Saimme lomatukea tulevalle kesälle. Olemme työttömiä ja paljon eri sairauksia. Olemme olleet toimeentulotuen asiakkaita viimeisen vuoden ajan. Lomatuen omavastuu on 250€. Saako lomatuen omavastuuteen sossusta tai mistään muusta avustusta?
Saako lomatuen omavastuuteen mistään rahaa
7
759
Vastaukset
- 4+5
Kannattaa kysyä, saattavat antaa jopa matkakuluihin tukea. Veikkaan että maksaa molemmat.
- Petu...
Minä taas veikkaan, että eivät maksa mitään mutta hallinto-oikeus voisi velvoittaa osan antamaan kun olisi hyvät perustelut.
Toki on kunnittaisia eroja, mutta nihkeitä ovat yleensä mitään lomia myöntämään.
http://www.toimeentulotuki.net- Ei pidä paikkansa
Tiedätkö edes mistä kyse jos saa tuetun loman? Sitä ei myönnä edes sossu vaan erilaiset järjestöt esimerkiksi. Itselleni sossu sanoi, että tuetun loman omavastuun maksavat ja se olisi ollut 90 euroa per henkilö ja loma olisi kestänyt 5 päivää sisältäen majoituksen ja ruuan. Jouduin kuitenkin perumaan loman muista syistä ja jäi siis omavastuu siltä osin saamatta.
- Petu...
Ei pidä paikkansa kirjoitti:
Tiedätkö edes mistä kyse jos saa tuetun loman? Sitä ei myönnä edes sossu vaan erilaiset järjestöt esimerkiksi. Itselleni sossu sanoi, että tuetun loman omavastuun maksavat ja se olisi ollut 90 euroa per henkilö ja loma olisi kestänyt 5 päivää sisältäen majoituksen ja ruuan. Jouduin kuitenkin perumaan loman muista syistä ja jäi siis omavastuu siltä osin saamatta.
Olen ollut tuetulla lomalla kaksi kertaa perheeni kanssa. Tuolloin saimme tt-tukea muuten mutta loman omavastuuseen tai matkoihin emme saaneet mitään edes hallinto-oikeuden kautta, joten jotain kyllä asiasta tiedän. Jotkin kunnat saattavat jotain myöntää, mutta velvollisuutta myöntää "automaattisesti" ei ole.
- Joidenkin onni
Vähänkö nuo tuommoset tuetut lomat olis herkkua, pääsis kerrankin elämässään lapsen kanssa ihan oikeasti lomareissulle, johan tuota on 16 vuotta ooteltu - vaan mistäpä niitä sellaisia, haavetta kaikki on vain. Tosin joku 250€ omavastuu kyllä kaatais tuommosenki loman heti alkuunsa, koska yksinkertaisesti sellaista rahaa ei tästä taloudesta löydy ja jos löytyisi, niin yksistään tuolla rahalla reissattaisiin jo melkoisesti!
- 8+5
Kannattaa hakea. Paikkoja on ympäri Suomen. Eteläisessä Suomessa vähän vähemmän, mutta jos asuu muualla voi sellainen löytyä jo hyvinkin läheltä. Työttömien lapsiperheiltä omavastuut on pienempiä. Omavastuu sisältää jo majoituksen ja ainakin yhden lämpimän ruuan.
http://www.tuetutlomat.fi/
http://www.solaris-lomat.fi/tuetut_lomat
- lomatuensaaja
olen hakenut lomatukea ja saanut mutta kahdelta omavastuu 250€. Saako omavastuu osuuteen mistään avustusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645616Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204257Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1702227
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231774- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988