Miten eroon AKNEARVISTA? Kaikki vinkit ja niksit tänne!

lilla2

Oon siis 17-vuotias tyttö, akne alkaa olla takana. Jäljellä on kuitenkin tosi monta punaista aknearpea, osa on kuukauden vanhoja, osa ehkä vuoden. Miten niistä pääsee eroon? Kiitos!

14

2033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinenriesa

Ne menee itestään aikanaan MUTTA älä koskaan sano että akne on takana... nimittäin mulla esiinty sitä n. 13-15 vuotiaana ja nyt tullu tässä 18 iässä takaisin...

• apua4

Olen 18 ja vaikutti välillä, että akne helpottaisi, mutta tänään katsoin taas yläselkääni peilistä että "ei ********"

• elämää ei voi tietää

Sitä riesaa voi riittää läpi elämän, valitettavasti.
      Ei ole harvinaista, että akne puhkeaa esim. aikuisiällä vaikkapa raskauden yhteydessä.

• Kdetvkorkbmö

Olen kuullut että monilla on etanavoide auttanut arpiin, sitä myydään luontaistuotekaupoissa ja se on kyllä aika hintava tuote, mutta sehän on sen arvoista jos niistä arvista pääsee eroon!

• mdo

"olen kuullut"
      Mutta et itse kokeillut?
      Tuota etana-limaa aina välillä hehkutetaan täälläkin kuten tv-shopissa
      mutta kukaan siis ei kukaan ole saanut minkäänlaista hyötyä moisesta roskasta,säästä 50€ ja unohda tuollaiset.

• 2xpvä 6-8vko

Itse kokeilen nyt Lierac High Peel erikoiskuorintaa, jossa AHA-hapot tekevät työtä iholla auringon vanhentavia vaikutuksia vastaan sekä tasoittaa pieniä aknearpia.
      Apteekkituote ja maksaa yliopiston verkkoapteekissa n.36e.

• elämän kevät

Ja ongelmana oli vain se, että aiheutti punoitusta iholla ja mustapäistä puhkesi märkäpäitä. Voi olla että kuuluu asiaankin. Lopetin kesken, kun ei saisi altistua auringon valolle ilman suojakertoimia ja mielelläni aurinkorasvoja en laita naamaani, koska pelkään ihon tukkeutumista (mitä se toki on jo nytkin).

• ::::::::::::::::::::

Kauanko ehdit käyttää? Oliko arpiin vaikutusta? Itse en ollut koskaan kuullut ko. tuotteesta ja ajattelin kokeilla. Kiitos vinkistä.

• ihoni
        :::::::::::::::::::: kirjoitti:

Kauanko ehdit käyttää? Oliko arpiin vaikutusta? Itse en ollut koskaan kuullut ko. tuotteesta ja ajattelin kokeilla. Kiitos vinkistä.

En ehtinyt käyttää kuin 4 pvää ja tällä hetkellä olen roaccutan kuurilla enkä sen vuoksi arvaa käyttää ko. tököttiä. Tosin on aurinkoinen kesäkin meneillään ja valolle altistuu, joten siinä toinen syy.
        Käytän tällä hetkellä busbyn ihoöljyä...

• salla89st

Hei!

Itse olen hoitanut aknea ja aknearpia salisyylihapolla, jota olen tilannut chemical peel shop nimisestä nettikaupasta. Olen tilannut tähän mennessä 20% ja 30% salisyyliliuosta, jolla olen kuorinut ihoa säännöllisesti. Punoittavat arvet on haalistuneet mukavasti ja näppylät vähentyneet huomattavasti. Viimeksi tilasin samasta kaupasta myös mikrohiontavoidetta ja mikroneulaustelan. Odotan innolla mikroneulaustelaa saapuvaksi, senkin pitäisi auttaa akneen.

• lannistunut

Täällä myös eräs joka on niin pohjalla tämän ihon takia kun vaan voi olla. Kaksi Roaccutan-kuuria takana ja iho muuten kunnossa, mutta nuo arvet tekevät elämästä helvettiä. Ennen kärsin pelkästään punoittavista läiskistä, mutta nyt nuo läiskät ovat parin viime kuukauden aikana menneet myös jonkun verran kuopalle. En ole ikinä kuullut, että punaisista jäljistä muodostuisi kuoppia, onko muilla kokemusta asiasta?
      Tuntuu että olen kokeillut ihan kaikkea... sinkkipastaa, kelo-cotea, erilaisia öljyjä (myös sitä kehuttua emuöljyä), etanaseerumia, timanttihiontaa sarjahoitona ja tällä hetkellä käytössä on myös iHerbista tilattua hedelmähappoa sisältävää voidetta... alkaa loppua usko että mikään oikeasti auttaisi. BM-voiteita on kehuttu paljon ja niitä en ole vielä kokeillut, mutta koska mikään ei aikaisemminkaan ole tehonnut, en jaksa oikein usko siihenkään.
      Johonkin laser-hoitoihin varmaan täytyisi mennä, mutta Roaccutanin takia ei ole niihinkään kai asiaa vielä kuukausiin. Eikä opiskelijan budjetti ihan niin vaan anna periksi kalliille hoidoille. Toisaalta olisin kyllä valmis maksamaan lähestulkoon mitä vaan jos tietäisin, että joku hoito oikeasti ja varmasti tehoaa.
      Omat arpeni eivät ehkä ole aivan pahimmasta päästä, meikin kanssa näytän ihan inhimilliseltä eikä moni arvaisikaan minun kärsivän tällaisesta. Totuus kuitenkin on, että en vaan jaksa enää, kun en oikeasti kehtaa missään liikkua ilman meikkiä tämän ihon takia. On tämä vaan todella lannistavaa ja rajoittaa elämää...

• abckissakäveleeeeeee

no kaikilla ei toimi samat tuotteet tai mitkään, mutta itse aloitin roa kuurin jälkeen joka vei akneni mennessään, mutta jätti arpia, niin kuorin säännöllisesti 2 kertaa viikossa mun ihon ja sit laitan joka ilta ja joskus aamusin nassuuni sitä etanageeliä, ja kyllä on tullut positiivisia tuloksia :) ihan sama mulle mitä jotkut vinettää että ei toimi jne. mutta itsellä olen huomannut muutoksen ja sehän on tärkeintä. pystyn nykyää kulkee ilman meikkivoidetta ihmisten ilmoilla. ja ei se 50e oo niin paljo ku se kuitenki kestää iha hiton kauan se purnukka. ja tietenkin se on sit se AIKA joka toivon mukaan haalentaa niitä arpia useimmilla

• kannattaakokeilla1

mä olen kanssa kokeillut kaikenmaailman etanaseerumit ja hedelmäuutteet läpi ilman mitään tulosta, nyt käytin yhden päivän ohutta kerrosta natusanin vauvoille tarkoitettua sinkkivoidetta kasvoilla ja huomaan heti näkyvän eron pienimmissä arvissa! SUOSITTELEN :) eikä edes maksa kuin muutaman euron

• Msm + aloe vera

Suosittelen kokeilemaan MSM-voidetta iholle. Voi tilata netistä, mutta minä olen tehnyt tuota itse, koska halusin varmistua etten laita iholle mitään ylimääräistä. Puolen vuoden takainen Roaccutan-kuuri jätti jälkeensä punoitusta ja muutamia hieman kuopallaan olevia arpia, mutta olen saanut tuloksia tällä voiteella. Mitään muuta ei tarvita kuin puhdasta Aloe vera -geeliä johon sekoitetaan MSM-jauhetta, jauhe "sulautuu" geelin sekaan eli ei jää kiteiseksi. Tarkemmat ohjeet tuon voiteen tekemiseen löytyy netistä googlettamalla. Olen käyttänyt vasta aika vähän aikaa, mutta olen huomannut miten ihon väri on tasoittunut ja arvet näyttävät paljon paremmilta. MSM-jauhehan tekee hyvää iholle myös sisäisesti nautittuna, ja on selvästi yhdessä tuon Aloe vera -geelin kanssa tehnyt hyvää myös ulkoisesti käytettynä. Suosittelen ainakin ehdottomasti kokeilemaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4666
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3105
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe