Meillä siis vauva ruvennut öisin heräilemään 2h välein. Rauhoittuu vain tissille.
Ennen ilta nukahtaminen sujui todella helposti, tissi unilaulu - omaan sänkyyn nukkumaan, siinä se. Nyt lutkuttaa ja lutkuttaa. Lutkuttaa päivät ja lutkuttaa yöt. Ei meinaa nukahtaa illalla millään.
Meillä on säännölliset päivärytmit ja rutiinit. iltarutiinit ollut samat melkein syntymästä saakka.
Syö kiinteitä 5x n100g ateriaa päivässä.
Tuttia ei ole koskaan osannut syödä. Pureskelee sitä ja leikkii sillä.
Illalla hänellä on sängyssä mukana minun paita.
Nukkuminen toisessa huoneessa ei ole mahdollista (Pieni kämppä)
Pitäiskö lopettaa imetys? Mitä teen!?
tykkään imettää, enkä siitä haluaisi luopua. Tämä alkaa käydä vaan aika raskaaksi..
APUA
Imetyksen lopettaminen - vauva 8kk
5
568
Vastaukset
- minä tein näin
Tsemppiä, varmasti olet väsynyt! Meillä vauva on melkein 8kk ja tilanne oli lähes sama. Öisin rauhoittui viereen tissi suussa, havahtui kun ote irtosi ja alkoi taas imeä... Heräiltiin paljon. Sitten tehtiin tietoisesti muutos, en antanut tissiä yöllä (eli meillä se tarkoitti ennen klo 5.00. Kolme yötä itkettiin, meillä tosin syö tuttia, mutta otin viereen, annoin tuttia,pidin kädestä, silitin. Nyt havahtuu paristi yössä ja rauhoittuu tutilla. Eli en lopettanut imettämistä - tuskin sunkaan tarttee - vaan harjoiteltiin yhdessä yölle muita keinoja. Olihan se aika sydäntäsärkevää, mutta toisaalta tiesin, että nälkä ei ole.
Tuohon päivään sen verran, että itse olen huomannut, että jos olen itse väsynyt, tylsistynyt, turhautunut niin imetän useammin. Jos on äksöniä, syöminen jotenkin tehostuu ja harvenee - ehkä en myöskään tarjoa tissiä joka kitinään.
Osaan kertoa vain omat kokemukseni ja lähettää sympatiaa! Ihminen tarvitsee unta, I know... - Syötätkö..
ruokaa niin paljon kuin syö vai aina tietyn määrän? Lapsilla usein ruokailuista jo huomaa, että kun kasvaa kovasti niin ruokakin maistuu enemmän. Ehkä kannattaisi muutenkin tietoisesti lopettaa tissille nukuttaminen, jos ei muuten osaa nukahtaa. Jos ihan muista syistä öisin herää, mutta tarvitsee tissiä nukahtamiseen, ei nälkään.
- oliskohan tulossa
hampaita ja imeminen auttaa kipuun?
- väsynyt myös
Vauvasi on vielä sen ikäinen, että yöt vaihtelevat ja totuttu rutiini saattaakin yhtäkkiä heittää kuperkeikkaa. :) Ei se imetyksen lopettaminen välttämättä mitään ratkaise, mutta on aivan mahdollista vieroittaa lapsi pelkästään yösyömisestä. Ei maitoa sängyssä eikä juuri ennen nukahtamista. Toinen mahdollisuus on nukkua perhepedissä ja torkkua itsekin läpi imetysten. Kumpi nyt paremmin onnistuu.
Meillä lapsi on heräillyt koko ensimmäisen vuoden 1-2 tunnin välein ja ihan hengissä olen edelleen, joten voin lohduttaa että ei siihen väsymykseen kuole. :) Tietysti jos se kasvaa aivan ylivoimaiseksi niin asialle pitää tehdä jotain (esim. yövieroitus, joku muu hoitaa yhden yön tms.), mutta jokainen toimii niin kuin parhaaksi näkee. - lempeää unikoulua
Vierastaako vauva? Ehkä tämä on vain vaihe, joka johtuu eroahdistuksesta? Olisiko sinun mahdollista nukkua vauvan vieressä? Oletko kokeillut rauhoittaa vauvaa esim. taputtelemalla (tassuttelu), keinuttelemalla sylissä,...? Kokeile ottaa vauva viereesi nukkumaan mutta ei ihan lähelle ja pidä paitaa päällä. Älä anna rintaa heti pienestä ininästä vaan anna vauvalle aikaa nukahtaa itsekseen. Jos vauva alkaa itkeä, tarjoa rintaa mutta ota se heti pois suusta kun vauva näyttää nukahtavan. Älä anna siis vauvan nukahtaa syvään uneen tissi suussa. Vauva saattaa protestoida ja ottaa tissin uudelleen suuhun. Anna ottaa ja muutaman minuutin päästä kokeile taas ottaa pois suusta (Pantleyn unikoulu).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397800Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde411999Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5949- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822