Netti pulollaan laskureita, mistä näkee loppuvuosiensa määrän.. Onko tiedossa?
oletko laskenut elinaikasi?
45
193
Vastaukset
- ..........
On tiedossa laskurit. En laske.
- sitroen.
Minäkin jätän sen laskemisen jälkeenjääville. Laskekoot jos haluavat, ei liikuta minua.
Talvella niille jo naurettiin.
H.- |||
Johan onkin tärkeää, että teikäläisiä naaratti.
- naurettiin??
Miten hirnut krematoriossa? Kiva painaa läpä auki viime vuodet, kun tietää tiimalasin sisällön!
- tiinaex...
en oo laskenu mutta oon piruutanikin meinannu elää sataviis vuotiaaks.
"tiinaex..."
Onpa mielyttävää huomata että neito on liittynyt seuraamme.
Ah! niin harvoin...niin harvoin nykyään.
Mutta, Lupaan olla mukana kantamassa teidät hautaanne :)
Erityisen hellin käsin. Toivottavasti olette silloin käsissäni kevyt kuin höyhen :)
YH.- tiinaex...
hunksz kirjoitti:
"tiinaex..."
Onpa mielyttävää huomata että neito on liittynyt seuraamme.
Ah! niin harvoin...niin harvoin nykyään.
Mutta, Lupaan olla mukana kantamassa teidät hautaanne :)
Erityisen hellin käsin. Toivottavasti olette silloin käsissäni kevyt kuin höyhen :)
YH.yritän taas liittyä mutta miten se tuntuu niin vaivalloiselta jotenkin jutut on niin onnittelu kautta lintumaisia ja harvoin kun käy niin ei pääse oikeen mihinkään ketjuun mukaan mutta sinuun aina luotan myöskin tässä kanto asiassa katotaan miten on jätkällä voimat tallella vielä reilu satakymmen vuotiaana =)))))
yt tiinaex... kirjoitti:
yritän taas liittyä mutta miten se tuntuu niin vaivalloiselta jotenkin jutut on niin onnittelu kautta lintumaisia ja harvoin kun käy niin ei pääse oikeen mihinkään ketjuun mukaan mutta sinuun aina luotan myöskin tässä kanto asiassa katotaan miten on jätkällä voimat tallella vielä reilu satakymmen vuotiaana =)))))
yt"tiinaex..."
Taitaa se, laiheliini, olla niin, että heittäydyttävä on joskus lavalta yleisön käsivarsille.
Ainahan siitä mustelmia saa, mutta saa myöskin hellää puristusta ja tuntumaa kainaloihin.
Ymmärtäen, että elämäsi on paljon muuttunut, tuntuisi hyvältä että voisin ainakin palstalla tukea sinua.
Profiilini kestää myös kyyneleitten tulvan :)
YH.- tiinaex...
hunksz kirjoitti:
"tiinaex..."
Taitaa se, laiheliini, olla niin, että heittäydyttävä on joskus lavalta yleisön käsivarsille.
Ainahan siitä mustelmia saa, mutta saa myöskin hellää puristusta ja tuntumaa kainaloihin.
Ymmärtäen, että elämäsi on paljon muuttunut, tuntuisi hyvältä että voisin ainakin palstalla tukea sinua.
Profiilini kestää myös kyyneleitten tulvan :)
YH.elämä on muuttunut parempaan suuntaan mutta aikaa ei tahdo kumminkaan olla joutunu tässä vanhoilla päivillään lastenhoitajaksi jare meitä ilahduttaa petiseuralla harvase arkiaamu jo heti kuudelta mut ei se mitään tänään jatkettiin taas unia ja piti poikaa jo ruveta herättelemään yhdeksän jälkeen kirpparia rupeen pitämään aikanikuluksi mikäli sitä sen takia pitää pitää tossa meidän kylällä vanhassa myllyssä sitä ollaan tässä rakenneltu ystävien kanssa ja vapun jälkeen jos ilmat lämpiää pitäisi ovet avata sinänsä mukavaa ja rentouttavaa kauppaa kun ei tuu päiväykset vastaan =)))))
tiinaex... kirjoitti:
elämä on muuttunut parempaan suuntaan mutta aikaa ei tahdo kumminkaan olla joutunu tässä vanhoilla päivillään lastenhoitajaksi jare meitä ilahduttaa petiseuralla harvase arkiaamu jo heti kuudelta mut ei se mitään tänään jatkettiin taas unia ja piti poikaa jo ruveta herättelemään yhdeksän jälkeen kirpparia rupeen pitämään aikanikuluksi mikäli sitä sen takia pitää pitää tossa meidän kylällä vanhassa myllyssä sitä ollaan tässä rakenneltu ystävien kanssa ja vapun jälkeen jos ilmat lämpiää pitäisi ovet avata sinänsä mukavaa ja rentouttavaa kauppaa kun ei tuu päiväykset vastaan =)))))
"tiinaex..."
Ja mikähän on pakottanut pullukastani lasten-hoitajan?
Sinunhan pitäisi nyt olla vapaa kuin taivaan lintu?
Miksi olet sulkenut siipesi suppuun?
Levitä siipesi ja avaa kyntesi, ja tartu hetkeen uudelleen.
Muista että sinullakin on päiväyksesi.
YH.- tiinaex...
hunksz kirjoitti:
"tiinaex..."
Ja mikähän on pakottanut pullukastani lasten-hoitajan?
Sinunhan pitäisi nyt olla vapaa kuin taivaan lintu?
Miksi olet sulkenut siipesi suppuun?
Levitä siipesi ja avaa kyntesi, ja tartu hetkeen uudelleen.
Muista että sinullakin on päiväyksesi.
YH.no niinhän se pitäs muistaa oma parasta ennen päiväys mutta täytyy sanoo ettei tää päivä oo enää läheskään niin kuluttavaa kun vielä viimevuoden puolella uutena vuotena tein lupauksen että alan elämään vain itselleni ja tekemään sitä mikä minusta tuntuu hyvältä ja pitkälti se on toteutunutkin kaikki se mikä on aiheuttanut stressiä on poissa nyt saa nauttia kotona olemisesta ja ulkoilmasta ja kyllä siinä mukana kakskin miestä menee =)))))
tiinaex... kirjoitti:
no niinhän se pitäs muistaa oma parasta ennen päiväys mutta täytyy sanoo ettei tää päivä oo enää läheskään niin kuluttavaa kun vielä viimevuoden puolella uutena vuotena tein lupauksen että alan elämään vain itselleni ja tekemään sitä mikä minusta tuntuu hyvältä ja pitkälti se on toteutunutkin kaikki se mikä on aiheuttanut stressiä on poissa nyt saa nauttia kotona olemisesta ja ulkoilmasta ja kyllä siinä mukana kakskin miestä menee =)))))
"tiinaex..."
Noh, miehiä sitten.
Ainahan sinä olet nauttinut naisellisesti.
Ilmeisesti minun ei enää tarvitse huolestua turhista, kuten minusta ja sinusta:)
Mutta kuiteski...ettei ny vaa takana häämötä joku mummous?
YH.- tiinaex...
hunksz kirjoitti:
"tiinaex..."
Noh, miehiä sitten.
Ainahan sinä olet nauttinut naisellisesti.
Ilmeisesti minun ei enää tarvitse huolestua turhista, kuten minusta ja sinusta:)
Mutta kuiteski...ettei ny vaa takana häämötä joku mummous?
YH.siitä saat olla varma että mummous ei häämötä.
yt tiinaex... kirjoitti:
siitä saat olla varma että mummous ei häämötä.
yt"tiinaex..."
Mitäs tähän sit enää....
luv, hali, puss, läpsäisy pyllylle....hyvä tyttö
Etten sit muuta sanoisi.
YH.- Puusilmä 12
hunksz kirjoitti:
"tiinaex..."
Mitäs tähän sit enää....
luv, hali, puss, läpsäisy pyllylle....hyvä tyttö
Etten sit muuta sanoisi.
YH.Ettei nyt vaan menisi tsättäilyksi?
- demeter1
Puusilmä 12 kirjoitti:
Ettei nyt vaan menisi tsättäilyksi?
Haittaaks se (chattaily) ? Mikähän siipeilijä itse olen, kun tykkään seurata muiden "puhetta", etenkin näiden, jotka ovat ystäviä keskenään ?
Omalla kohdallani en juuri muuhun pystykään, kun bannit (Saunalahden tikku) ovat näköjään tulleet minulle jäädäkseen. Eli "keskusteluun osallistuminen on kielletty sääntöjen vastaisen toiminnan vuoksi"..))
Mutta aloitukseen. Viimeksi kun näitä linkkejä oli tarjolla tein testin ja pitkää ikää siinä lupailtiin - jos 86v nyt on "pitkä ikä" tänä päivänä. Suotava se nyt ei ainakaan ole..))
- kliffaa hei.
Olen käyttänyt niitä laskureita monta kertaa ja nyt olen myös jo kuollut monta kertaa.
- kummitus kuitenkin
Samoin täällä. Kuollut on ja kuopattu, siis niiden ennusteiden mukaan. Ilmankos ei koske mihinkään. Seinien läpi en viellä liitele.
- L - L
Toki olen laskenut. Jo ennen ensimmäistäkään laskentaa olin päissäni ajatellut panostaa loppupäivien laatuun. Samalla laskuri tarjoaa sinne pari lisävuotta.
Fyysisessä mielessä olossani on loppukirin tuntua. Hyvä jos kiri kestää kalkkiviivoille, tai mieluummin, maaliviivalle saakka. Eiköhän joku laskutaitoinen osaa kuolemani jälkeen sen verran miinustaa, että elämieni vuosien määrä selviää.
Nyt eletään ja sitten kuollaan, kun sen aika koittaa. Elämää vuosiin eikä pelkästään vuosia elämään.Tiedän ikäni ilman laskureitakin.
- tietoa laskien
Tuskin laskuria tarvitsee kansakoulun käynyt.
Tosin enemmin katselen kuolin ilmoituksia, ristit eivät ole enään yksin johdossa ilmoituksissa niissä näkyy olevan vaikka minkälaisia kuvia ja merkkejä johtuisiko siitä että moni on eronnut kirkosta.
Vaikea on ajatella koko asiaa sillä on paljon mitä haluaisi tehdä vieläkin.
Loispummit kai heilläkin on oma elämäntarina ja tuskin moni haluaisi elää heidän eläämää luulen...
Ihmeellisellä tavalla Suomi muistaa entisiä kansalaisia, tulee veroilmoituksia ja niissä nollaa, Kansaneläkelaitos myöskin-Päätös vanhuuseläkkeen hakemus hylätty, muistaakseni en koskaan ole hakenut eläkettä, henkilötunnuksessa vielä vanhat numerot, eihän asiassa mitään vikaa mutta maksaa kai nämä kaikki paperit ja käsittelyt.
Lopussa lukee kun ette ole antanut selvitystä muista eläkkeistä ja korvauksista ei käsittelyä katketa.
Ihmittelelen vain kuinka suuri on Suomen kansaneläke, koska tuloista ei ollut kysymys vain eläkkeistä vaikka olisi miljoona tulot voisin saada kansaneläkettä onko näin?- ,,,,,,,,,,
Minun ymmärtääkseni kansaneläkettä saa, jos ei ole ollenkaan työeläkettä tai se on minimaalinen.
Olisiko tuolla neuvoa.
http://www.kela.fi/kenelle-kansanelaketta - eläkkeet
,,,,,,,,,, kirjoitti:
Minun ymmärtääkseni kansaneläkettä saa, jos ei ole ollenkaan työeläkettä tai se on minimaalinen.
Olisiko tuolla neuvoa.
http://www.kela.fi/kenelle-kansanelakettaKiitos, kohdallani oli jotain tuhat - tänään butto 4100 ja verotonta 600e/ kk.
Siis turhaa käsittelyä, ehkä sadoille tuhansille.
Mielestäni kuka on maasta muuttanut on tulot sieltä myös eläkkeissä pois.
- mimmimummi*
En käy laskemassa..alkaisin vielä uskoa sitä... horoskooppia kävin lukemassa yksi päivä..sanoi että huolieni säkki on täynnä... pitäisi löytyä rentoutumis keino...enkä itse ole mitään huomannut...
Ööö, tietääkö se laskuri, jos rysäytän aamulla rekan alle tossa vaarallisessa lähiristeyksessä?!
- * * *
En laske, kone varmaan pamauttaisi, että olen kuollut.
- Pirre*
Toivottavasti vielä huomen aamunakin, jokainen päivä on jo saalista.
P.s. en ole laskenut, ihan lähiaikoina, joskus kylläkin, mutten muista montako vuotta silloin sain..:) - kuolevansanat!
TV-ohjelma kuolevan viimeiset sanat, pani miettimään oman loppuelämän vieton tapaa..
- Lähinnä seuraleikki
Juu laskureita löytyy. Muutaman kysymyksen ja suuntaa-antavien tilastotietojen pohjalta tehdään ihmisen eliniän ennusteita. Hieman huvittaa. Kansakunnan tasolla niistä voi saada jonkinmoista tilastollista todennäköisyystietoa. Yksilötasolla pitäis olla enemmän ja tarkempaa tietoa, esimerkiksi: geenianalyysi, aineenvaihdunnan ominaisuuksia sekä erilaisia mittauksia ja testejä, mikäli jotain ennustetta yritettäisiin kyhätä. Eiköhän noiden hömppätestien tarkoitus ole ohjailla ihmisiä elämään laatijatahon käsityksen mukaista tervettä elämää lupailemalla pitkää ikää kuuliaisille ja varhaisempaa kuolemaa tottelemattomille.
Todistettavasti kaikkein vanhimmaksi elänyt ihminen maailmassa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeanne_Calment- L - L
Elintapojen vaikutus.
Erään testin mukaan, jos virittäisin nykyiset elintapani äärimmilleen, se lupaisi lisää 2-vuotta.
En viitsi uhrautua koska noiden kahden, kyseenalaisen vuoden tavoittelu vaatisi joistakin, miellyttäviksi kokemista tavoistani luopumista.
- Kaupunkilainen
Kysymyshän ei ole eliniän pituudesta, vaan erityisesti niiden viimeisten vuosien laadusta. En halua elää mahdollisimman vanhaksi, mutta haluan elää mahdollisimman pitkään terveenä. Siinä vaiheessa, kun en pysty huolehtimaan itsestäni, ei minusta tarvitse huolehtia kenenkään muunkaan. Toivon, että eutanasia on siinä vaiheessa jo laillistettu, että saan toivomani piikin sitten, kun avuttomuus on edessä. Hoidettavaksi en aio jäädä, se on varmaa.
- L - L
Utopistinen tavoitteeni.
Olla niin pitkään kunnossa, että lopullisesti tuuperrun punttilavalle tangossa edes kunnolliset mave-raudat.
Poks! Kerrasta poikki.
Eipä tuo ole kovin todennäköistä mutta tavoittelemisen arvoista kuitenkin.
Ko. kunto kuvaa myös muiden elintoimintojen tasoa ja elämisen laatua!
- 1943
Toistaiseksi ollut muuta tekemistä. Läheltä seurattu, että nopeasti voi käydä vuosien loppuminen ilman laskelmia.
- Tase pappa
Nyt alkaa tuntumaan siltä että viimeisiä viedään.
No - aika aikaa kutakin. Onhan tuta tullut jo taaplattuakin tätä raittia. Monta on mutkaa takana päin. Joskus on tullut hieman oiottuakin.
Seisovilta jaloin se iski. Pumppu prakasi. No - marevania ja muita pillereitä penteleesti nokkaan. Joskus yritetään sitten panna rytmejä kohdalleen ja putkia Aorttaan, tai jotakin sellaista.
Saihan ne saakutit minunkin piippuni kylmenemään, vaikka en tuota olisi koskaan uskonut tekeväni. Lopettaa nyt piiputtelu. 55 vuotta kun sitä leuassani pidin.
Niin seon poijjaat. Jos ei elämä muuta opeta, niin ainakin hiljaa kävelemään - ainakin ylämäet.
Näin kun miettii, niin elämää se on ollut, vaikka joskus on ahdistanutkin.
Mitään temppua ei saa katumalla takaisin. Jokainen päätös elämän aikana on ollut oikea päätös, sillä hetkellä, vaikka onkin osoittautunut vähemmän onnistuneeksi tempuksi joskus myöhemmin arvioituna.
Paskankaan vertaa ei kannata anteeksi pyydellä. Asia ei enää jälkeen päin muuksi muutu. Eletään nyt näin ja näillä ehdoilla. Kun loppuu, niin loppuu.
Onhan tuo ollut tiedossa aina, jotta joskus sekin päivä koittaa.
Ei se laskemalla parane.
Harmittaa vaan, kun ei ole joskus oikein kunnolla "repäissyt". Olis kyllä kannattanut.
Älkää unohtako elää, on minut mottoni kaikille.- 1943
Tuota mottoasi olen yrittänyt noudattaa. On ilon ja onnen hetkiä ja tasaista oloa, vaihteeksi taas hautajaisetkin viikonloppua. Hyviä hetkiä Sinullekin, yksi motoistani on "Elämä koostuu hetkistä".
- demeter1
Ihmettelen,onko tuo pumpun brakaaminen nyt ihan uusi juttu (Tase-Pappa) ?
Ihmettelyyn ei tarvitse vastata..)) ... Jos on uutta, tsemppiä vain uuteen elämänvaiheeseen.
Muuten filosofointi oli Tase-Papan tuttua, painavaa puhetta. Samoja ajatuksia taitaa viljellä itse kukin, vaikka elämä ei ole vielä ihan polvilleen laittanutkaan.
Aika moni harmittelee tässä elämänvaiheessa tuota samaa: ettei ole "repäissyt" oikein kunnolla, mitä se sitten kenellekin tarkoittaa. Mutta onko se "repäisy" sitten aina tarpeen ? Suurin osa meistä joutuu elämään siivet leikattuina ja elämää sekin on...Ja aika monet sellaiset, jotka ovat saaneet suuria aikaan, surevat sitä, etteivät osanneet/ehtineet antaa enemmän aikaa läheisilleen...Eli jotakin jää aina puuttumaan. Ehkä elämän mieli on sellainen
. - 14-1
Kiitos, kirjoituksesta - otti sydämmestä. 3 vuotta sitten aloin elää, "nuoruutta" mutkat tulivat vastaan Suomessa , Ruotsissa, Norjassa, tosin sattumalta löysin läheltä kotia joka on ollut -70 Ruotsissa.
Kaikki sairaudet ovat olleet.
Onnea sinulle Tase pappa. - - elon polkuja-
Niinhän se vaan on että joskus sekin pumppu säikäyttää yllättäen ja arvaamatta. Eipä siinä oikeastaan ole muuta keinoa kuin hiljentää tahtia ainakin siihen saakka että selviää mikä vikana ja mistähän se voisi johtua.
Tutkimuksista selviää sydämen kunto ja sen jälkeinen lääkitys.
"Hidasta tahtia ja sitten kun on kunnolla tutkittu, elä sen mukaan" oli ohje minulle.
Eletään päivä kerrallaan ja katsotaan mitä huominen tuo tullessaan.
- pitkiä projekteja..
Esim. ruveta säästämään "purjevenettä", 10v. päässä ostettavaksi. Elettävä tätä päivää,,aina, kun aamulla vielä herää..
- Tuskin toteutuu
Pitkiäpä hyvinkin, juuri päätin vaihtaa asuntoa, lähemmäksi lapseni perhettä, aikaa tosin menee ensi vuoden elokuun loppuun ennenkuin edes valmistuu ja pientä asuntolainaakin tuli otettua joten 83,5 vuotiaaksi pitäisi puksuttaa että olisin velaton, sitten yli 25 vuoden jälkeen, saas nähdä kuinka ämmän käy.
- 13-17
Tuskin toteutuu kirjoitti:
Pitkiäpä hyvinkin, juuri päätin vaihtaa asuntoa, lähemmäksi lapseni perhettä, aikaa tosin menee ensi vuoden elokuun loppuun ennenkuin edes valmistuu ja pientä asuntolainaakin tuli otettua joten 83,5 vuotiaaksi pitäisi puksuttaa että olisin velaton, sitten yli 25 vuoden jälkeen, saas nähdä kuinka ämmän käy.
Niin, aika kaikilla--- voisin maksaa nyt kaikki lainat pois olisinko onnellellinen?
Olisin nolla pankeilla, sillä en ole nolla ajassa... mitä kaikki maksaa---ja elää.
Kiitos Suomen kansantalouden kasvatuksen.
- vm-45
Elä niin kuin jokainen päivä olisi viimeinen.Ei kannata nuukailla,antaa palaa vaan.Mitään et täältä mukaasi saa kuitenkaan joten meidän jälkeemme vedenpaisumus!
- 2-13
Olen toisin kaikki kuin laskuissa, sillä ilman toiveita ei ole elämää ja elämään tarvitaan rahaa vain omaa, kysymys on vain ei yksin voi tavallista heittää pois tosin kyllä voisin.....
Vanhat perinteet olisi pitänyt heittää pois kauan sitten....
Nyt on aika esillä pitää parempi talous kuin töissä, kerto kaksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191245
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61047- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161851Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784