Iholleni on ilmestynyt viimeisen kahden kuukauden aikana outoja läiskiä. Yhtä äkkiä iho alkaa kutista jostakin kohdasta ja kun sitä koskettaa se menee rikki. Kohdat ovat yleensä noin pienen sormenpään kokoisia. Ne ovat tarkkarajaisia ja vetistävät. Paranemiseen menee toista viikkoa. Ja niistä jää arpi vaikkei niitä raapisikaan, koska ne ovat märkiviä. Aluksi ajattelin että jokin ulkona oleva hyönteinen on puraissut mutta eivät ne oikeastaan sellaisilta vaikuta. Mitä ne voivat olla?
oudot ja kutiavat läiskät iholla
8
5674
Vastaukset
- hei
Kannattais mennä lääkärin.
- Siiri
Minulla on juuri samanlaisia-ollut vuosikausia. Ne tulevat joskus ja menevät taas pois. Laitan niihin ilman reseptiä saatavaa hydrocortison voidetta. Ei tule raavittua.
Lääkäri pudisteli päätään ja sanoi, ettei tiedä mitä ne ovat. Sitten hän näytti tietokoneeltaan listaa kuinka paljon on lääkkeitä tuollaiseen. Valitsin tuo mainitsemani voiteen. Kokeile sitä. Ei siinä kuinkaan käy. voit parantua. Jotain allergiaa ehkä.
- ihmettelevä
Ovatko sinun myös sellaisia tarkkarajaisia ja rikkimenneen ihon ympärillä iho on punainen ja arka?
Olen myös itse näyttänyt lääkärille mutta hän ei tiennyt yhtään mitä voivat olla.
Jotenkin pelottavaa, koska niitä voi ilmestyä mihin vain kehossa. Nytkin minulla on yksi kipeä takapuolessa tai paremminkin hiukan alempana taipeessa ja koko ajan se menee rikki kun jalka liikkuu. Se on kipeäkin.- kirppu
onko läiskistä otettu näytteitä? Esim. herpes voisi aiheuttaa tuollaisia aristavia läiskiä ja ihon rikkoutumista.
- Kultu Kimallus
Aina kun kärsii ihottumasta kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin.
Lääkäri ottaa tarpeelliset kokeet. Yleensä syy selviää ja paraneminen voi alkaa.
Täällä tuskin käy lääkäreitä tutkimassa ongelmia. - joojoo
Kultu Kimallus kirjoitti:
Aina kun kärsii ihottumasta kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin.
Lääkäri ottaa tarpeelliset kokeet. Yleensä syy selviää ja paraneminen voi alkaa.
Täällä tuskin käy lääkäreitä tutkimassa ongelmia.voisi olla, menee pois antibiooteilla.
- Kultu Kimallus
Kävin ihotautien erikoislääkärillä ja vastaus ihottumaani on sairaus nimeltä (Punahukka)
On aivan erikoinen ihottuma. Siihen ei ole oikeastaan muuta hoitoa kuin perusvoiteet ja kortisoni.
Ei siis mitään tavanomaista ihottumaa.
Kyllä lääkäri tietää.- äkkipunanahka
niin minulle tuli tänään sama punahukka diaknoosi, kun sain viikko sitten vatsasta alkavan ja käsivarsiinkin leviävän punanäppyihottuman. minulla ei ole märkiä ollenkaan ja eivät ole tarkkareunaisiakaan, vaan on kuin olisi nokkosella vihtonut pitkin vatsan seutua.
ei ole kuulema mitään hoitoa siis lääkettä ainoastaan lievitystä ja kestää jopa 2 kuukautta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3066663Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai505817Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1865292Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi614073Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan383338Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava53323HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok523237Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan293008Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739112242Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?
Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?381115