Ruoka ei sula

pauliinaa1

Mistäköhän mahtaa johtua, että ruoka ei sula vatsassa? Huomasin äsken, kun kävin vessassa, että ulosteen mukana tuli kokonaisia puolukoita, jotka söin klo 11 aamupäivällä..nyt kello on 17.40.. Aiemmin olen myös huomannut, että raejuustoa on tullut ulosteen mukana. Olen 26 vuotias, terve nainen. Harrastan paljon liikuntaa ja syön terveellisesti. Minulla on laktoosi-intoleranssi..voisikohan sillä olla jotain tekemistä asia kanssa? Kiva jos joku osaisi auttaa!

4

5996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jiksjoffre

Heippa! Ovatko oireesi jatkuneet pitkäänkin vai oliko kyseessä jokin yksittäinen tapaus? Liittyykö tähän ruuan sulamattomuuteen jotain muita oireita? Ripulia, ummetusta, mahakipuja? Vaikea sanoa jos on yksittäinen tapaus vain kyseessä mihin ei liity mitään muita oireita.

Marjojen kuidut voivat olla joskus vähän vaikeasti sulavia, joten saattaa näkyä ulosteessa hyvinkin. Itsellä esim mustikat värjää ulosteen melko tummaksi ja mukana voi näkyä ihan mustikan kuoriakin. Itselläni tosin on diagnosoitu ärtynyt suoli, josta olen kärsinyt viimeiset 11 vuotta. Välillä esim kaurapuuro tai kauraleivän osat voivat tulla sellaisenaan ulos. Ruoka ei minulla siis ärtyneen suolen takia aina sula oikein.

Itsellänikin on laktoosi-intoleranssi, joka onkin ainut lääkärien tutkimuksissa selvinnyt vaiva. Muutoin on laitetty ihan toiminnallisen vaivan syyksi.

• rtyuiiiiii

Ulosteessa kokonaisia puolukoita ---> et ole pureskellut syömääsi kunnolla??

• Anonyymi

On vanha laulu, joka meni jotenkin näin: Irja muistatko kun lapsena, söimme puolukoita paskasta. Niin että aivan normaali ilmiö, paitsi että aika nopeasti on läpi mennyt.

• Anonyymi

😂😂 Muistatko mitään muita sanoja?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      20
      1771
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      146
      1748
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      321
      1433
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1118
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1102
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      139
      1058
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      975
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      959
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      955
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      77