Tuntuu ettei Lappeenrannassa ole enää mitään mahdollisuutta tutustua uusiin mukaviin ihmisiin! Voi olla, että tämä koskee vain omaa ikäryhmääni, porukka elää pikku kuppikunnissaan, uusia tuttavuuksia on hankala luoda kun ensi kertaa tavatessaan saa kättelyn sijasta pitkän katseen päästä varpaisiin. Baarissa suorastaan tuntee toisten arvostelevat katseet, mikseivät ihmiset voi edes humalassa vaan pitää hauskaa ja antaa palaa! Harvassa on ne iloiset extrovertit ja ennakkoluulottomat ihmiset joihin olisi kiva tutustua.
Koulussamme on vaihtareita mm. englannista, sääliksi käy jo valmiiksi, täällä ei kohteliaisuus kuulu niihin perusjuttuihin.
Pienet on piirit!
8
2418
Vastaukset
- KMan
Olet oikeassa, mutta omien havaintojeni mukaan tilanne nimenomaan Lappeenrannassa ei ole niin paha kuin monissa muissa paikoissa Suomessa.
Suomalainen kulttuuri yksinkertaisesti on sellainen, ettei small-talkia harrasteta ja vieraisiin ihmisiin suhtaudutaan varauksella. Kuitenkin täällä "iloisessa Karjalassa" tilanne ei ole ihan niin paha kuin muualla Suomessa, mutta tämä on toki vain minun mielipiteeni.- Kruuse
et lahti olis viel paljon pahempi paikka ku lappeenranta ton suhteen. Ja uteliaana kävin lukee lahden keskustelupalstan läpi tossa viime keväänä, sellane kuva jäi et siellä sitä vasta ollaa sisäsiittosta ja kyräilevää kansaa. Kaikki vaa arvostelee toisiaan eikä kellään oo mitää hyvää sanottavaa kotikaupungistaan.
- olio
Oikeassa olet. Itse olen hurjan avoin ihminen ja saatan bussipysäkillä tms. harrastaa small talkia, mutta huomaa useasti sen että olo on kuin hulluksi leimatulla. Ajattelevat varmaan, että "mitä toikin minusta haluaa?". Onneksi pääsee ulkomaille töihin, missä sentäs ihmiset on ihmisiä eikä omaan napaan tuijottavia juroja metsäläisiä.
- GayGuy
Pitää paikkansa. Ja itse gay-ihmisenä olen huomannut, että homopiireissä toi ilmiö vielä satakertaistuu :(
- totta
Sen kun tulet baarissa juttelemaan, itsekin olen suoraan sanoen vittuuntunut tähän suomalaisten ahdasmielisyyteen ja ennakkoluuloisuuteen.
- Repro
on pienet piirit,mut kyllä sitä uusiinkiiin ihmisiin voi tutustua,kunhan itse osaa "tehdä aloitteen"
- omituisten otusten kerho
Aloitteen tekijäkin voi leimautua "omituiseksi" tms., jos ei ole siitä sosiaalisemmasta päästä.
Jos et joka ainoan kerran jaksa hymyillä/jutella tai olla muuten sen-näköinen, että tervetuloa kaikki tänne "turisemaan joutavia", ja olet juuri muuttanut esim tietynlaiseen kerrastalokompeksiin, niin avot. -Sinua ei enää moikata, käännetään selkä tai yleensäkin nonselaeerataan pihapiirin akkamafiassa. Jos myös vastikään muuttaneella
naapurillasi menee perhe-elämä huonosti ja huuto raikaa pihalle saakka,voit sinä saada niskoillesi koko huuto-asian.
Seuraavan kerran nähdessäni perus-juoruilijan ja -pihapiirin -havannoijan(usko pois, joka yhteisöltä tämä löytyy) terotan kautta rantain, että meillä ei huuto raikaa emmekä ole loisia emmekä omitusia ihmisiä.Opiskelen kahdessa koulussa yhtäaikaa, mieheni on arvostetussa työpaikassa eikä meillä ole sosiaalisia ongelmia. Vaikken hiekkalaatikolla osallistukaan juoruakkain- komitean täysistuntoon, vaan rakennan hiekkarakennelmia lapseni kanssa (mikä sitä vaivaa?), en ole silti yhteiskunnan hylkiö enkä omituinen ihminen. - Narnia
omituisten otusten kerho kirjoitti:
Aloitteen tekijäkin voi leimautua "omituiseksi" tms., jos ei ole siitä sosiaalisemmasta päästä.
Jos et joka ainoan kerran jaksa hymyillä/jutella tai olla muuten sen-näköinen, että tervetuloa kaikki tänne "turisemaan joutavia", ja olet juuri muuttanut esim tietynlaiseen kerrastalokompeksiin, niin avot. -Sinua ei enää moikata, käännetään selkä tai yleensäkin nonselaeerataan pihapiirin akkamafiassa. Jos myös vastikään muuttaneella
naapurillasi menee perhe-elämä huonosti ja huuto raikaa pihalle saakka,voit sinä saada niskoillesi koko huuto-asian.
Seuraavan kerran nähdessäni perus-juoruilijan ja -pihapiirin -havannoijan(usko pois, joka yhteisöltä tämä löytyy) terotan kautta rantain, että meillä ei huuto raikaa emmekä ole loisia emmekä omitusia ihmisiä.Opiskelen kahdessa koulussa yhtäaikaa, mieheni on arvostetussa työpaikassa eikä meillä ole sosiaalisia ongelmia. Vaikken hiekkalaatikolla osallistukaan juoruakkain- komitean täysistuntoon, vaan rakennan hiekkarakennelmia lapseni kanssa (mikä sitä vaivaa?), en ole silti yhteiskunnan hylkiö enkä omituinen ihminen."en ole silti yhteiskunnan hylkiö enkä omituinen ihminen"
Et muuten kuin nostamalla itsesi muiden yläpuolelle - taakkansa kullakin, armas kanssaeläjä, sinulta tuntuu vain tuota laajakatseisuutta uupuvan. Jopa niitä juoruakkoja ja kyyliä voi sietää...
Pata kattilaa jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632112Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51765Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2331250En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71940Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.58894Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20842Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?111751Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38688- 19686
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93679