseksi" tms., jos ei ole siitä sosiaalisemmasta päästä.

        Jos et joka ainoan kerran jaksa hymyillä/jutella tai olla muuten sen-näköinen, että tervetuloa kaikki tänne "turisemaan joutavia", ja olet juuri muuttanut esim tietynlaiseen kerrastalokompeksiin, niin avot. -Sinua ei enää moikata, käännetään selkä tai yleensäkin nonselaeerataan pihapiirin akkamafiassa. Jos myös vastikään muuttaneella
        naapurillasi menee perhe-elämä huonosti ja huuto raikaa pihalle saakka,voit sinä saada niskoillesi koko huuto-asian.

        Seuraavan kerran nähdessäni perus-juoruilijan ja -pihapiirin -havannoijan(usko pois, joka yhteisöltä tämä löytyy) terotan kautta rantain, että meillä ei huuto raikaa emmekä ole loisia emmekä omitusia ihmisiä.Opiskelen kahdessa koulussa yhtäaikaa, mieheni on arvostetussa työpaikassa eikä meillä ole sosiaalisia ongelmia. Vaikken hiekkalaatikolla osallistukaan juoruakkain- komitean täysistuntoon, vaan rakennan hiekkarakennelmia lapseni kanssa (mikä sitä vaivaa?), en ole silti yhteiskunnan hylkiö enkä omituinen ihminen.

        "en ole silti yhteiskunnan hylkiö enkä omituinen ihminen"

        Et muuten kuin nostamalla itsesi muiden yläpuolelle - taakkansa kullakin, armas kanssaeläjä, sinulta tuntuu vain tuota laajakatseisuutta uupuvan. Jopa niitä juoruakkoja ja kyyliä voi sietää...

        Pata kattilaa jne...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe