Verta nenästä

huolestunut...

Mikähän mahtaa vaivata, kun pidemmän juomaputken jälkeen alkaa tulemaan helposti verta nenästä, varsinkin jos vähänkään ponnistelee tai pitää päätä alaspäin? Tulee ensin sellainen outo paineen tunne päähän, sitten alkaa tulemaan verta nenästä.. Olisiko syytä mennä pian lääkärille?

21

7745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahalta kuulostaa

Niin että verensyöksyä tai aivoinfarktia odotellessa? Menehän jo sinne lekuriin ja lopeta se juopottelu.

• Putkimies

Verenpaineet voi olla täysin tapissa. Aivoinfarkti tai aivoverenvuoto mahdollista. Päätä ei tosiaan kannata pitää alaspäin, eikä ponnistella. Korkeaa hoitamatonta verenpainetta ollut joskus itsellä ja saman tapaisia oireita putken aikana ja jälkeen. Ei onneksi mikään paikka ratkennut. Lekuri käski ottaa verenpainelääkkeen heti eikä seuraavana aamuna.

• huolestunut...
        Putkimies kirjoitti:

Verenpaineet voi olla täysin tapissa. Aivoinfarkti tai aivoverenvuoto mahdollista. Päätä ei tosiaan kannata pitää alaspäin, eikä ponnistella. Korkeaa hoitamatonta verenpainetta ollut joskus itsellä ja saman tapaisia oireita putken aikana ja jälkeen. Ei onneksi mikään paikka ratkennut. Lekuri käski ottaa verenpainelääkkeen heti eikä seuraavana aamuna.

Joo siis verenpaineet tarkistin heti kun oireet alkoivat ilmenemään, mutta ihan normaali paineet oli. Oletin itsekin että olisi paineista kysymys, mutta ei ollut. Sen lisäksi oireet pahenevat saunassa, heti alkaa nenä vuotamaan kun hetken istuu löylyissä vaikka saunomisenhan pitäisi alentaa verenpainetta. Paineista ei siis ole kysymys...

• +++
        huolestunut... kirjoitti:

Joo siis verenpaineet tarkistin heti kun oireet alkoivat ilmenemään, mutta ihan normaali paineet oli. Oletin itsekin että olisi paineista kysymys, mutta ei ollut. Sen lisäksi oireet pahenevat saunassa, heti alkaa nenä vuotamaan kun hetken istuu löylyissä vaikka saunomisenhan pitäisi alentaa verenpainetta. Paineista ei siis ole kysymys...

Juomaputken aikana syömiset on niin ja näin, veren hemoglobiini ehtii laskemaan, jolloin verenvuotoalttius on yleinen, eikä vain nenästä.

• vaarallista touhua

Älä hyvä mies mene silloin saunaan, siellähän verenpaine nousee valtavasti.

• Saunoittaja.
        vaarallista touhua kirjoitti:

Älä hyvä mies mene silloin saunaan, siellähän verenpaine nousee valtavasti.

Ja vitut nouse, saunominen lisää verenkiertoa pintaverisuonissa ja siten alentaa verenpainetta.

• joskus heikkona

Lepäile ja älä ponnistele..kyllä se siitä, toki juominen olis syytä lopettaa.

• ((()))

Kun saat tapiksi aivoverenvuodon, niin veren tulo nenästäkin loppuu kokonaan.

• .tutkimuksiin mars.

Viinan aiheuttama limakalvo syöpä tulee ensiksi mielee.
      Yleinen juopoilla.

• Oulun mies

Minulla oli verenvuotoa nenästä teini-ikäisenä.Kyseessä oli vakava sairaus josta selvisin vaikka hoidosta en juuri ollut kiinnostunut.
      Veriarvot kannattaa mittauttaa ja ehdottomasti käydä lääkärin vastaanotolla.

• tyhmätee

Minulla on ollut verenvuotoa nenästä alakoulusta asti.
      Joskus menee vuosikin väliä,joskus taas pari kertaa päivässä,Erittäin epäsäännöllistä siis.
      Nyt olen 53-v ja olen ryypännyt viimeiset 15v.
      Edelleen sama juttu nenänverenvuodon kaa;ei parane eikä pahene.

• raudanpuute

raudanpuutetta elimistössä, voisikohan olla??

• öllölä

eiköhän tuo johdu vaan siitä yleisestä alkoholin aiheuttamasta elimistön ja limakalvojen kuivumisesta

• tyhmätee

Minulla ei raudan puutetta ollut alakoulussa, puhumattakaan " yleisestä alkoholin aiheuttamasta elimistön ja limakalvojen kuivumisesta "
      Ei edes vielä lukiossa.

• --------

Mikäli henkilö on käyttänyt runsaasti alkoholia
        pitkään ( säännöllisesti liikaa vuosikausia...) saattaa maksa olla vaurioitunut.
        Maksan vaurioiduttua on oireena veren hyytymisen
        heikentyminen eli maksan vaurioitumisen oire on ns. liian ohut veri.
        Näkyy labroista mm. trombosyyttien arvoista ja INR arvosta.
        Oireita verenvuotoherkkyys, mustelmat jne. Nämä oireet tulevat vasta
        maksasairauden loppuvaiheessa.
        Kannattaisi hakeutua lääkäriin ja toivoa että kyseessä
        jostain muusta syystä johtuva vuoto, lisäksi lääkärille syytä
        mainita tavasta juopotella.
        Talvisin oma nenäkin vuotaa herkemmin aina välillä
        vaikka taustalla ei alkon käyttöä,
        joten aika tyypillinen vaiva monelle.

• Anonyymi

sisäilma paskoo nenäihon aina täällä suomessa vaikka oli gerve, suomessa käytetään sellasia ilmansuodattimia kämpissä jotka kuivattaa sisäilman ja jos hengittää nenällä niin nenässä oleva sisäpuolinen iho kuivuu ja siitä vuotaa verta usein

• Anonyymi

Mulla vähän sama juttu muuta vähän eri variaationa. Juomaputken jälkeen riibuli tulee perästä. Sellainen jännä paineen tunne ja sitten varpuset lentää. Esiintyy tosiaan aina noben juomisen yhteydessä. Pitäisikö mennä lääkäriin?

Puhutaan tuosta veren ohenemisesta niin onko tämä sitä kaagelin ohenemista?

as d

• Anonyymi

Kylmis ruoski mua vyönsolkivyöllä kiiveksille, auttakaa
      Asd

• Anonyymi

Ei ole leikin asia, mutta eihän juoppo usko neuvoja, eikä mene lääkäriin. Juoppo osaa ja tietää itse kaiken, muut on vaan rasitteita, varsinkin läheiset ja lääkäri tiedä mitään vaan juoppo itse.

• Anonyymi

Ettekö te saatana tajua, että Kylmis on kuollut.

• Anonyymi

Asd, et ole Kylmiksen ainoa uhri, jos tämä lohduttaa. Kerran se haukkui minut alimpaan Helvettiin ja tarvitsin terapiaa :'(

Ketjusta on poistettu 89 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8403
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4674
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4353
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3493
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3470
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3368
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3133
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2871
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe