Remonttivähennys verotuksessa?

Pykäläviidakossa

Muutimme pois omistamastamme osakehuoneistosta, teetimme maalausrempan hella vaihdettin, kun entinen oli rikki. Vuokrasimme asunnon, mutta sopimuksen alkamispäivä on vasta rempan jälkeen. Voiko remonttikustannukset silti vähentää vuokratuloista vuosikorjauskuluina? Verohallituksen ohjeessa sanotaan, että remppakulut voi vähentää, jos remontti tehdään vuokrausaikana tai kahden vuokralaisen välissä. Omituista, sillä asunto oli tosi kulunut eikä sitä olisi voinut vuokrata ulos siinä kunnossa.

5

1775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä hyväksytään

      Tottakai remppakulut voi vähentää asuntohan on korjattu vuokraamista varten. Tilanne on vastaava ostat remontoitavan kämpän laitat kuntoon ja vuokraat remonttikulut saa vähennyksiin.

    • Väärin.......
      • Uusi vuokranantaja

        Olen laittamassa vuokralle kerrostalo asuntoa. Miten ajoitan ostot, verotuksellisesti järkevästi. Asunnossa on jääkaappi rikki ja astianpesukone puuttuu. Saanko tehdä vähennykset jos hommaan ko koneet esim seuraavana päivänä kun vuokrasopimus on tehty.


      • Pari vinkkiä
        Uusi vuokranantaja kirjoitti:

        Olen laittamassa vuokralle kerrostalo asuntoa. Miten ajoitan ostot, verotuksellisesti järkevästi. Asunnossa on jääkaappi rikki ja astianpesukone puuttuu. Saanko tehdä vähennykset jos hommaan ko koneet esim seuraavana päivänä kun vuokrasopimus on tehty.

        Hae kierrätyskeskuksesta, tai nettikirppikseltä käytetty jääkaappi, niitä saa parhaimmillaan ilmaiseksi jos vaan viitsii hakea.

        Tiskikone on yleensä vuokralaisen itsensä hankittava, jos ei aio hankkia akkaa tiskaamaan. Niitä koneitakin tosin saa jopa ilmaiseksi nettikirppiksiltä, akka saattaa tulla huomattavasti kalliimmaksi, eikä sitä voi vähentää verotuksessa.


      • Uusi vuokranantaja
        Pari vinkkiä kirjoitti:

        Hae kierrätyskeskuksesta, tai nettikirppikseltä käytetty jääkaappi, niitä saa parhaimmillaan ilmaiseksi jos vaan viitsii hakea.

        Tiskikone on yleensä vuokralaisen itsensä hankittava, jos ei aio hankkia akkaa tiskaamaan. Niitä koneitakin tosin saa jopa ilmaiseksi nettikirppiksiltä, akka saattaa tulla huomattavasti kalliimmaksi, eikä sitä voi vähentää verotuksessa.

        Jaahah haluaisin kylläkin vuokralaiset jotka viihtyvät asunnossa pidempään, ettei tule tyhjiä seisokkikuukausia ja siksi haluaisin huoneiston olevan mukava asua. Vuokraakin haluaisin saada sen minkä alueelta keskimäärin voi saada. Huonosti laitetusta asunnosta saa tietty vähemmän vuokraakin, mutta tuo verovähennys mietityttää, että voin ostot ajoittaa siten että voin ne vähentää verotuksessa. Sen tiedän, että kun vuokralainen vaihtuu voi rempata ja silloin on tuo vähennysoikeus, mutta onko se myös silloin kun vuokralainen on jo sisällä asunnossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe