Tarvitsen LEENA BRUSIINISTA TIETOA

TÄRKEÄÄ!!

Vuoden 1968 Miss Suomi Leena Brusiin esiintyi vuonna 1970 parissa "Spede"-leffassa. Tämän jälkeen hänestä ei ole/löydy oikein mitään tietoa? Mikä oli tämän häntä vanhemman runoilijahenkilön nimi, kenen kanssa hänellä on väitetty olevan yhteinen poikakin?? Muistaako kukaan, tärkeää!! Myös kaikki muu tieto Leenasta vuodesta 1970 eteenpäin otetaan todella mieluusti vastaan.

20

26582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missologisti

      Jussi Talvi-niminen henkilö, toimittaja, joka teki muistaakseni paljon myös ruoka-alan kirjoja (oliko peräti ravintoloitsija) on Leenan pojan isä. Leenasta löydät aika paljon tietoa (no lainausmerkeissä koska teoksen on kirjoittanut Timo T.A.Mikkonen "Suomen kauneimmat" , ilmestyi v.2000. Henk.koht. olen sitä mieltä, että Anne Pohtamon ja Tarja Smuran jälkeen Leena on Suomen kolmanneksi kaunein Miss Suomi ja komea oli hänen uransakin: Miss Eurooppa, 2.pp Miss Universum-kisassa jne. Hän oli ainoa Miss Suomi Sirpa Viljamaan lisäksi joka ei suostunut antamaan haastattelua massiiviseen MTV3:n "Ken on maassa kaunein"-sarjaan, jossa haastateltiin entisiä missejä ja näytettiin kruunauksia. Leena on upua. Mulla on toi kirja ja 5 sivua tekstiä Leenasta. Löydät varmasti ko. teoksen - joko divarista - tai ehkä jostakin isomman kirjakaupan varastosta.

      • Missologisti

        Vuodesta 1970: Leena Brusiin katosi aika totaalisesti julkisuudesta missivuotensa jälkeen. Esim. hän ei ollut kruunaamassa seuraajaansa, Miss Eurooppaa seuraavana vuonna Nizzassa, toki hän kävi laskemassa kruunun Harriet Erikssonin kutreille v.1969 Miss Suomi-kisoissa. Hän tosin työskenteli Finnartisteissa sihteerinä muutaman vuoden missiuransa jälkeen, mutta ei ole koskaan halunnut prameilla iltapäivälehtien otsikoissa ja onko tuohon ollut edes syytäkään. Ei mitään skandaaleita. Hän ei avioitunut Jussi Talven kanssa - eikä kenenkään muunkaan. Karo-niminen poika syntyi v.1972. 1970-lvuun puolivälissä Leena perusti lahjatavaraliikkeen ja kemikalion Hesaan. En ole ihan varma tuosta onko Leenalla vain yksi sisar, mutta Timo T.A kirjoittaa siihen malliin, että Kaarina Airikkala, myöh. Suonio, joka on Leenaa lähes 10 vuotta vanhempi, olisi ainoa sisko. Leenalla oli blondatut hiukset, mutta missivuosien jälkeen palasi brunette-lookiin. Itse muistan Leenan Speden "Jussi pussi"-elokuvasta, joka on muuten parhaimpia "Speden" komedioita minun mielestäni.


      • ToNe
        Missologisti kirjoitti:

        Vuodesta 1970: Leena Brusiin katosi aika totaalisesti julkisuudesta missivuotensa jälkeen. Esim. hän ei ollut kruunaamassa seuraajaansa, Miss Eurooppaa seuraavana vuonna Nizzassa, toki hän kävi laskemassa kruunun Harriet Erikssonin kutreille v.1969 Miss Suomi-kisoissa. Hän tosin työskenteli Finnartisteissa sihteerinä muutaman vuoden missiuransa jälkeen, mutta ei ole koskaan halunnut prameilla iltapäivälehtien otsikoissa ja onko tuohon ollut edes syytäkään. Ei mitään skandaaleita. Hän ei avioitunut Jussi Talven kanssa - eikä kenenkään muunkaan. Karo-niminen poika syntyi v.1972. 1970-lvuun puolivälissä Leena perusti lahjatavaraliikkeen ja kemikalion Hesaan. En ole ihan varma tuosta onko Leenalla vain yksi sisar, mutta Timo T.A kirjoittaa siihen malliin, että Kaarina Airikkala, myöh. Suonio, joka on Leenaa lähes 10 vuotta vanhempi, olisi ainoa sisko. Leenalla oli blondatut hiukset, mutta missivuosien jälkeen palasi brunette-lookiin. Itse muistan Leenan Speden "Jussi pussi"-elokuvasta, joka on muuten parhaimpia "Speden" komedioita minun mielestäni.

        TODELLA PALJON KIITOKSIA SINULLE selvityksestä ja vaivannäöstäsi!!


      • Missologisti

        ...ei minkäänlaista viittausta ko. tragediaan. Sinänsä erikoista, koska Mikkonen on muutamien missien yksityiselämästä kertoessaan aika rajujakin juttuja ottanut esille ja toisaalta taas tehnyt kärpäsestä härkäsen muutamien missien kohdalla. Leena Brusiinista on 5 sivua ja 4 sivua pelkästään Miss Suomi- ja Miss Eurooppa-kisaa koskevia juttuja ja viimeisenä pikainen maininta Leenan nykyisistä vaiheista, mutta ei pientäkään vihjausta, että jotakin...kaikki muut mahdolliset skandaalit muiden missien kohdalla on käsitelty ja joidenkin totuudenperäisyyttä on jopa epäilty. Jos Leenaan liittyisi jotakin "hämärää" niin eikö nimenomaan Mikkonen olisi henkilö, joka ensimmäisenä "heittäisi ensimmäisen kiven"? Taisi tulla sanottua ilkeästi, mutta moderaattori varmaan poistaa tämän viestini.


      • hardyman
        Missologisti kirjoitti:

        ...ei minkäänlaista viittausta ko. tragediaan. Sinänsä erikoista, koska Mikkonen on muutamien missien yksityiselämästä kertoessaan aika rajujakin juttuja ottanut esille ja toisaalta taas tehnyt kärpäsestä härkäsen muutamien missien kohdalla. Leena Brusiinista on 5 sivua ja 4 sivua pelkästään Miss Suomi- ja Miss Eurooppa-kisaa koskevia juttuja ja viimeisenä pikainen maininta Leenan nykyisistä vaiheista, mutta ei pientäkään vihjausta, että jotakin...kaikki muut mahdolliset skandaalit muiden missien kohdalla on käsitelty ja joidenkin totuudenperäisyyttä on jopa epäilty. Jos Leenaan liittyisi jotakin "hämärää" niin eikö nimenomaan Mikkonen olisi henkilö, joka ensimmäisenä "heittäisi ensimmäisen kiven"? Taisi tulla sanottua ilkeästi, mutta moderaattori varmaan poistaa tämän viestini.

        Kyseinen tragedia on tapahtunut vuonna 1984. Brusiin on varsin perusteellisesti pysynyt poissa julkisuudesta sen jälkeen. Tämän takia epäilykset hänen perheensä osuudesta ko. tapahtumaan ovat voimistuneet.

        Mikkonenkin voi vaieta, koska muutkin ovat sen tehneet. Mediaväki kuitenkin tietää totuuden ko. tragediaan.


      • ToNe
        Missologisti kirjoitti:

        ...ei minkäänlaista viittausta ko. tragediaan. Sinänsä erikoista, koska Mikkonen on muutamien missien yksityiselämästä kertoessaan aika rajujakin juttuja ottanut esille ja toisaalta taas tehnyt kärpäsestä härkäsen muutamien missien kohdalla. Leena Brusiinista on 5 sivua ja 4 sivua pelkästään Miss Suomi- ja Miss Eurooppa-kisaa koskevia juttuja ja viimeisenä pikainen maininta Leenan nykyisistä vaiheista, mutta ei pientäkään vihjausta, että jotakin...kaikki muut mahdolliset skandaalit muiden missien kohdalla on käsitelty ja joidenkin totuudenperäisyyttä on jopa epäilty. Jos Leenaan liittyisi jotakin "hämärää" niin eikö nimenomaan Mikkonen olisi henkilö, joka ensimmäisenä "heittäisi ensimmäisen kiven"? Taisi tulla sanottua ilkeästi, mutta moderaattori varmaan poistaa tämän viestini.

        Minulle tuli (suoraan sanottuna) hieman huono omatunto siitä, kun käytin tietämystäsi tällä tavalla hyväksi selvitellessäni tätä Leena Brusiinin elämään mahdollisesti liittyvää tragediaa. Mietin vaan sitä, että olisitko ollut yhtä halukas antamaan perusteelliset ja seikkaperäiset selvityksesi Leenasta, jos olisit tiennyt, mihin näitä tietoja niin kovasti tarvitsin. Jos haluat säilyttää mielessäsi Leenan kuvan puhtoisena ja "skandaalittomana" missinä, suosittelen ettet mene vierailemaan palstalla, missä keskustellaan näistä ihmiselämän kaikkein ikävimmistä ja synkimmistä puolista...Totuus on kuitenkin totuus, ja tällä kertaa tietosi olivat mahdollisesti "ratkaiseva palanen" tämän trgedian lopulliseen selviämisen kannalta.


      • Jazz
        ToNe kirjoitti:

        Minulle tuli (suoraan sanottuna) hieman huono omatunto siitä, kun käytin tietämystäsi tällä tavalla hyväksi selvitellessäni tätä Leena Brusiinin elämään mahdollisesti liittyvää tragediaa. Mietin vaan sitä, että olisitko ollut yhtä halukas antamaan perusteelliset ja seikkaperäiset selvityksesi Leenasta, jos olisit tiennyt, mihin näitä tietoja niin kovasti tarvitsin. Jos haluat säilyttää mielessäsi Leenan kuvan puhtoisena ja "skandaalittomana" missinä, suosittelen ettet mene vierailemaan palstalla, missä keskustellaan näistä ihmiselämän kaikkein ikävimmistä ja synkimmistä puolista...Totuus on kuitenkin totuus, ja tällä kertaa tietosi olivat mahdollisesti "ratkaiseva palanen" tämän trgedian lopulliseen selviämisen kannalta.

        Älä viitsi ToNe lässyttää turhanpäiten. Mikkosen kirja löytyy joka kirjastosta ja Missologilla ei ole mitään merkittävää roolia tässä selvityksessä.

        Kyllä niitä roistoja ja murhamiehiä löytyy joka yhteiskuntakerroksesta ja suvusta, jos oikein aletaan tonkimaan. Jopa sinun suvustasi.

        Hyvä kuitenkin, että tämä tapaus saatiin selväksi.


      • Secret man

        Käyttää toista ristimänimeään.


      • Jouko
        ToNe kirjoitti:

        Minulle tuli (suoraan sanottuna) hieman huono omatunto siitä, kun käytin tietämystäsi tällä tavalla hyväksi selvitellessäni tätä Leena Brusiinin elämään mahdollisesti liittyvää tragediaa. Mietin vaan sitä, että olisitko ollut yhtä halukas antamaan perusteelliset ja seikkaperäiset selvityksesi Leenasta, jos olisit tiennyt, mihin näitä tietoja niin kovasti tarvitsin. Jos haluat säilyttää mielessäsi Leenan kuvan puhtoisena ja "skandaalittomana" missinä, suosittelen ettet mene vierailemaan palstalla, missä keskustellaan näistä ihmiselämän kaikkein ikävimmistä ja synkimmistä puolista...Totuus on kuitenkin totuus, ja tällä kertaa tietosi olivat mahdollisesti "ratkaiseva palanen" tämän trgedian lopulliseen selviämisen kannalta.

        "palstalla, missä keskustellaan näistä ihmiselämän kaikkein ikävimmistä ja synkimmistä puolista"

        Mikä palsta tämä on mihin viittaat?


      • karkki
        Jouko kirjoitti:

        "palstalla, missä keskustellaan näistä ihmiselämän kaikkein ikävimmistä ja synkimmistä puolista"

        Mikä palsta tämä on mihin viittaat?

        Käyppä vilaseen Laki & rikos, ja sieltä Henkirikokset.


      • Hmmm
        Secret man kirjoitti:

        Käyttää toista ristimänimeään.

        tampereen apulaiskaupunginjohtaja(ex) ja Tamperetalon johtaja(ex) Kaarina Suonio on kuulemma sen sisko ja niitten isä oli joku proffa (Brusiin?)Pengo yliopistojen arkistoja.


      • Anonyymi
        hardyman kirjoitti:

        Kyseinen tragedia on tapahtunut vuonna 1984. Brusiin on varsin perusteellisesti pysynyt poissa julkisuudesta sen jälkeen. Tämän takia epäilykset hänen perheensä osuudesta ko. tapahtumaan ovat voimistuneet.

        Mikkonenkin voi vaieta, koska muutkin ovat sen tehneet. Mediaväki kuitenkin tietää totuuden ko. tragediaan.

        Ei liity suoranaisesti Leena Brusiiniin.


      • Anonyymi
        Missologisti kirjoitti:

        Vuodesta 1970: Leena Brusiin katosi aika totaalisesti julkisuudesta missivuotensa jälkeen. Esim. hän ei ollut kruunaamassa seuraajaansa, Miss Eurooppaa seuraavana vuonna Nizzassa, toki hän kävi laskemassa kruunun Harriet Erikssonin kutreille v.1969 Miss Suomi-kisoissa. Hän tosin työskenteli Finnartisteissa sihteerinä muutaman vuoden missiuransa jälkeen, mutta ei ole koskaan halunnut prameilla iltapäivälehtien otsikoissa ja onko tuohon ollut edes syytäkään. Ei mitään skandaaleita. Hän ei avioitunut Jussi Talven kanssa - eikä kenenkään muunkaan. Karo-niminen poika syntyi v.1972. 1970-lvuun puolivälissä Leena perusti lahjatavaraliikkeen ja kemikalion Hesaan. En ole ihan varma tuosta onko Leenalla vain yksi sisar, mutta Timo T.A kirjoittaa siihen malliin, että Kaarina Airikkala, myöh. Suonio, joka on Leenaa lähes 10 vuotta vanhempi, olisi ainoa sisko. Leenalla oli blondatut hiukset, mutta missivuosien jälkeen palasi brunette-lookiin. Itse muistan Leenan Speden "Jussi pussi"-elokuvasta, joka on muuten parhaimpia "Speden" komedioita minun mielestäni.

        Isä oli sodan jälkeen punaisen Valpon johtajana.
        Sisaruksia oli 3.


      • Anonyymi

        Karo Brusinin puolustukseksi on sanottava, että hän ei ole Kannelmäen lapsisurmaaja. Kantsun surmaaja on istunut Keravan vankilassa jo vuosia ja parin vuoden takainen pako lisäsi vain kakkua.

        Karo Brusin on asunut koko tämän ajan Espoossa ja ihmettelen suuresti miksei Karo ole jo tehnyt tutkintapyyntöä aiheesta. Ehkä hän ei lue palstaa.


    • kaksi

      Leenalla on isosiskonsa Kaarinan lisäksi myös pikkusisko, synt. vuonna -49.

    • ex-missi

      Minulla ei ole isosti tietoa, mutta olen myös kiinnostunut mistä voisin hänet löytää. Hän oli nimittäin Missiemoni Miss Suomi kisoissa vuonna 1978.

    • Voisitte pari kertaa miettiä, mitä tänne kirjoitatte. Kenelläkään teistä ei liene mitään todellista tietoa tai varmuutta siitä, että kyseinen henkilö, johon yllä viitataan ja jonka nimi mainitaan, olisi syyllistynyt kyseiseen rikokseen. Eli seuraukset saattavat olla aika vakavat, jos onkin niin, että hän on syytön. Minä en asiasta tiedä yhtään mitään, joten minä en tästä aiheesta jatka, mutta muistakaa, että latelette täällä äärimmäisen raskaita ja vakavia syytöksiä - itsellenne mitä todennäköisimmin täysin tuntemattomasta henkilöstä!

    • brusiin3

      Isä oli punaisen valpon päällikkö.

    • tietoaon

      Ja Leena Brusin oli Loirin kihlattukin!

    • Anonyymi

      Luin nyt että Leena Brusiin on kaikessa hiljaisuudessa kuollut jo helmikuussa 2019 ja asia on tullut nyt esiin. Minäkin googletin mielenkiinnosta hänet ja Jussi Talvi nimisen miehen. Käsitin että Leena Brusiinilla ja Talvelle syntyi au-lapsi. Sitten haut meni johonkin rikokseen ja tämä on ollut tosi yleinen huhu koska muistan nuorena että väitettiin että hänen sisarensa, Kaarina Suonion poika olisi tehnyt henkirikoksen. Luin nyt pitkän ketjun murhainfosta otsikolla Kannelmäen bunkkerisurma. Totuus on ettei kummankaan sisaren poika tappanyt koulutoveriaan vaan se oli joku lakimiehen poika johon näillä sisaruksilla oli joku tuttavuussuhde, perhetuttuja tai jotain tälläistä. Leena Brusiin on todella halunnut jättää missimenneisyytensä taakseen kun on elänyt noin hiljaista elämää että kuolemakin tuli vasta nyt yleiseen tietoon.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe