Det gjorde man ju alltid "förr i världen "och sedan hörde hemgjorda munkar också till Valborgsläckerheterna.Nu köper man väl allt.
Brukar någon själv laga mjöd till Vappen ?
6
116
Vastaukset
- struvan
Det blir så jobbigt att göra själv och fabriksgjord mjöd är inte god så jag har slutat med att dricka mjöd.
- skoooool
Jag dricker bara skumppa på Vappen.
- skål
Jag har gjort mjöd. Ska bli spännande att få smaka på festen. Tänker också göra till sommarfesten i stället för kommersiella drycker. Lite honung har jag lagt till i år. Nästa år ska jag testa humle i mjöd.
Ha en trevlig Första Maj!- valborg+++++++++
Hoppas mjödet blir lyckat.Glad Första Maj åt dig också.
- bofink2
Hej! Jag gjorde ifjol eget mjöd och munkar. I år blev det inget vi skulle fundera tillsammans men löftet rann ut i sanden. Butiksmjöden smakar nog inget tycker jag smaken är ju som baken sägs det! Trevlig Valborgsmässoafton!
- glada vappen
Jag tittade i söndags på Strömsö,där kom det fram att det väl egentligen bara i Finland som vi festar på mjöd ,struvor och munkar.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017423
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?794964- 794839
- 1324248
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan93028- 522669
- 402561
- 482219
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102201Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211830