15v poika

huhhuh1

Eli kerron tässä nyt lyhyesti ongelmistani.
Olen aina ollut ujo, mutta murrosiässä ujouteni on vain pahentunut. Minulla on todettu paniikkihäiriö "alttius". Luulen että olen alkanut sairastaa sosiaalisten tilanteiden-pelkoa. Tämä kaikki on tehnyt jokapäiväisestä elämästä vaikeaa...
Kerronpa muutaman esimerkin: Koulussa istun aina takana, koska edessä on kovin ahdistavaa, en teidä miksi mutta on vain. Ja toinen on vaikka se että en uskalla mennä julkisille paikoille, koska ujostuttaa vain :( Sitten nämä sosiaaliset tilanteet: Vaikka jossain haastattelussa mua rupee kauheasti stressaa ja ahdistaa. Yleensä tämä (tässä tapauksessa haastattelija) näkee tämän ahdistuksen ja se rupee vain yhä enemmän stressaa. Fyysisiä oireita on mm. hikoilu, ahdistus, levottomuss yms.
Nytkin on tulossa TET ja pitäisi etsiä TET-paikka jostain mutta tulee aika hankalaa taas näiden seikkojen takia.
En ole kertonut näistä kenellekkään, koska en viitsi sitäkään. Tämä tälläinen oikeasti pilaa elämänlaatua pahasti! Toivon että saitte jotain selvää ja antaisitte vinkkejä tai jotain.

2

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • subsa

      Mullakin oli nuorena tuon tapaisia ongelmia. Ihmeteltiin vain miksi nyhjäsin aina kotona neljän seinän sisällä enkä ikinä tavannut ihmisiä, olin muutenkin todella epäsosiaalinen ja UJO. Oon vieläkin, en kuitenkaan niin paljoa että antaisin sen vielä haitata elämää. En kuitenkaan ikinä puhunut asiasta kenellekään vaan pidin asian sisälläni ja se välillä vain lisäsi ahdistustani. Oon nyt 20 ja tuo pahin vaihe meni sitten jossakin vaiheessa ohitse kuin itsestään, en enään pelkää ihmisiä niin kuin ennen. Ne ajat olivat mullekin silloin kovin ahdistavia kun jouduin ihmisten kanssa tekemisiin. Ajan myötä oon vain tajunnut että on turhaa vältellä kiusallisia tilanteita ja se ongelma on kohdattava ennemmin tai myöhemmin että siitä pääsee yli.

      Toivottavasti sä pääset ongelmastasi eroon. Mutta sinuna kyllä puhuisin asiasta jollekin, se puhuminen varmasti helpottaa jo paljon kun saa jakaa ajatuksia toisen kanssa. Nyt kun jälkeenpäin itse ajattelen niin olisin mäkin tehnyt. Tsemppiä! =)

    • featuring pitbull

      Et sitte oo ajatellu terkkarille puhua asiasta? Jos on mukava ihminen, niin voisitko harkita? Kun saisit jollekin kerrottua huolistas edes kerran, olos helpottuis heti. Usko pois, nimim. subsa on oikeassa.

      Ja toi tet-paikka on aina haastava. Mulla on katos omat nuoretherrat amiksessa ja samat hakuruljanssit on heilläkin. Jakson nimi on heillä työssäoppiminen eli top, muuten niinku tet. Tai pitäis heidän periaatteessa jo jotain osatakin, mut harva osaa.

      Mun toinen poika on äärimmäisen ujo, hän ei mihinkään marketteihin ole halunnut hakea. Kirjastossa oli kaksikin kertaa, sit tietsikkakorjaamossa, siellä on aina simppeliä hommaa koululaisille.

      Halpistavaratalot ottaa kans opiskelijoita hyllyttämään, puutarhat, vihannesviljelijät, posti, päiväkodit aina miespuolisia ilosta kiljuen ja kaikenmaailman hoplopit. Joka paikkaan vaan mailia, kyllä jossain nappaa. Parasta on tietty, jos uskaltais käydä itse tai soittaa, mut mailikin on hyvä alku.

      Tärkeintä ois jotta kertoisit jollekin. Onko ketään aikuista, jolle voisit kertoa? Aikuiset on ihan kalkkiksia, mua muistutetaan siitä joka päivä, mut monella meistä on ollu samanlaisia huolia nuorena kuin sullakin. Ja ollaan vielä hengissä. Enemmän duuoo ku sooloo, puhu jollekki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe