voimakas hikoilu

pää märkänä

olen 42v,normaalipainoinen nainen.minua vaivannut vuosikymmenet voimakas ylävartalon ja kasvojen hikoilu.koululääketiede tarjosi apteekin omaa luontaistuotetta ja rauhoittavia pillereitä paketti kaupalla,turhaan.
puhuttiin jotakin autonomisesta hermostosta eli syy saattaisi olla siellä kenties.
oli ilman lämpötilaa mikä tahansa niin tunnen kiehuvani ja hikoilen kuin pesusieni.hormonoarvot ok ja päänuppi"hoidossa".olen kokeillut 500 euroa maksaneen botuliinihoidon ja hyötyä ei ollut hetkeksikään vaikka lupasivat ihmeen..alan olla epätoivoinen.runsas hikoilu aiheuttaa sosiaalista eristäytymistä.kerään varmasti huomiota kun jopa pakkasessa saan pyyhkiä aaltoilevaa hikiryöppyä otsaltani.meikkaaminen lähes turhaa kun kuitenkin se pyyhkiytyy pois kuivatessa.kesä varsinkin painajaista,suupeilet valkoisena tursuan hikeä.vaatteet märkiä läiskiä täynnä.
olen lukenut stressihermosalpauksesta.ehkäpä tekisin sen oitis mutta se vaikea purkaa ja hinta liian kova minulle.
osaisiko kukaan antaa jotakin edes pientä vinkkiä mitä kannattaisi vielä kokeilla?
kiitos jo etukäteen vastaajille :)

4

1526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen hikipää

      Hikoilun aiheuttaa autonominen hermosto ja tässä tapauksessa sen liika aktiivisuus. Autonomista hermoa rauhoittavat lääkkeet ja botuliini auttavat monia, mutta eivät kaikkia. Viimeisenä kouluääketieteellä on tarjota tiettyjen autonomisten hermojen mekaaninen salpaus ( leikkaus).

      Koska syitä liikahikoiluun on useita mahdollisia, on hyvin, hyvin vaikeaa suositella mitään apukeinoja, kun ei tiedä syytä. Jos hormoniarvot ovat kunnossa, syynä ei ilmeisesti ole ainakaan diabetes, mutta jäljelle jää vielä kymmeniä muita syitä, joista hikoilu voi johtua.

      Koska olet normaalipainoinen, en voi suositella laihdutusta, joka auttoi itseäni, itselläni syy oli hormonaalinen ja korjaantui painon laskiessa.

      Ymmärrän tuskasi saman läpikäyneenä. Pahoittelen, etten voi auttaa :(. Muista juoda tarpeeksi - itse koin, että dehydraatio vain pahensi tilannetta vaikka toisin voisi luulla. Saunomisella oli myös epäloogisesti hikoilua helpottava vaikutus. Ei se mitään ota , jos ei annakaan. Omalla kohdalla saatoin saada jopa parin vuorokauden helpotuksen oireisiin kunnon saunomisella. :)

    • pää märkänä

      kiitos viestistä.tämä vaiva on tosi pirullinen.veden juonti todellakin helpottaa asiaa.

    • Marjastaja53

      Itselläni on myös ollut voimakasta hikoilua ja siihen on auttanut luontaiskaupan Sepia D30. Eli mustekalan muste. Kummallista kyllä mutta myös eräs toinen tuttavani kertoi sen auttaneen kun valitti hikoilusta. Ei ole kallis ja vaikka joku ehkä sanookin että uskomushoitoa mutta minulla ainakin auttoi. Kaikkea kannattaa kokeilla kuitenkin jos ongelma on paha.

    • liikanen22

      sinulla ei ole kilpirauhasen liikatoiminta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe