Miten vessaan pääsykoeesssa?

biiniz

Jos luentosaliin on tungettu sadoittain kokelaita, niin miten sieltä keskeltä lähden kesken kaiken vessaan?? Kaikki muuthan siinä matkan varrella joutuvat antamaan tietä. Jos sinne vessaan sitten jotenkin ihmeen kaupalla päätyy, niin pitääkö ovi jättää saattajalle auki? Meinaan vaan, että taskuissahan voi olla ties mille ei-rapisevalle paperille tms. kirjoitettuja luntteja esim. listoja jne. joita voi sitten ihan rauhassa tutkia ja lopulta heittää pönttöön samalla kun esittää punnertavansa.

23

3494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosissaankysyn

Mites jos sattuu tarvitsemaan tamponeja/ siteen? Eväiden kanssa esille? Ei kai. Vai vessaan taskusta ob kääreet rapisteltavaksi = lunttaus?

• ei tuolla olla enää

koulussa...eri säännöt...

• missä_oikeusturva?

Ainakin Raahessa ylppäreissä näissä tilanteissa tamponi/side täytyi antaa saattajalle, joka sitten hypisteli ja avasikin sen (siteen) puolittain varmistaakseen sen, ettei siellä sisällä ollut mitään lunttilappua...

• missä_oikeusturva?

Lisäyksenä tähän vielä se, että laukku piti etsiä laukkukasasta ja sitten siteet/tamponit piti kaivaa sieltä (kaikki reput/laukut olivat kasassa seinän vieressä). Kaikki siis näkivät tämän operaation. Sitten kun side/tamponi oli kourassa, ei muutakuin sen ja saattajan kanssa huushiin.

• voijesussentään

Laita vaikka aikuisten vaipat jalkaan jos suurinkaan imukyky ei riitä vaan pitää viiden tunnin kokeen aikana alkaa tollasta häseltään..

• Pentti_tulevaoikisla

Te, jotka ootte aiemmin olleet Helsingin pääsykokeessa, niin kuinka kauan perusvessakäynti kestää saattajan kanssa? Voiko joutua jonottamaan? Aattelin vaan, että kuinka monta kertaa yleensäkin kärsii tuon 5 tunnin aikana käydä vessan puolella, ettei se ala vaikuttamaan itse koesuoritukseen haitallisesti? Esim. jos on nopea ruoansulatus tai vilkas rakko.

• Nolottaa99

Kyllä ovi jätetään auki, jotta saattaja voi tarkistaa, ettei sisällä harrasteta lunttausta.
      Turussa saattaja kävi vielä katsomassa pyttyyn ennen vetämistä, kun olin kuulemma liian kauan "istunnolla" (tällöin ovi ei ollut selällään, vaan ainoastaan hieman auki). Ihme kyylääjiä - onko laillistakaan.

• fadgarewg

hahah mitä juttuja :D vessatauko on tunnin välein, vuorotunnein tytöillä ja pojilla. Saattaja tulee mukaan vessaan mutta ei sinne koppiin haloo. Ei tää nyt sentään niin vakavaa ole että tarvii toisten housut tarkistaa :_D Siellä ei kauaa olla, tarpeet tehdään ja sitten ulos. Muutama sinne aina haluaa kerrallaan, ei siihen vessassa ravaamiseen sitä koeaikaa kannata käyttää. Ja kyllähän siinä nyt epäilykset heräis jos neljä tyyppiä menee vessaan saattajan kanssa ja kolme heistä käy nopeasti (koska kaikki todellakin haluavat palata pian takaisin kun koeaika on kuitenkin rajoitettu) ja kaikki sitten odottelevat sitä yhtä jolla kestääjakestääjakestää..

Ja kyllä se vituttaa todellakin jos sieltä keskeltä haluaa koko ajan joku lähteä kun joudut siirtymään heidän edestään pois jos istut reunalla. Tai jos itse istuu keskellä niin kyllä hävettää käydä vessassa kun joutuu kaikkia rivissä olevia häiritsemään mutta EDELLEENKIN KOEAIKA ON VAIN VIISI TUNTIA. Kuinka monta kertaa jengi oikein kelaa että siinä välissä ylipäätään TARVITSEE käydä vessassa :D

• eitarvinousta

kahvi tietty vähän pissattaa että jos otan sitä termarillisen niinkun täältä saamien vinkkien perusteella ajattelin, niin voi olla että kolme kertaa täytyy kävästä :/

• mahdollista_kyllä

Kaverini kävi pääsykokeessa Helsinginssä pari vuotta sitten. Ilmoitti vain yliopistolle etukäteen, että sairastaa diabetesta ja että hänellä on lisääntynyt virtsaamistarve, ja toivoi että tämä otetaan huomioon kokeessa. Häntä varten olikin hankittu joku "ylimääräinen" valvoja, joka vei hänet aina vessaan.

• Näinkin voi käydä

Toissa vuonna yksi pyrkijä (samalta suunnalta) ilmoitti etukäteen kärsivänsä ummetuksesta ja sai parin turhan (ja pitkän) wc-käynnin korvaukseksi tunnin ylimääräistä koeaikaa. Sali oli muuten tyhjä, mutta tämä kaveri istui valvojan silmän alla.

Koomisinta oli, että nauttimansa luumut alkoivat vaikuttaa tuolla ylimääräisellä tunnilla ja kävi vanhanaikaisesti eli ei ehtinyt enää rypistää.... Noloa oli kuulemma ollut junassa kohti kotikontuja.

• fdhthttttttt

Vessaan mennään vuorotellen (miehet/naiset) about tunnin välein. Salin valvoja kuuluttaa tyyliin: "Vessaan lähtijät naiset seuratkaa..." ja siinä käytte sitten vessassa ja palaatte itse takaisin saliin. Ei sen kummempaa. Saattaja ohjastaa koko lauman vessaan mutta ei nyt tule tietenkään sen kummemmin kurkistelemaan koppiin saakka. Itse voi palata saliin siytä mukaan kun on hommat hoidettu.

Salissa jos istuu keskellä niin muut toki joutuvat aina väistämään kun joku lähtee penkkirivin keskeltä vessaan.

• Poromies junan tuoma

Siitä on hetki aikaa kun itse olin pääsykokeissa, joten tilanne saattaa t ulevana kesänä olla toinen, mutta kovin olen yllättynyt, jos asia on mennyt noin lepsuksi ja vastuuttomaksi, kuin mitä edellinen kirjoittaja antoi ymmärtää.. Eli, että pääsykokeessa käytäisiin weskissä about tunnin välein vuorotellen, naiset / meiehet. "Tavallisessa tentissä" tämä käytäntö on toki mahdollinen, mutta tuskin pääsykokeessa. Tosin "tavallisessakin tenteissä tuo on puolestatoista h. - 2h Eli jos tentti alkaa esim klo 09:00 niin 1. wc-tauko on k: 10:30 ja seuraava k: 12:30
        Pääsykokeessa sensijaan wc:n pääsee periaatteessa aina kun on tarvis, saattajan (/ koetta valvovan henkilön) seuratessa. Hakijoihin kuitenkin luotetaan sen verran, että weskeissä ei ole kameravalvontaa, eikä -jollei mitään erityistä syytä ole- hakijan ei tarvitse tehdä taarpeitaan valvojan silmien alla. Sen sijaan wc on usein varattu kokeen ajaksi, kerrallaan. vain yhden pääsykokelaan käyttöön eli silloin ei ulkopuolisilla tai muilla kokeeseen osallistuvilla ei ole pääsyä. Ts. wc.ssä voi olla samalla kertaa max. hakija ja on mahdollista, että "hätänsä" kanssa joutuu "hieman" odottamaan
        Lopuksi koska täällä on virinnyt jo keskustelua siitä, kuinka jotkut ovat saaneet "ylimääräistä aikaa" pääsykokeen tekoon siksi, että wc-käynnit saattavat olla "normaalia" pidemmät. Ylimääräisen ajan saaminen koetta varten wc käynneistä johtuen on tod. näk. mahdollista, mutta asian kanssa kannattaa olla ajoissa liikkeellä; niinkuin mahd. kaikkien muidenkin erityisjärjestelyjen kanssa. - Eli tiedekunta voi edellyttää "erityis-tarpiden" huomioimista varten lääkärintodistuksen.
        Jos sitten saa pahan ummetuksen ja vatsan väänteitä juuri ennen kokeen alkua, niin voi, voi p-kempi säkä. Voi olla ettei tiedekunta hyväksy jälkikäteistä / vasta pääsykoepäivänä annettua selitystä ja tai pääsykoepäivän jälkeen annettuja selityksiä.
        PS: Vaikka edellä kirjoitin että wc:n pääsee periaatteessa aina kun on tarvis, niin toivoisin, että jokainen ymmärtää sen, että ei kannata lähteä wc:n kuin vain silloin kun oikeasti on tarve; ymmärtänette miksi.

• Helppo homma

Portatiivit on keksitty ja ne voi ottaa sinne mukaan. Helppo ja mutkaton juttu.

• nevahööd03587

Jep jep. Siitä vaan kokeileen keskellä koesalia ja hylsy tulee, että lirahtaa!

• Tassle2

Kuka menee vessaan pääsykokeessa? Ei ole vaikeaa järjestää asiat, niin että tarvetta ei tule kesken kokeen. Aika monella tulee kiire kokeessa, joten viiden minuutin käyttäminen asiaan, joka ei ole pakko on vain hölmöä. Ja vessasta ei edes selviä viidessä minuutissa, pahimmillaan turhaantuu vartti.

Pariin tuntiin ennen koetta juo vain lasin tai kaksi ja käy vessassa pari kertaa, kokeeseen puolen litran juoma mukaan, jonka juomisen aloittaa vasta puolessa välissä. En ymmärrä miten tuolla reseptillä voisi tulla tarvetta käydä vessassa kesken viiden tunnin kokeen. Aina sitä tunnin kaksi kestää vähän janoisenakin jos oikeasti muuten on pakko mennä vessaan. Prioriteetit...

En voi omasta kokemuksestani päätellä kaikkien tilanteita, mutta olen istunut 11h lennon ilman vessassa käymistä, joten en voi ymmärtää miten viisi tuntia voisi olla ongelma pieni rakkoisemmallekaan. Ja tuo ei siis ollut millään tavalla epämukava lento.

• mieluummin niin

Jollain voi jännitys lisätä pissaamisen tarvetta, että aika yksilöllistä tuo on. Ja kyllä minä ainaki uhraan 15 min siihen että käyn vessassa kun siihen että tuskailen kupla otsassa

• 5611

Viittaat ja menet. Ei muuta.

Kauhukertomukset tiukistä käytännöistä ovat oma lukunsa. Niitä kerrotaan mutta eivät ne totta ole. Monet tenttejä ja pääsykokeita valvovat ovat nuorempia kuin iso osa hakijoista. Mukana on usein myös eriasteisesti sairaita tai vammaisia. Viitsisitkö itse heitä komennella? Vaikka tentit ovat jännittäviä, ja osa käy sen takia tauolla jo puolen tunnin jälkeen, eivät ne kuitenkaan ole mitään missä ei maalaisjärkeä tunnettaisi.

• Hyvin se menee.

Tenttejä on yliopistolla joka viikko ja hyvin ne aina menevät. Eivät pääsykokeet ole mikään erikoistilanne. Saattaja lähtee mukaan kun pyydät.

• IsoVinkki

Ehdottaisin että ette söisi ja joisi viikkoon mitään ennen pääsykoetta. Eipä tarvisi paskantamassa käydä

• IsoVinkki

Tai toinen vinkki olis että ottaisitte vaipat mukaan. Pahempi juttu jos tulee iso hätä

• like it or not

Nouset ja ylös ja huudat Mää lähren ny paskalle!!

• mrpurrington

Sain mä ainakin viime vuonna Turun pääsykokeessa olla ihan rauhassa ja jopa ovi lukossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      462
      2848
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2675
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      272
      1618
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1204
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1145
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      980
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      938
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      909
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      895
    Aihe