Onko Vappuna Jeesusmarssille menijöitä?

juhlariemu

Kuuluuko Vapun ohjelmaasi Jeesusmarssiin osallistuminen vai onko tuo mielestäsi uskovaiselle sopimatonta?

http://www.kry.fi/

27

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syrjäytynyt"

En ole moneen vuoteen ollut mukana. Tuskin menen nytkään, vaikka en tuossa mitään pahaa näe mutta en vaan koe omaksi jutuksi.

• body2

Uskovaisuus ei ole mikään rajoite marssille.
        Siitä vaan mukaan ja jos ei muuten, niin ulkoilun ja kunnon kannalta.

• HassuSaapas

Oon ollut kahdesti. Minusta olisi hyvä kokoontua ensin yhdessä, että on sellainen yhdessäolon fiilis kävellessä. Muuten se on ihan pöljää.

• syrjäytynyt"

Olen ihan samaa mieltä. Alkuvuosina kun tuo Jeesusmarssi tuli Suomeen, olin mukana. Kävin opettelemassa marssilauluja ja radio oli marssilla mukana. Mutta siellä oli enimmäkseen outoa porukkaa, omat tutut ei yleensä tulleet marssimaan. Se oli niin pöljän tuntuista ja teeskennellyn makuista yrittää olla siinä iloisesti mukana kun oli ihan yksin. Sen takia en enää todennäköisesti mene mukaan, ei huvita.

• Menen työväen vappumarssille.

• hellari .....

Paikkakunnallani järjestettiin muutamia vuosia sitten yhteiskristillinen vappumarssi mustaakseni kolmena vuona perätysten. Marssi huipentui lopulla torilla järjestettävään evankelioimistapahtumaan.
      Sitten tapahtuman keulahamo ja moottori muutti pois ja ei ole nyt saatu aikaiseksi marssia. Kyllä osallistuisin mielelläni!

• Am Yisrael Chai

Mitähän Eero Heinäluoma ja Sara Paavolainen siellä Jeesus-marssilla sitten tekevät???

Ovatko tuleet uskoon??? Olisi tietysti mahtavaa, jos niin olisi, mutta epäilen...

Heinäluoman näin myös Helsingin uuden suomalaisen rabbi Livsonin seurakunnassa/synagogassa Helsingissä???

• Eikö Jeesus-marssille saa osallistua kuin "uskovaiset"? Ja minkä seurakunnan mukaiset uskovaiset?

Tietääkseni Eero Heinäluoma pitää puheen tilaisuudessa.

Voisin itsekin osallistua Jeesus-marssille, mutta karismaattisiin osuuksiin en osallistuisi. Toivottavasti Jeesus-marssi sujuu hyvin ja rauhallisesti, ilman karismaattisia loppuhuipennuksia.

• Byäähhh
        mazdels kirjoitti:

Eikö Jeesus-marssille saa osallistua kuin "uskovaiset"? Ja minkä seurakunnan mukaiset uskovaiset?

Tietääkseni Eero Heinäluoma pitää puheen tilaisuudessa.

Voisin itsekin osallistua Jeesus-marssille, mutta karismaattisiin osuuksiin en osallistuisi. Toivottavasti Jeesus-marssi sujuu hyvin ja rauhallisesti, ilman karismaattisia loppuhuipennuksia.

Kuka tosissaan viitsii kuunnella miehen mittaista itkupillittäjä vauvaa, myötähäpeämäänhän siinä vain joutuu.

• En tiedä.

• Armon Valkokyyhky

"Eikö Jeesus-marssille saa osallistua kuin "uskovaiset"? Ja minkä seurakunnan mukaiset uskovaiset?"

No, perinteisesti olemme nähneet Jeesus-marsseilla vain uskovaisia, koska muut eivät varmaan ole kokeneet asiaa omakseen ja sen ymmärrän hyvin.

En voisi itsekään mitenkään kuvitella meneväni työläismarsseille, koska minussa ei ole ikinä ollut pisaraakaan punaista väriä.

• Entä kun uskoo Jeesukseen, mutta ei ole esim. helluntailais-karismaattisen/ev.lut viidesläisyyden mukaisesti uskovainen? Itse voisin aivan hyvin osallistua marssille, koska uskon Jeesukseen.

Puhujaksi kuitenkin kelpaa poliitikko, jonka uskonelämästä ei ole tietoa.

• Tjaah-ah

>>En voisi itsekään mitenkään kuvitella meneväni työläismarsseille, koska minussa ei ole ikinä ollut pisaraakaan punaista väriä.>>

Koeta nyt muistaa, että veri on punaista ja sydän on vasemmalla puolella!

• Unterberg

Työntekijöiden marssille voisin vaikka mennäkin, vailla mitään tekaistua värimaailmaa, mutta mikähän se varsinainen aihe olisi? Työn tekemisen ilo? Niin pitkälle en sentään vielä ole päässyt ja tuskin koskaan pääsenkään. Vai marssisiko sitä työn paljouden vai vähyyden vuoksi?

• * En oikeastaan kannata mitään marsseja ! paitsi, jos siitä on apua sielujen voittamiseksi Jeesuskelle ! Tuntuu vaan hieman nurinkuriselta, koska Jeesuksen tykö tullaan syntisinä, armoa ja armahdusta etsimään, eikä niin, että väellä ja voimalla tuomme Jeesus niemä esiin, ikään kuin jotain julkkista ja Häntä sellaisena mainostaa ? En oo varma, hyväksyykö Jeesus itse tuon " äänekkään menon kaduilla"?

* Sana sanoo, " Hän on hiljainen, ja nöyrä sydämeltään, eikä Hänen äänensä kuulu kaduilta. ! Mutta päättäköön itse kukin tykönään marssiiko tai ei !

* Voisiko tätä marssia verrata Jeesuksen "Via Dolorosan" tien kulueeseen, jossa Jeesus itse oli pääroolissaan ?

* Tälläisillä marsseilla vaan evankeliumin ydin sanoma, latistuu helposti yleiseen jukisuus humuun ja riehaan, ja unohdetaan Jeesuksen käsrsimys ja ristin katkera kuolema synteimme edestä.

* Ja Heinäluoman ja muiden julkkisten mukana olo, ikään kuin antaisi luvan tälle marsille, eivätkä he edes ole sisäisesti uskovaisia, paitsi nimellisesti hyväksyvät kristinuskon, ja usein vain, että silläkin saralla kalastetllaan ääniä itselle.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* En oikeastaan kannata mitään marsseja ! paitsi, jos siitä on apua sielujen voittamiseksi Jeesuskelle ! Tuntuu vaan hieman nurinkuriselta, koska Jeesuksen tykö tullaan syntisinä, armoa ja armahdusta etsimään, eikä niin, että väellä ja voimalla tuomme Jeesus niemä esiin, ikään kuin jotain julkkista ja Häntä sellaisena mainostaa ? En oo varma, hyväksyykö Jeesus itse tuon " äänekkään menon kaduilla"?

* Sana sanoo, " Hän on hiljainen, ja nöyrä sydämeltään, eikä Hänen äänensä kuulu kaduilta. ! Mutta päättäköön itse kukin tykönään marssiiko tai ei !

* Voisiko tätä marssia verrata Jeesuksen "Via Dolorosan" tien kulueeseen, jossa Jeesus itse oli pääroolissaan ?

* Tälläisillä marsseilla vaan evankeliumin ydin sanoma, latistuu helposti yleiseen jukisuus humuun ja riehaan, ja unohdetaan Jeesuksen käsrsimys ja ristin katkera kuolema synteimme edestä.

* Ja Heinäluoman ja muiden julkkisten mukana olo, ikään kuin antaisi luvan tälle marsille, eivätkä he edes ole sisäisesti uskovaisia, paitsi nimellisesti hyväksyvät kristinuskon, ja usein vain, että silläkin saralla kalastetllaan ääniä itselle.

Mohikaani_27 kirjoittaa tässä Jeesus-marssista melko samaan tyyliin kuin siitä itsekin ajattelen. Tai sanotaanko niin että olen miettivällä kannalla asian suhteen. Itse en aio osallistua ellei Jumala siihen vartavasten kehoita. Radio Deistähän tilaisuutta pystyy seuraamaan.

Jeesus-marssille osallistuu paljon ihmisiä. Moni osallistuu marssiin Jeesusta kirkastaakseen, mutta porukkaan mahtuu varmaan myös muista syistä mukana juhlijoitakin. Nyt kuka on altis rukoilemaan niin on hyvä muistaa Jeesus-marssia rukouksin.

Toivon hyvää säätä ja Jumalan tahdon mukaista mieltä kaikille Jeesus-marssiin osallistujille.

• KTS (Ei kirj.)

Jeesusmarssille lakanan kokoisella Palestiinan lipulla kuten ennekin!

HYVÄ!

• Tjaah-ah

>>Kuuluuko Vapun ohjelmaasi Jeesusmarssiin osallistuminen vai onko tuo mielestäsi uskovaiselle sopimatonta? >>

En ole koskaan osallistunut Jeesus- marssiin: muutaman kerran työväen marssimiseen kylläkin. Sopivuudesta uskovaiselle en osaa sanoa, koska olen tosin kristitty ( siis rippikoulun käynyt ja rokotettu, erotuksena esim. hindusta tai musliimista) mutta vierastan sanaa uskovainen mutta jos nyt joku katsoo, marssiin osallistumisen olevan hänelle sopivaa niin mitä sitä enemmän pähkäilemään! Sinne vaan marssimaan! Eihän sellainen ole kai Suomen lakien vastaista ja tuskin loukkaa hyviä tapojakaan

• Kaikki mukaan!

Erittäin sopiva Vapun ohjelma osallistua Jeesus-marssiin.

Jos ei ole niin kovasti uskovainen, niin siellä kokoontumispaikalla on kahvia ja makkaraa tarjolla ja lapsille kaikenlaisia "sirkushuveja" :D

• saaviisastua

Eipä kiinnosta marssia kerran vuodessa kun kaikkina muina päivinä voin olla Jeesuksen sotilas vaikkapa sitten lakasemalla omat "portaat" ihan kunnolla.

• eräs vain

Minun paikkakunnalla ei järjestetä, mutta kyllä torilla on gospeltapahtuma Vapaakirkon toimesta. En taida mennä kun on reilu kilometri, koleaa ja kotitöitäkin piisaa.

• uupunut matkaaja
    • duunari-ev.lut.*

Menin Senaatintorille ennen Jeesus-marssia.

Aina ennen tätä marssia on vasemmisto perinteisesti marssinut ensin ohi, pitkin Unioninkatua, kohti Pitkääsiltaa ja Hakaniementoria ja Tokoin rantaa. Koska olen työläinen ja kunnioitan vasemmistoa, itsekin aikoinaan marssinut punalippua kantaen, laittauduin nytkin kunnioituksella vastaanottamaan toverien ohimarssin.

Joskus aiempina vuosina on punaisten marssia häirinnyt eräs heille herjauksia huudellut jeesustelija. Tällä kertaa sain kuunnella draamaa aivan korvani juuressa. Lähelläni seisoi joku seinähullu kuvaaja joka selitti kameraansa kovalla äänellä: "ja nyt lähestyy demarit ja kommarit! Ne on tulleet häiritsemään jeesusmarssia! Poliisiautot ajavat vierellä estääkseen heidän hyökkäyksensä! Kommareilla on isot liput ja kovaääniset, joilla haluavat häiritä jeesustapahtumaa! Halleluuja, nyt niiltä hajosi kovaääninen, kiitos Jeesus! Kommareita on paljon, mutta poliisit vartioivat niitä!"

Itse seisoin kunnia-asennossa ja hymyilin tovereille. Ystävällinen anarkisti tuli ojentamaan esitteen minullekin. Autosta huuteli mies: "uskovaiset veljet ja sisaret..." (jotain kapitalismia vastaan). Äijä vieressäni, daavidintähti selässään, paasasi kameraansa "kommaria" minkä ehti. Poistuin ja jupisin "hullu ku pullosta tullu". Meni mieliala ja lähdin pois torilta. Tulin sinne myöhemmin hetkeksi kuuntelemaan Exitiä.

Eikö teidän hullujen helluntailaisten päähän pälkähdä kunnioittaa myös toisten vakaumusta? Punaisten marssi Unioninkatua pitkin on perinne, ettekä te omista koko toria ja sitä ympäröiviä katuja, vappua juhlivat muutkin kuin te! Marssi ohittaa torin aina n. 15 minuuttia ennen Jeesusmarssin alkua, eli n. klo 11.40. Joka vuosi te loukkaatte meitä Senaatintorin laidalle kerääntyviä muutamia vasemmistomyönteisiä uskovaisia, herjaamalla marssijoita, joita itse haluaisimme kunnioittaa. Lauloinkin hiljaa ohimarssivien demarien mukana "Eespäin, eespäin tiellä taistojen".

Koska Senaatintorin tapahtuma ei anna itselleni mitään erityisen aitoa hengellistä kokemusta, käyn siellä yleensä vain vilkaisemassa näkyisikö joku tuttu. Edes yhtä luterilaista virttä siellä ei ilmeisesti koskaan saa kuulla. Söin haalean makkaran (2 euroa). Lähdin pois.

Voi, miksi en muistanut etsiä toveri kooteetä, palestiinalaislippuineen??!!
      .

• duunari-ev.lut.*

• Matteus 12
      18 "Katso, minun - p a l v e l i j a n i, - jonka minä olen - v a l i n n u t,
      minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.
      19 Ei hän riitele eikä huuda, ei hänen ääntänsä kuule kukaan kaduilla.
      20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
      21 Ja hänen nimeensä pakanat panevat toivonsa."

Tietolähde:

Jesaja 42
      1 "Katso, - m i n u n - p a l v e l i j a n i, - jota - m i n ä - t u e n, - minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
      2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
      3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
      4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
      5 Näin sanoo - J u m a l a, - H e r r a, - joka on - l u o n u t - taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
      6 M i n ä, - H e r r a, - olen vanhurskaudessa - k u t s u n u t - s i n u t,
      olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut - s i n u t - kansoille l i i t o k s i, - p a k a n o i l l e - v a l k e u d e k s i,"

Otetaan hänestä oppia ja eletään niin kuin hän eli; kaduilla huutamatta!

• juhlariemu
      • duunari-ev.lut*

Kyllä, sakeana oli väkeä, kuten aina. Koko tori täynnä, sekä Tuomiokirkon portaat ylös asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3201
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57