Kaupan kassa tervehti minua oudosti. Mitä tämä tarkoitti?

linda tavalli-arki

Kerran kaupassa ollessani laitoin ostokseni hihnalle ihan normaalisti niinkuin aina. Seisahdin kassamyyjän (about 28-v nainen) eteen valmiina maksamaan. Olen siis 22-vuotias nuori nainen (tai tyttö) ja yleensä mulle sanotaan Hei, Moi tai Terve. Olin niinkuin aina siististi pukeutunut kun kerran olin ihmisten ilmoilla. Vähän korkoa kengissä ja paksuissa hiuksissa pari pinniä korvien yläpuolella.

Tämä kassamyyjä katsoo mua ihan suoraan ja sanoo huolellisesti ja silleen nössösti Päivää.....
Siis päivää??? reippaalle tytsylle? Mä mumisen hiljaa Mooi.. samalla tuijottaen mun rahapussiin.

Mun jälkeen asiakkaaksi tuli vanha mummo, jolle tää myyjä sano, että Hei. Miksei se sanonu mulle Hei, vaan päivää, niinkuin minä oisin joku sata vuotias mummo? Onko kellään ideaa, mitä myyjä ajatteli?

27

1133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeps1

      get life!

      • aurinkoista kevättä

        Se on "get a life". Muista oikeinkirjoitus.


    • linda tavalli-arki

      Ei mulla siis mitää ongelmaa ole. Uteliaisuuttani vain kyselen, mutta mä luulen, että tää nainen luuli mun kuuluvan erääseen alakulttuuriin, jonka kanssa mulla ei ole mitään tekemistä ja jota mä itse inhoan. Ei sen kummempaa.

      • jo on ongelmat

        Ai luultiin siis mustalaiseksi?

        Ota se samettihame ja röijy pois, sitten saat olla rauhassa tältä kamalalta hyökkäykseltä, että ihan "päivää" sanottiin....


    • Juu Linda vaa..

      Musta tuntuu että tätä keskustelua lukee ennen kaikkea väärä ikäluokka. Kukaa ei hoksoo mittää. Antakaa kaikki olla. En mä tätä alotusta ennää poistaakaa voi..

    • sä oot tyhmä

      Uskomatonta!

      Hei mimmi, hanki elämä!

    • Linda vaan

      No joo joo. Kyl mä hankin elämän. Ihan rauhassa. Lopetetaa nyt.

      Ja vielä kerran ANTEEEEEEKS!!!!!!

      Okei?

    • täti 69vee

      Ymmärrän sinua Linda vallan hyvin; minua suututtaa kovin jos minua teititellään. Teitittelyhän on jonkinlaista erottavan aidan nostamista, "sinä olet ihan erilainen kuin minä".
      Varsinkin jos minä olen aloittanut juttelun sinuttelemalla ja toinen teitittelee takaisin koen sen iskuna päin pläsiä.

      • yks tyyppi

        Nykyään asiakaspalvelussa työskenteleville sanotaan yleensä, että kaikkia asiakkaita pitäisi teititellä iästä riippumatta (lapsia tosin tietty sinutellaan...;) ). Tavallaan hyvä ohje - mutta tuntuu joskus tosi hoopolta - ja itse olen sinutellut / teititellyt asiasta sen mukaan, kuin katson "asian järkeväksi". Vanhoja tulee usein teititeltyä - ellen ole tehnyt "sinukauppoja" (minkä voi tehdä useammalla tavalla), mutta nuorempia "sinuttelen surutta" ;)
        Itse olen joskus sanonut jollekin, joka on itseäni teititellyt, että en ole niin vanha että pitäisi teititellä ;) Se on hyvin yksinkertaisen helppoa (ja helppo tapa "sinunkauppoihin") !


      • yks tyyppi
        yks tyyppi kirjoitti:

        Nykyään asiakaspalvelussa työskenteleville sanotaan yleensä, että kaikkia asiakkaita pitäisi teititellä iästä riippumatta (lapsia tosin tietty sinutellaan...;) ). Tavallaan hyvä ohje - mutta tuntuu joskus tosi hoopolta - ja itse olen sinutellut / teititellyt asiasta sen mukaan, kuin katson "asian järkeväksi". Vanhoja tulee usein teititeltyä - ellen ole tehnyt "sinukauppoja" (minkä voi tehdä useammalla tavalla), mutta nuorempia "sinuttelen surutta" ;)
        Itse olen joskus sanonut jollekin, joka on itseäni teititellyt, että en ole niin vanha että pitäisi teititellä ;) Se on hyvin yksinkertaisen helppoa (ja helppo tapa "sinunkauppoihin") !

        Siis sinutellut / teititellyt asiakasta - tuli näköjään pieni kirjoitusviba edellä...;)
        Mutta sama pätee myös muihin ihmisiin kuin asiakkaisiin.


    • Tytsy1966

      Mun lähikaupassa Lähderannassa on välillä sellanen poika joka tuijottaa aivan raivostuttavan pitkään ja jotenkin kummallisesti... :D Siis töissä...

      • Exxon Valdez

        Vähän samaa on yks ikäisesi äijä havainnut,tietty kassalla oleva nuori nainen aina kääntää päänsä kun tulen sisään ja monesti kassalla maksaessa katselee pitkään silmiin.
        Tulee semmonen olo kun olisi joku varas...
        Tätä on tapahtunut useammassa muussakin kaupassa,nuoret(yleensä joku 18-20 v blondi) on tapittanut ja parikertaa on kysyneet "mitäs muuta?".
        Parikertaa oon menannu sanoo:"sun puhelin-numero,kiitos".


    • ....................

      Voi sua pientä. :)

      Kyllä se siitä kun kasvat aikuiseksi, teininä tuollaiset asiat tuntuvat ihan hirveän valtavilta. Tuskin myyjä ajatteli yhtään mitään erikoista.

      • No Linda taas

        Ai teininä?

        All right beibi. Jatka unias..


    • täti 69vee

      Viimeksi kun taksi teititteli, sanoin: kuule, älä viitti. Paitsi ikivanhaksi tunnen itseni suunnattoman lihavaksi, vähintään kaksi istumapaikkaa tarvitsevaksi kun monikossa puhutellaan.
      Seuraavalla kerralla kun nähtiin, poika huusi tosi tuttavallisesti ja iloisesti: Morjensta! - Eikä ole enää teititellyt.
      Minä olen vain yksi -teema onkin usein ihan hyvä.

      • iotpefrdthbd

        Puhuva taksi, ihmeellistä!


    • ooooh päivää

      Tasokkaassa liikkeessä sanotaan kohteliaasti päivää ja teititellään myös nuoret asiakkaat! Ei siihen ole ikärajaa, että voi päivää sanoa! Mene ranskaan niin sinua pidetään totaali moukkana ellet sano päivää ja näkemniin ihan omatoimisesti. Aika huonossa jamassa on käytöstavat kun päivää-tervehdyskin on järkytys.

      • linda tavalli-arki

        Je ne suis pas un "moukka" parce que je peux parler francais. Entäs osaatko ite puhua ranskaa Madame??

        Mä osaan.


      • linda tavalli-arki
        linda tavalli-arki kirjoitti:

        Je ne suis pas un "moukka" parce que je peux parler francais. Entäs osaatko ite puhua ranskaa Madame??

        Mä osaan.

        Mä olin kultaseni tavaratalossa, missä ihmisiä kuhisee kuin muurahaisia ostamassa wc-paperi säästöpakkauksia, enkä tasokkaassa liikkeessä.


      • eheh...e
        linda tavalli-arki kirjoitti:

        Mä olin kultaseni tavaratalossa, missä ihmisiä kuhisee kuin muurahaisia ostamassa wc-paperi säästöpakkauksia, enkä tasokkaassa liikkeessä.

        Käytkö tavaratalossa siinä toivossa, että saisit paskaa palvelua eikä sinua tervehdittäisi?


      • linda-tavalli arki
        eheh...e kirjoitti:

        Käytkö tavaratalossa siinä toivossa, että saisit paskaa palvelua eikä sinua tervehdittäisi?

        En, vaan siinä toivossa, että saan ostettua itelleni veskipaperia.


    • helpoin selitys

      Yksinkertaisin selitys on, että sinä olit kassalle vieras tai ainakaan et ollut asioinut monta kertaa hänen kanssaan. Takana tullut mummo saattoi olla hänen tuttavansa jo vuosien takaa.
      Pääasia, että sinua tervehdittiin.

    • Pikkuvanha

      Minua teititellään, vaikka olen vasta 25-vuotias. Joskus tekisi mieli udella, minkä ikäiseksi minut arvioidaan. :D

    • Päewwööö

      Hei! En käsitä, miksi niin montaa tuo aloitus on ärsyttänyt. Minulla on ihan samanlaisia tuntemuksia päivää-sanan käytöstä. Tuntuu tosiaan kuin olisin jo toinen jalka haudassa, kun 28-vuotiaalle (niin no olen sua vanhempi, mutta huomasin tämän päivää-ilmiön jo ainakin 3 vuotta sitten) kassaneiti/-poju sanookin "päivää".

      Ja teitittely nyt on tietysti kamalaa.

      • Linda tavalli-arki

        ONNEKSI OLKOON nimimerkki Päewwööö. Sä kirjotit sellasen viestin niinku olin odottanut. Sä ymmärsit mitä tarkotin. Se on se!

        Ja vielä kerran

        Hehheheeee! (kaiku..)


    • tiiaelina

      Hei c moon! :D Kyllä kenelle tahansa voi sanoa kohteliaisuudesta päivää :)

    • pyllikkä

      Pyyhi kakka pois pyllystä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      1992
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1427
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1285
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      66
      1194
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      112
      1090
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1020
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      986
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe