Lieden puhdistusta

Chef-n

Kaasulieden päällä oleva metalliritilä on karmean näköinen, sellaista ruosteensekaista kiinnipalanutta karstaa palopesien lähellä. Liesi on muuten hyväkuntoinen ja siisti, mutta tämä hieman häiritsee. Liesi on myös sen ikäinen, ettei uutta samanlaista ritilää löydy enää.

Millä tuon karstan saisi irti? Patapata ei juuri irrota, vaikka hieman tärpätilläkin vauhdittaisi...muita ideoita?

7

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C-R-C

Jotain spray-pullotettua ruosteenpoistoainetta voisi kokeilla, ainakin CRC:llä on tällaisia valikoimissaan. Mutta jos haitta on vain kosmeettinen, niin itse melkein antaisin olla. Tai laita kattila päälle. :)

• ihan perinteisellä

vesihiontapaperilla kirkkaaksi!

• skdhsad

Soodapuhallus.

• makuasiako

Palasokerin palalla

• Laa-manni

Sokeripala? Voisko toimia vai tekikö joku källin...?

• Pellimies kurusta

Hae esim. Agrimarketista possujen ripuliin tarkoitettua sitruunahapporaetta ja tee siitä sitruunahappoa johonkin niin isoon astiaan,että saat koko reitillän upotettua happoon. Yön yli kun annat olla niin kaikki ruoste on sulanut . Rauta eikä teräs ei siihen sula. Pönttö (5. Kg) tuota maksaa ehkä 30 euroa, voit putsata kaikkea muutakin ruostunutta kun tuosta määrästä riittää loppuiäksi. Voit googleta autoharrastajien sivuilta käyttöohjeita.

• Astianpesukoneeseen. Jos ei tule puhtaaksi niin toinen kierros ja tupla-annos pesuainetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3288
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3047
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2530
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2323
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1923
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1499
    Aihe