Kuukautismigreenin kesto

Marsu-76

Onko muita kuukautismigreenistä kärsiviä, joilla migreenijakso kestää yli viikon? Mulla on vaihdellut kuukausittain, joskus selviää kolmella särkypäivällä, joskus koko viikko on yhtä migreeniä. Usein on niin, että päänsärky alkaa vasta 3.-4. vuotopäivänä ja on oikeastaan pahimmillaan menkkojen loppuessa, kun vuoto on enää ruskeaa ja niukkaa. Epäilen, että tämä liittyy niihin prostaglandiineihin.

Nyt viimeksi särky alkoi jo ekana päivänä ja jatkui siitä kolme päivää, sitten oli taukopäivä, sen jälkeen taas migreeniä kaksi päivää, tauko, ja taas tänään oli migreeni. Menkatkin oli kyllä epätavallisen pitkät, 8 vrk ja tänään vielä tuli ihan hiukkanen ruskeaa vuotoa. Kerran migreeni jatkui menkkojen jälkeen kolme viikkoa, ja nyt tietty pelottaa että mitäs jos taas käy niin. Tavallista on, että kohtaus tulee myös ovulaation aikoihin.

Pää on kuvattu monta kertaa, viimeksi joulukuussa. Ei poikkeavaa.

Migreenit alkoivat e-pillereistä ja pahentuivat jatkuvasti, joten lopetin pillerit. Migreeni jäi.

4

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ansu61

      Mulla on samanlainen migreeni mutta ei kylläkään kestä noin kauan. Mutta mun menkutkaan ei koskaan ole kestänyt noin kauan vaan korkeintaan 4pv. joten tuon migreenin kesto voi hyvinkin johtua siitä menkkujen pituudesta.
      Erona tässä myös että mulla tämä migreeni alkoi vasta 49v ja nyt olen 52v. Se tulee joskus jo ennen menkkuja, yleisemmin menkkujen alkaessa mutta sitten joskus kun luulee ettei se tullutkaan ja menkut loppumassa niin se iskee. Mulla se kestää keskimäärin n.3 pv. Nyt viimeisen puolen vuoden aikana se on alkanut mullakin ilmestymään myös ovulaation aikana. Omassa tapauksessani en tiedä miten nää menkkujen heittely siihen on vaikuttanut. Ennen mulla oli päivälleen säännöllinen rytmi mutta nyt kun esivaihtarit alkaneet niin kierto on epäsäännöllisempi.
      Oletko saanut siihen mitään kunnon lääkitystä? Mulla on Migard-merkkiset migreenipillerit mutta en mielelläni halua syödä lääkkeitä ja nyt olen yli kuukauden syönyt 100mg ubiqinonia luontaiskaupasta kun luin että se auttaisi. Viime menkuissa ei ollut migreeniä ja nyt oviksen aikoihin aivan lievästi että en edes tarvinnut mitään lääkettä. Aion jatkaa niitten käyttöä vaikka ne kalliita ovatkin.

    • Marsu-76

      Moikka, sain triptaanit ja auttavat. Nyt terkkalääkäri ei suostu uusimaan reseptiä, koska mulla on ollut silloin joulukuussa epäily TIA-kohtauksesta. Sitä tutkittiin ja mitään poikkeavaa ei löytynyt päästä eikä veren hyytymistekijöistä tai sydämestä. Nyt konsultoidaan neurologia, että voiko mulle antaa enää triptaaneja. Harmi, jos ei, koska mikään burana, parasetamoli tms. ei mulla kohtauksiin auta. Ja taas on menkat alkamassa eka kohtaus päällä, nice. Onneksi pääsen tänään työterveyteen, josko sieltä sit löytyisi joku muu lääkevaihtoehto kokeiluun.

    • kikkaliina5

      Minulla on migreeni AINA päivää enen menkkojen alkua.

    • PÅOI

      Jos pillereiden lopetuksesta on vain vähän aikaa,niin siinä tapauksessa voisi olettaa,ettei pillereiden vaikutus ole loppunut kuin seinään. Elikä migreeniä voi olla jonkun aikaa. Itselläni ainakin on käynyt näin. Kestää jonkun aikaa palautua omaan tasapainoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe