Hieman taustaa alkuun. Minulla on kolme koiraa, kaksi sekarotuista (narttu ~4v ja uros ~2v) ja yksi kääpiömäyräkoira narttu pian 1v. Tähän mennessä on kokeilussa ollut JahtiVahti, HappyDog, HauHau ja muutamat markettiruuat mitä on kasvattajien mukana tullut. Saavat lisänä myös lihaa ja kotiruokaa.
Narttu nro1 - Syö hyvin nappulaa kuin nappulaa. Näyttää ruuasta riippumatta aina hyvinvoivalta; karva ja iho kunnossa, purukalusto hyvä, yleensä silmät puhtaat, korvat aina puhtaat, ei kirputa mistään ruuista.
JahtiVahdin kanssa ongelmana oli hillittömät paskamäärät ja kuolemanhajuiset pierut. HappyDogin aikana olen muutamia kertoja huomannut silmien rähmimistä. Tähän mennessä parhaiten sopinut perus markettipapanat.
Uros - Nirso. Helposti jättää nappulat kuppiin, jos ei "koko, näkö tai maku miellytä". Saattaa olla pitkiäkin aikoja syömättä ja laihtuu ihan silmissä. Kuitenkin muilta osin näyttää hyvältä; karva kiiltää ja iho kunnossa, purukalusto hyvä, silmät ja korvat aina puhtaat, ei kirputa. Ainut ongelma on tuo nirsoilu, saattaa jättää myös lihat syömättä. Syö hyvällä ruokahalulla ainoastaan marketista löytyviä väriainenappuloita.
Mäykky - Ahne, kaikki kelpaa. Söisi vaikka paskaa kupista. Tämä syönyt kasvattajalta saadun friskies-penturuokapussin, jonka jälkeen HappyDogia. Karva kiiltää, mutta iho hilseilee helposti, muttei kuitenkaan kutise. Silmät rähmää pikkuisen, ei nyt joka päivä, mutta viikottain. Korvat kerää ajoittain hieman töhnää. Hampaat kunnossa. Kaiken lisäksi on turhan laiha, vaikka vielä nuori onkin.
Olisiko teillä ideoita mitä näille voisi kokeilla seuraavaksi? Onko markettiruuat ehdoton nounou noille kahdelle sekarotuiselle? Ne kuitenkin kelpaa ja koirat näyttää hyviltä. Mitäs sitten tuolle pienelle mäyrikselle syöttäisi?
Kaikki koirat ovat ruuista riippumatta kuitenkin leikkisiä ja aktiivisia.
Mitä ruokaa näille koirille?
2
<50
Vastaukset
- Se on fifti fifti
Itellä mäykky kanssa ja syötän 50/50 eli lihaa sekä nappulaa. Melko nirso kaveri kyseessä joten lihan lisääminen toi yllättävän paljon ruokahalua :)
Perus jauhelihalla voi aloittaa ja sitten lisätä koirille sopivaa nappulaa ruokaa esim. Hau Hau tai Purina tms.
Lisää aiheesta: http://www.katiska.info/ravitsemus/5050-malli/ - 6 fish
Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen ruoka on Orijen. http://verkkokauppa.slnimport.fi/index.php?route=product/category&path=4
Maistuvuus on todella hyvä! Hinta on toki korkeampi kuin monella muulla ruualla mutta itse pidän tärkeimpänä että koira on tyytyväinen ja syö innolla ruokansa. Raakaa lihaa kannattaa tietysti antaa myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391