M3:en lämmitin?

Utelias

Tietääkö kukaan millainen lohkolämmitin käy M3:en vm 1993?

6

1857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pro

      onko tuo sun konees 3.0 litranen (286hp). Jos on, niin siihen löytyy elementti Defalta --> www.Defa.se . Suomen Defan sivuilla ei ole niin hyvää hakumoottoria.

      Mulla on itellä 3.2 litranen kone ja se on ongelmallisempi. Siinäkin on lohkossa paikka elementille, mutta käytännössä niin lähellä pakosarjaa että ei sinne mitään saa tungettua. Vaikka saisikin, niin luultavasti kuumuus sulattaa elementin.

      3.2:seen moottoriin saa soveltamalla kylllä säteilijälämmittimen. Sille ei ole virallista paikkaa, mutta esim. moottorin etuosassa on tasaista pintaa missä lohkossa menee vesikanavat ja toinen on suoraan öljypohjassa. 3.2 litranen pata kyllä kannattaa noita epävirallisia paikkoja käyttämällä varustaa kahdella säteilijällä jotta lämmitysteho riittää varmasti eikä lämmitysaika veny mahdottomaksi.

      Itse päädyin ehkä parhaaseen vaihtoehtoon: Ajan auton talveksi lämpimään talliin odottelemaan ensi kesää =)

      • Utelias

        Kiitos tiedosta pro!
        Minä tutustun Defan sivustoihin!

        :)


      • hurja

        Saakos tuohon 3,2:een letkulämmitintä?


      • pro
        hurja kirjoitti:

        Saakos tuohon 3,2:een letkulämmitintä?

        mutta tästäkin voi koitua omat ongelmansa esim. moottorin ohjausjärjestelmän anturit sijaitsevat siten, että syylärin ja lohkon välistä letkuja lämmitettäessä nämä anturit tulkitsevat ulkolämpötilan väärin, ja tästä saattaa seurata se että moottori ei käynnisty.

        Toinen miinus tulee siitä, että tuo letkulämäri pitää/kannattaa ottaa kesäksi pois, koska se vaikuttaa ahdistavasti vedenkiertoon

        Kolmas piitkä miinus on lämmitysaika. Tuon letkulämirin teho on noin puolet vanhasta kunnon vesitilaan upotettavasta elementistä. Iso moottori suurella öljy-/vesitilalla vaatii muutenkin pidemmät lämmitysajat.


      • pro
        hurja kirjoitti:

        Saakos tuohon 3,2:een letkulämmitintä?

        mutta tästäkin voi koitua omat ongelmansa esim. moottorin ohjausjärjestelmän anturit sijaitsevat siten, että syylärin ja lohkon välistä letkuja lämmitettäessä nämä anturit tulkitsevat ulkolämpötilan väärin, ja tästä saattaa seurata se että moottori ei käynnisty.

        Toinen miinus tulee siitä, että tuo letkulämäri pitää/kannattaa ottaa kesäksi pois, koska se vaikuttaa ahdistavasti vedenkiertoon

        Kolmas piitkä miinus on lämmitysaika. Tuon letkulämirin teho on noin puolet vanhasta kunnon vesitilaan upotettavasta elementistä. Iso moottori suurella öljy-/vesitilalla vaatii muutenkin pidemmät lämmitysajat.


      • pro
        hurja kirjoitti:

        Saakos tuohon 3,2:een letkulämmitintä?

        saa, mutta tästäkin voi koitua omat ongelmansa esim. moottorin ohjausjärjestelmän anturit sijaitsevat siten, että syylärin ja lohkon välistä letkuja lämmitettäessä nämä anturit tulkitsevat ulkolämpötilan väärin, ja tästä saattaa seurata se että moottori ei käynnisty.

        Toinen miinus tulee siitä, että tuo letkulämäri pitää/kannattaa ottaa kesäksi pois, koska se vaikuttaa ahdistavasti vedenkiertoon

        Kolmas piitkä miinus on lämmitysaika. Tuon letkulämirin teho on noin puolet vanhasta kunnon vesitilaan upotettavasta elementistä. Iso moottori suurella öljy-/vesitilalla vaatii muutenkin pidemmät lämmitysajat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe