Eipä oo tullu oltua ainakaan 5vuoteen näin monta päivää selvänä.
Sitä näkee välillä painajaisia että on juomassa, mukava herätä ja huomata että se oli vain unta.
Ja viikonloput tuntuu nyt mukavan pitkiltä vapailta, kuhan nyt siitä tylsyydestä pääsee irti.
Sitä ollaan alkoholistina niin pitkään kuin alkoholi käy ajatuksissa, tai miettii kauanko oltu selvänä, sitten kun noista pääsee yli, voi pitää itseään muunakin kuin alkoholistina.
Kaikkeen kyllästyy, myös alkoholiin.
Kolmatta viikkoa selvänä!
23
441
Vastaukset
- Kylmät kädet
Oikea alkoholisti ei pysty olemaan edes kahta PÄIVÄÄ juomatta. Alkaa melkoiset vieroitusoireet, muuten.
- Vaahtokassi.
"Mekaaninen lehmä"
Mitä vìttua oikein sönkötät? - Juurituoppojakin on
Ajattelemista ja aivojen käyttöä taidat inhota täysillä.
- raitis stina
moi.arki on todellakin aikas usein tylsän tappavaa mutta siihen tottuu pikkuhiljaa.juomisesta mäkin näin pitkään unia ja joskus herätessä oli krapulainen olo..kuuluu asiaan.sun nimmari on hyvä,oppii nauttimaan pienistäkin asioista ja just ne kantaa eteenpäin.
mä mietin joka pv kuinka kauan olen ollut raittiina ja kiitän jokaisesta selvästä hetkestä.sillä kiitollisuudella mä jaksan olla juomatta seuraavankin hetken.
hetki kerrallaan jos päivä tuntuu liian pitkälle.
se muuten upea fiilis kun ei ole pakko juoda ;). - tenu.
kauanko olet ollut ilman alkoa.
- ...
Lue otsikko
- tenu.
... kirjoitti:
Lue otsikko
en tarkoittanut sinua---
- raitis stina
tenu.jaa mä vai?itseasiassa tulee 3,5v ihan just.kui?
- ...
tenu. kirjoitti:
en tarkoittanut sinua---
En kirjoittanut aloitusviestin otsikkoa, vaan se, jolta kysyit.
Capiche?
- Sepskukka
Eikä se tunnu aina tylsältä jos hankkii kunnon harrastuksia.
Toinen hyvä juttu olisi se jos pystyy kohtuukäyttäjäksi. Silloin ei tarvitse kiristellä hammasta, että ei saa koskaan viinan puraisua enää. Itsekin paljon ryypänneenä en voi sanoa nauttineeni siitä kun aamusta ottaa huikkaa ja tajuaa, että jaaha, taas väsynyt päivä edessä. Viina kun tuppaa väsyttämään, päivän on nuutuneena ja sit yöllä ei saa nukuttua.
Eli niin kauan hyvä kun tajuaa juoda vain hyvään oloon eikä poistaakseen krapulaa. - realisti.
Ei huolta, pian juot taas ja elämä alkaa maistua!
- Nuori lääkäri
Kaikki eivät ole kaltaisiasi pysyvästi viinakoukussa.
Siitäkin pääsee irti. Pysyvästi.
- Ei nimimerkkiä
Itselläni on myös menossa kolmas viikko selvänä. Join viimeksi 6.4. eli nyt on menossa 17. päivä ilman alkoholia. Tavoitteena on olla vappuun asti selvinpäin. Aloitin alkoholinkäytön n. 6 ja puoli vuotta sitten. Sinä aikana pisin aika selvänä on hieman yli 30 päivää, tipaton tammikuu 2010. Olen ollut 5 viikonloppua selvänä tämän vuoden puolella, viime vuonna 6 ja vuonna 2011 en yhtään. Aika outoa että muistan noin hyvin tällaiset asiat :D
- Sepskukka
^ oletko ollut viikot selvänä vai juonut?
Ei muisti lähde vielä jos dokaa viikonloppuisin.
100 kertaa pahempaa on juoda 40 annosta viikossa tasaisesti kuin sama määrä pe-la. - Ei nimimerkkiä
Sepskukka kirjoitti:
100 kertaa pahempaa on juoda 40 annosta viikossa tasaisesti kuin sama määrä pe-la.Viikolla olen selvänä, jopa viime kesälomalla. Tietenkin jos uusi vuosi tai vappu sattuu osumaan akselille ma-to, niin silloin juon. Mutta muuten omalla kohdalla kaljoittelu jää viikonlopuille, joskus pelkästään lauantaille.
- raitis stina
ja ainahan voi ylittää tavoitteensa.se on aina kotiinpäin :)
- defrgthyju
Sepskukka kirjoitti:
100 kertaa pahempaa on juoda 40 annosta viikossa tasaisesti kuin sama määrä pe-la.Olet väärässä. 40 annosta pe-la, nou nou.
- Sepskukka
defrgthyju kirjoitti:
Olet väärässä. 40 annosta pe-la, nou nou.
Jaa. No miten 6 annosta joka päivä? Väitän että pahaa tekee.
Kerroin 100x ehkä vähän kova :)
- Kahviteehetki
Alunperin aattelin alkaa selväks sen takia jotta sais rasvaprosenttia pienemmäks ja sitäkautta ulkonäköö paremmaks, varsin pinnallista siis. Mut on täs ny ollu muutenki parempaa oloa, ja rahaakin säästyy, niin näyttäs jatkuvan selvänä iha muutenvaan.
Päivittelen lissää kun viikot kuluu, ja kun tulee lisää ajatuksia mieleen. Hieman jännittää mitä kesäloma tuo tullessaan, silloin sitä keksii paljon erinomaisia "syitä" miksi voisi juoda sen "yhden tai vain pari" olutta.- raitis stina
ulkonäkö kohenee huomattavasti,sen huomasin itsekkin ja pinnallinen saa olla;).
mulla aluksi meni mässäilyksi mutta sitten kun alkoi arjesta tulla ns rutiinia niin alkoi juoppojenkatkin haihtua.mulla ei kyllä ole enempää rahaa kuin ennen mutta mä nautin elämästä kun voi joskus jotakin ylimääräistä ostaa.itsensä helliminen tärkeää.mukava seurailla kun olet motivoitunut.
tottakai sua jännittää esim loma.maailma on nyt niin erilainen ilman alkoa.sä olet selvinnyt jo näin pitkälle niin miksi et pystyisi nauttimaan lomastasi selvinpäin.napsi niitä onnistumisen elämyksiä nyt niin ne auttavat sua jännityksesi kanssa.
kuitenkin mä sanon että jos tapahtuu retkahdus niin se ei ole maailmanloppu.siitä pääsee jaloilleen kokemusta rikkaampana kun vain haluaa päästä.niinkuin tiedätkin niin aina löytyy juopolla syy juomiseen.
mä retkahtelin parisen vuotta tiuhaan mutta aina nostin itseni ylös.nyt tulee just 3,5v täyttä raittiutta.
pistähän taas tekstiä tulemaan kun sille tuntuu;) - KALLE KELLO
raitis stina kirjoitti:
mulla aluksi meni mässäilyksi mutta sitten kun alkoi arjesta tulla ns rutiinia niin alkoi juoppojenkatkin haihtua.mulla ei kyllä ole enempää rahaa kuin ennen mutta mä nautin elämästä kun voi joskus jotakin ylimääräistä ostaa.itsensä helliminen tärkeää.mukava seurailla kun olet motivoitunut.
tottakai sua jännittää esim loma.maailma on nyt niin erilainen ilman alkoa.sä olet selvinnyt jo näin pitkälle niin miksi et pystyisi nauttimaan lomastasi selvinpäin.napsi niitä onnistumisen elämyksiä nyt niin ne auttavat sua jännityksesi kanssa.
kuitenkin mä sanon että jos tapahtuu retkahdus niin se ei ole maailmanloppu.siitä pääsee jaloilleen kokemusta rikkaampana kun vain haluaa päästä.niinkuin tiedätkin niin aina löytyy juopolla syy juomiseen.
mä retkahtelin parisen vuotta tiuhaan mutta aina nostin itseni ylös.nyt tulee just 3,5v täyttä raittiutta.
pistähän taas tekstiä tulemaan kun sille tuntuu;)Sinä et näe sitä mitä muut näkevät ja kuulevat. Vaikka läskit lähtisi, naama ja polla kertoo toista. Rankka juominen jättää jälkensä naamatauluun ja sinne naamataulun taakse. Mutta ihan hienoa, että olet raitistunut.
- Kelloton kalleton
KALLE KELLO kirjoitti:
Sinä et näe sitä mitä muut näkevät ja kuulevat. Vaikka läskit lähtisi, naama ja polla kertoo toista. Rankka juominen jättää jälkensä naamatauluun ja sinne naamataulun taakse. Mutta ihan hienoa, että olet raitistunut.
Ei minusta ainaskaan huomaa, että oon entinen juoppodoku.
- irti vaikka väkisin
raitis stina kirjoitti:
pistähän taas tekstiä tulemaan kun sille tuntuu;)kivasti kirjoitat ja hyvää jatkoa sinu raittiudelle kuin myös aloittajalle
itse olen vähän tuurilla käyvä - pariin otteeseen olen ollut juomatta yli kaksi vuotta mutta sitten on taas tullut jotain, joka saa juomaan
juon pullon viiniä päivässä, en aina sitäkään, mutta josku viikonloppuna menee enemmän
taas yritän irti, ja niin olen ajatellut, että ei näm irtiotot turhia ole - kaikista niistä on hyötyä ollut
jos verenpainepotilaalle sanotaan, että jos 5 kg:n pudotus liki 100 kilosta auttaa, miksi yli litran vuorokaudessa juovalle ihmiselle yli 2 vuoden raittius ei auttaisi?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302295
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292188Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121559Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131464Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001131
- 171067
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon18828Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks122798