Mistä ahdistus johtuu?

enkeli unissa

Voi johtua monenlaisista erilaisista asioista. Oma mieli saattaa aiheuttaa ahdistavia ajatuksia. Toiset vaativat ihmiset voivat omilla sanoillaan ja teoillaan ahdistaa.

Voiko tekemättä jättämiset ahdistaa? Välinpitämättömyys ja se että kaverit jättävät? Ei, ehkä. Mutta sellainen tekee marttyyrimaisen olon. Kyllähän se niin onkin, että Jumala tietää meidän kärsimyksemme ja yksinäisyytemme ja sen, että se ja sekin kaveri on jättänyt ja etsinyt paremaa seuraa... Mutta se on maallista. Tärkeää on, että on Jumalan kanssa rauha ja synnit anteeksi. Sitten kerran, kun kuolema koittaa Jumala lähettää kirkkaan enkelinsä noutamaan...

12

733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahristunu

Ahdistus johtuu yleensä muista ihmisistä tai siitä mitä ne muut on toiselle tehny...et siks on alkanu ahistaa ja pirusti... Ja sitten kun pitäis jatkaa eteenpäin niin ahdistus pahenee jos joutuu epämielyttävään tilanteeseen...esim. pakosti joudut tekee sitä mitä ahdistaa tai sitten joudut olemaan samassa huoneessa ihmisen kanssa joka ahdistaa yms...kuitenkin...niitä joita ahdistaa niin ne kyl tietää miltä ahdistus tuntuu...se on yhtä helvettiä, ja toivoo että ei ois ikin kokenukkaan sitä...

• Keissa

Ja meitä koetellaan ajallisessa elämässä. Adistus kai on tuskaa jonka aihuttjaa ei asianomainen tiedosta. Jos kumppani jättää, ystävä pettää tai läheinen kuolee, niin on terve reaktio kokea surua.
      Paras tuki ja turva on Jumalassa: niin olen kokenut!

• avaaja.

Me oltiin saatu miinuksia. Tänään olen niin paljon itkenyt. Kun pääsee tai joutuu itkun syövereihin, tuntuu että seuraava itkunaihe on ihan mitätön. Jos on saanu kokea ei-arvostusta, niin kyllä siinä masentaa hirveästi... mutta itku varmaan auttaakin jonkin verran. Se vaan, että jos se ei tahdo loppua.

Mä muuten näin yks yö unen, että yläpuolellani ylempänä oli kirkas enkeli. Se ilmaantui sinne. Luulin, että saattaisin kuolla. Rukoilin Jumalaa, josko olis vielä mahdollista jäädä eloon. Sen jälkeen heräsin. Yritin tunnustella, olisko kehossa jotain häikkää, kun tuollainen uni tuli.

• hätätyöllistetty m
        avaaja. kirjoitti:

Me oltiin saatu miinuksia. Tänään olen niin paljon itkenyt. Kun pääsee tai joutuu itkun syövereihin, tuntuu että seuraava itkunaihe on ihan mitätön. Jos on saanu kokea ei-arvostusta, niin kyllä siinä masentaa hirveästi... mutta itku varmaan auttaakin jonkin verran. Se vaan, että jos se ei tahdo loppua.

Mä muuten näin yks yö unen, että yläpuolellani ylempänä oli kirkas enkeli. Se ilmaantui sinne. Luulin, että saattaisin kuolla. Rukoilin Jumalaa, josko olis vielä mahdollista jäädä eloon. Sen jälkeen heräsin. Yritin tunnustella, olisko kehossa jotain häikkää, kun tuollainen uni tuli.

Siitä kai se johtuu kun kakarana uskoi pääsevänsä lakaisu/lakaisukoneen käyttäjäksi, mut eihän sitä mitään si tullutkaan, ei niihin hommiin pääse kuin herrojen tutut.

• hätätyöllistetty m kirjoitti:

Siitä kai se johtuu kun kakarana uskoi pääsevänsä lakaisu/lakaisukoneen käyttäjäksi, mut eihän sitä mitään si tullutkaan, ei niihin hommiin pääse kuin herrojen tutut.

Epämääräiset tunnistamattomat ahdistutilat jottuvat käsittelemättömistä tunne-elämän kriiseistä, jopa varhaislapsuuden ajoilta asti. Hyvä terapeutti voi saada puretuksi noita tunne-elämän lukkoja. Hyvällä tuurilla myös hyvä parisuhdekin.

• ei jaksa muistella
        capt.cöpenick kirjoitti:

Epämääräiset tunnistamattomat ahdistutilat jottuvat käsittelemättömistä tunne-elämän kriiseistä, jopa varhaislapsuuden ajoilta asti. Hyvä terapeutti voi saada puretuksi noita tunne-elämän lukkoja. Hyvällä tuurilla myös hyvä parisuhdekin.

ehkä myös lapsuudesta jota ei koskaan tullutkaan, oli vain pennusta alkanut vastuunotto nuoremmistaan ja viinaan kaatuvista omista vanhemmistaan.

• hajalla jo kauan

itse olen rankasti ja kroonisesti koulukiusattu, uskon että se on pääasiallinen syy, miksi vielä keski-ikäisenäkin meinaan kuolla tähän ahdistukseen. En keksi mitä muutakaan se voisi olla. Toki myös ystävien ja tukiverkon puuttuminen pelottaa ja ahdistaa.

• Ahdistunut mies

Minusta tuntuu ettei ahdistukselle ole aina edes mitään syytä. Jostain syystä vain ahdistaa. Useimmiten sille kuitenkin on myös joku syy.

• onneton78

minua ahdistaa oma elämä,tai siis se että en pysty hyväksymään itseäni sellaisena kuin olen.Kuvittelen olevani toisia huonompi ja joka paikassa ulkopuolinen.En vieläkään tiedä mikä minusta tulee isona ja elämä on yhtä tuuliajolla surffaamista.Kenenkään en voi luottaa,aina en edes naisystävääni joka mukamas rakastaa minua enemmän kuin ketään koskaan,miten joku voi rakastaa minua,en ymmärrä?Itse en näe itsessäni mitään rakastettavaa.Voisinpa joskus ymmärtää itseäni ja kokea olevani hyvä ja riittävä ihminen.Ahdistaa olla MINÄ.

• niin ilkeittää

Minäkin olin pannan pohjimmainen rääpäle. Vasta vanhempieni kuoltua kuulin sukulaisnaiselta, että syntymistäni pidettiin enemmän onnettomuutena kuin iloisena asiana. Minut lähettiin kotoo pois sukulaisiin. Tosin pidin niistä lomista.
        Semmosesta pennusta, jota ei mitenkään kannusteta vaan latistetaan lisää, niin eihän siitä tule mitään. Koulussa olisin menestynyt, mutta murrosiässä sekin tyssäsi. Olen tehnyt paskaduuneja, joita jotkut isännät säälistä antoivat.
        Alamaailman keikat kiinnostivat. Totta kai minut poltettiin mm. omaisuusrikoksista. Olen istunut monia lyhyitä kakkuja.

• jokuvaan...

hellou! musta tuntuu että mulla kasvais joku kurkussa, mutta vaikka kävin viimevuonna terkkarilla noin 20 kertaa koululääkärillä 2 ja lääkärillä 2 niin ne ei tuntenut mitään vaikka en ollut sen tarkemmissa tutkimuksissa :( mulle on tapahtunu kaiken laista ja aina kun alan ajattelemaan tätä kurkkua niin alkaa tuntumaan. En vaan tiedä mitä teen, kun tämä tuntui suunnilleen puoli vuotta sitten ja sitten ei ollut mitään tuntemuksia ja nyt kevään tullessa se tuli takas... Olis kiva jos joku jolla olisi samanlaisia tuntemuksia laittas sähköpostia mulle niin jos olo sitten helpottais :)

sähköposti: [email protected]

• askara

oletko käynyt kilpirauhaskokeissa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2266
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      424
      2153
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      968
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      784
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      766
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      754
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      679
    Aihe