Viime grillikaudenavajaisiin ostin ihka uuven pallogrillin Lötjösen rautakaupan tarjouskorista.
Siinä sitten pihamualla käristelin syksyllä hirvenä ammutun lehmän T-Bones-pihviä, kun huomasin lähipetäjässä kurreperkaleen toljottavan ivallisesti käpy suussä meikäläistä.
Tunsin, kuinka koirani,
tuo uljas sekarotuinen,
kennelnimeltään Mao-Tseh-Tseh-Tung ,
(50%ajokoiraa 60%kiinanpalatsikoiraa DNA-testien mukaan),
katsoi odottavasti minua.
Eihän se nimittäin vetele, että orkku pirulainen nakottaa minun puussa heilutellen samalla hännällään kansainvälisiä käsimerkkejä ja esittellöö torahampaitaan kaiken kansan nähen minulle, laumanjohtajalle.
Niinpä ryntäsin heti kylämme 23-vuotiaan Mannerheimrastin ritarin luo, joka neuvoi minulle pikasesti kasapanoksen käytön hyökkäystilanteessa sekä juoksuhaudan vyörytyksen.
Eikun takasin kotipihalle, kasapanos kiinni petäjään ja lanka palamaan. Kohta jysähti, orava perkale loikkas meleko pikasesti viereiseen kuuseen. Siinä kahtelin kuurona, kuinka petäjä kaatu kun baabelin torni Sodomman yössä kohti talon kurkihirttä,
valu sitten lapetta pitkin vieden mukanaan savupiipun sekä kaikki kattotillet yhtä lukuunottamatta ja rysähti pallokrillin piälle.
Siinä kyllä T-bones-pihvit ois varmasti tirskahtanu, jos oisin kuullu jottain.
Kevätillan idyllissä petäjä savus pihalla ja naapuri heiluttel nauraen V-merkkiä sormillaan aidan takana.
Eikä minun ies tarvinnu kahtoo Mao-Tseh-Tseh-Tungia, sillä tunsin olevani taas laumani johtaja.
Häirikkö-orava
savotex...
0
238
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä652147Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2441402Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371347- 831202
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3601143Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3301108