Rahan tarve?

Onko olemassa jotain muuta pienen rahan keräys tapaa,kun pullojenkeräys ja kirpputori? Aikaa ei ole käydä töissä,mutta olisi kiva saada 30-100e/kk pienillä asioilla?PUllon keräyksestä saa jonkun verran kuukaudessa :) mutta muita yksin kertaisia keinoja nuorelle opiskelijalle?

3

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahantarve
    • ,,,,,,,,

      Voit vaikka tehdä käsitöitä, esim. villasukkia ja -lapasia, tai ottaa jonkun toisen tekemiä myyntiin.
      Usein olen saanut rahapulassa sopivasti kun joku tarvitsee, nyt ei ole sesonkiaika mutta joulun alla.
      Ompelutaitoiset korjaamaan vetoketjuja ym. näitäkin kavereille duunattu.

    • Onhan noita...

      Tuo pullojen ja tölkkien keräys on tietty jonkunmoinen "harrastus", josta kertyy meillä vuodessa n. 100 - 150€, joten sillä ei ole vallan suurta merkitystä, mutta toki lisänä.
      Vaan yhtenä todella hyvänä lisätienistinä on ainakin minulla ollut, kun kirjoitan muutamia juttuja lehtiin ja saan niistä pienen palkkion, yleensä 100€ kirjoituksesta. Pieneen tarinaan kuvan kera ei mene kummoista aikaa ja suhteessä tuosta saatava korvaus on aika hyvä. Pitää vaan löytää sopiva lehti, joka julkaisee juttujasi.
      Jotkut lehdet maksavat myös hyvästä kuvasta ihan kivasti. Itse olen näillä lehtijutuilla kustantanut lomamatkan Intiaan.
      Nuorempana sorvasin alkeellisella puusorvilla pesäpallomailoja ja menekki oli aika hyvä. Siinä on vain ongelmana, että urheiluliikkeisiin niitä myydessä pitää olla joku toiminimi ja alv:t ym. Niistä tulee herkästi lisäkuluja.
      Tein myös yksinkertaisia taideteoksia ja minulla oli niitä myytävänä parissakin myyntinäyttelyssä, ne menivät hyvin kaupaksi. Tein niitä lisää sitä mukaa, kun kauppa kävi, niiden tekeminen oli ja on aika helppoa, kun on sopiva idea. Työt ovat uniikkeja, eikä vastaan ole tullut samanlaisia.
      Sisareni valmisti opiskeluaikanaan erilaisia kakkuja juhlatilaisuuksiin, yleensä täytekakkuja, helppo ja halpa tehdä, pienellä harjoittelulla homma onnistuu. Kannattaa hommata hygieniapassi siihen hommaan. Onnistuu kuitenkin ihan opiskelija-asunnossakin kakun tekeminen. Sisarellani oli tähän hommaan muutaman kaverin kimppa yhtiö, jolla he pyörittivät ajoittain pitopalveluakin opiskeluaikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe