Tietääkö kukaan millainen lohkolämmitin käy M3:en vm 1993?
M3:en lämmitin?
6
1857
Vastaukset
- pro
onko tuo sun konees 3.0 litranen (286hp). Jos on, niin siihen löytyy elementti Defalta --> www.Defa.se . Suomen Defan sivuilla ei ole niin hyvää hakumoottoria.
Mulla on itellä 3.2 litranen kone ja se on ongelmallisempi. Siinäkin on lohkossa paikka elementille, mutta käytännössä niin lähellä pakosarjaa että ei sinne mitään saa tungettua. Vaikka saisikin, niin luultavasti kuumuus sulattaa elementin.
3.2:seen moottoriin saa soveltamalla kylllä säteilijälämmittimen. Sille ei ole virallista paikkaa, mutta esim. moottorin etuosassa on tasaista pintaa missä lohkossa menee vesikanavat ja toinen on suoraan öljypohjassa. 3.2 litranen pata kyllä kannattaa noita epävirallisia paikkoja käyttämällä varustaa kahdella säteilijällä jotta lämmitysteho riittää varmasti eikä lämmitysaika veny mahdottomaksi.
Itse päädyin ehkä parhaaseen vaihtoehtoon: Ajan auton talveksi lämpimään talliin odottelemaan ensi kesää =)- Utelias
Kiitos tiedosta pro!
Minä tutustun Defan sivustoihin!
:) - hurja
Saakos tuohon 3,2:een letkulämmitintä?
- pro
hurja kirjoitti:
Saakos tuohon 3,2:een letkulämmitintä?
mutta tästäkin voi koitua omat ongelmansa esim. moottorin ohjausjärjestelmän anturit sijaitsevat siten, että syylärin ja lohkon välistä letkuja lämmitettäessä nämä anturit tulkitsevat ulkolämpötilan väärin, ja tästä saattaa seurata se että moottori ei käynnisty.
Toinen miinus tulee siitä, että tuo letkulämäri pitää/kannattaa ottaa kesäksi pois, koska se vaikuttaa ahdistavasti vedenkiertoon
Kolmas piitkä miinus on lämmitysaika. Tuon letkulämirin teho on noin puolet vanhasta kunnon vesitilaan upotettavasta elementistä. Iso moottori suurella öljy-/vesitilalla vaatii muutenkin pidemmät lämmitysajat. - pro
hurja kirjoitti:
Saakos tuohon 3,2:een letkulämmitintä?
mutta tästäkin voi koitua omat ongelmansa esim. moottorin ohjausjärjestelmän anturit sijaitsevat siten, että syylärin ja lohkon välistä letkuja lämmitettäessä nämä anturit tulkitsevat ulkolämpötilan väärin, ja tästä saattaa seurata se että moottori ei käynnisty.
Toinen miinus tulee siitä, että tuo letkulämäri pitää/kannattaa ottaa kesäksi pois, koska se vaikuttaa ahdistavasti vedenkiertoon
Kolmas piitkä miinus on lämmitysaika. Tuon letkulämirin teho on noin puolet vanhasta kunnon vesitilaan upotettavasta elementistä. Iso moottori suurella öljy-/vesitilalla vaatii muutenkin pidemmät lämmitysajat. - pro
hurja kirjoitti:
Saakos tuohon 3,2:een letkulämmitintä?
saa, mutta tästäkin voi koitua omat ongelmansa esim. moottorin ohjausjärjestelmän anturit sijaitsevat siten, että syylärin ja lohkon välistä letkuja lämmitettäessä nämä anturit tulkitsevat ulkolämpötilan väärin, ja tästä saattaa seurata se että moottori ei käynnisty.
Toinen miinus tulee siitä, että tuo letkulämäri pitää/kannattaa ottaa kesäksi pois, koska se vaikuttaa ahdistavasti vedenkiertoon
Kolmas piitkä miinus on lämmitysaika. Tuon letkulämirin teho on noin puolet vanhasta kunnon vesitilaan upotettavasta elementistä. Iso moottori suurella öljy-/vesitilalla vaatii muutenkin pidemmät lämmitysajat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381