olen 42v,normaalipainoinen nainen.minua vaivannut vuosikymmenet voimakas ylävartalon ja kasvojen hikoilu.koululääketiede tarjosi apteekin omaa luontaistuotetta ja rauhoittavia pillereitä paketti kaupalla,turhaan.
puhuttiin jotakin autonomisesta hermostosta eli syy saattaisi olla siellä kenties.
oli ilman lämpötilaa mikä tahansa niin tunnen kiehuvani ja hikoilen kuin pesusieni.hormonoarvot ok ja päänuppi"hoidossa".olen kokeillut 500 euroa maksaneen botuliinihoidon ja hyötyä ei ollut hetkeksikään vaikka lupasivat ihmeen..alan olla epätoivoinen.runsas hikoilu aiheuttaa sosiaalista eristäytymistä.kerään varmasti huomiota kun jopa pakkasessa saan pyyhkiä aaltoilevaa hikiryöppyä otsaltani.meikkaaminen lähes turhaa kun kuitenkin se pyyhkiytyy pois kuivatessa.kesä varsinkin painajaista,suupeilet valkoisena tursuan hikeä.vaatteet märkiä läiskiä täynnä.
olen lukenut stressihermosalpauksesta.ehkäpä tekisin sen oitis mutta se vaikea purkaa ja hinta liian kova minulle.
osaisiko kukaan antaa jotakin edes pientä vinkkiä mitä kannattaisi vielä kokeilla?
kiitos jo etukäteen vastaajille :)
voimakas hikoilu
4
1579
Vastaukset
- entinen hikipää
Hikoilun aiheuttaa autonominen hermosto ja tässä tapauksessa sen liika aktiivisuus. Autonomista hermoa rauhoittavat lääkkeet ja botuliini auttavat monia, mutta eivät kaikkia. Viimeisenä kouluääketieteellä on tarjota tiettyjen autonomisten hermojen mekaaninen salpaus ( leikkaus).
Koska syitä liikahikoiluun on useita mahdollisia, on hyvin, hyvin vaikeaa suositella mitään apukeinoja, kun ei tiedä syytä. Jos hormoniarvot ovat kunnossa, syynä ei ilmeisesti ole ainakaan diabetes, mutta jäljelle jää vielä kymmeniä muita syitä, joista hikoilu voi johtua.
Koska olet normaalipainoinen, en voi suositella laihdutusta, joka auttoi itseäni, itselläni syy oli hormonaalinen ja korjaantui painon laskiessa.
Ymmärrän tuskasi saman läpikäyneenä. Pahoittelen, etten voi auttaa :(. Muista juoda tarpeeksi - itse koin, että dehydraatio vain pahensi tilannetta vaikka toisin voisi luulla. Saunomisella oli myös epäloogisesti hikoilua helpottava vaikutus. Ei se mitään ota , jos ei annakaan. Omalla kohdalla saatoin saada jopa parin vuorokauden helpotuksen oireisiin kunnon saunomisella. :) - pää märkänä
kiitos viestistä.tämä vaiva on tosi pirullinen.veden juonti todellakin helpottaa asiaa.
- Marjastaja53
Itselläni on myös ollut voimakasta hikoilua ja siihen on auttanut luontaiskaupan Sepia D30. Eli mustekalan muste. Kummallista kyllä mutta myös eräs toinen tuttavani kertoi sen auttaneen kun valitti hikoilusta. Ei ole kallis ja vaikka joku ehkä sanookin että uskomushoitoa mutta minulla ainakin auttoi. Kaikkea kannattaa kokeilla kuitenkin jos ongelma on paha.
- liikanen22
sinulla ei ole kilpirauhasen liikatoiminta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569