Reitti Näkkälä-Pöyrisjärvi ?

Onko käynyt ?

Tarkoitus mennä Näkkälään syyskuun puolivälissä. Onko "tien"pohja Pöyrisjärvelle sellainen, että normaalilla polkupyörällä pystyy ajamaan. Siis en tarkoita maastopyörää vaan leveärenkaista normaalipyörää. Tarkoitus ei ole olla yötä maastossa.

Enontekiön sivut kertovat reitin olevan helppo maastopyöräreitti, onko ?

6

2108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avokanootti

      En ole nyt alkukesän jälkeen Pöyrisjärvellä käynyt, mutta uskon sielläkin tulleen vettä tavanomaista enemmän ja se vaikuttaa hiekkamaassa ratkaistavasti pyöräiltävyyteen. Muuten hienot maisemat pyöräillä ja ilmeisesti reitti kuivalla kelillä upea. Soita ja kysy esim. Kalmakaltion Lomasta (vanha rajavartioasema jossa nykyisin matkailuyrittäjä)!

      • Janne

        Kyllä vain on hienoa ja tuttua seutua. Meil on mökki siellä Näkkäläjoki varressa!! Isäni on mennyt pöyrisjärvelle kerran jopa ihan maastoautolla ja silloin sinne kyllä pääsi hyvin. Lupa-asiat ovatkin sit ihan eri juttu. niitä on TOSI hankalaa saada. Mutta sen mitä minä tiedän niin siellä kyllä pystyy pyöräilemään ihan hyvin.


    • nakkala.com

      joo, tulin just Pöyriksestä, niinku melkein joka päivä parin kuukauden ajan. maastopyörällä hyvä ajaa,kapearenkaisella ei hyvä. muuten mahtava ruska..

    • SoKosti

      Olin elokuussa viikon Pöyrisjoella kalassa ja koko viikon satoi....mönkijä urat paikka paikoin liejuisia mutta korkeimmilla paikoilla hyvä kulkea. Hauskaa pyöräilyreissua T: SoKosti

    • Onko käynyt ?

      Auto pakattu. Pyörät kyydissä. Mikäli niillä ei pääse Samuli varmaankin lainaa ?

      Onko muuten minkäänlaista ruskaa Näkkälässä ?

    • handek.1

      Kerrassa mahtava reitti. Kui yyterin hiekat. Oliko niin ihmeellinen onni, että suoraan rantavedestä kesämajojen vasemmaltapuolen saimme kukin ensimmäisellä heitolla kolmen perhon litkat täyteen 340gr painoi pienin. Sanoin pojilleni, että nyt lopetetaan. Se ei ole mistään kotoisin jos viedään mahdollisuus toisiltakin. Pöyrisjärven nykyinenkin asujamisto on tilapäis turistille myötämielinen, jos Heihin osiottaa myös myötämielisyyttään. Sillä sieltä on maalikyliin pitkä matka. Ottakaapa se aina huomioon. On kokemusta. Tulimme viikonpäästä poikien kanssa poispäin niin siinä norian tien ristin kohalla pysähdyttiin huilaamaan niin eikös siitä tulla pyhkäse saappi sama joka poikain kansa nähtiin hylättynä Pöyrisjärven montussa? Siinä istuvat isä ja kaksi alle kymmenvuotiasta pojan natiaista. Minähän kysymään, että mikä vinssi on teijät nostanu sen joen yli? Nauro vaan ja sanoi NELIVETO käytiin katsomassa paikkaa ja siitä se oli tullut melkein 45 asteen kulmassa siihen ylämäkeen eikä ollut sutannut kun oli tullut penkalle. Ketä lienevät olleet. Tuo jäi Pöyrisjärven reisusta niin mieleen. Vanha Saabin rottelo ja se menee mistä haluaa??Melko epeli.Kokonaisuudessan hieno reissu! Näkkälällä on myös perinteitä hyvin kauas joten olisi hyvä sitäkin puolta tunte siellä kulkiessa. Matkat ovat pitkiä vaikka on kulkuneuvot.Minä luulen ettei se Näkkälän uuvenpirtinkään omistaja pahaa tykkää jos kysyt tietä ja tökkäät puolikkaan kainaloon niin löyät tien vaikka taivaaseen. Ne on Suomalaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe