Mistäköhän mahtaa johtua, että ruoka ei sula vatsassa? Huomasin äsken, kun kävin vessassa, että ulosteen mukana tuli kokonaisia puolukoita, jotka söin klo 11 aamupäivällä..nyt kello on 17.40.. Aiemmin olen myös huomannut, että raejuustoa on tullut ulosteen mukana. Olen 26 vuotias, terve nainen. Harrastan paljon liikuntaa ja syön terveellisesti. Minulla on laktoosi-intoleranssi..voisikohan sillä olla jotain tekemistä asia kanssa? Kiva jos joku osaisi auttaa!
Ruoka ei sula
4
4721
Vastaukset
- jiksjoffre
Heippa! Ovatko oireesi jatkuneet pitkäänkin vai oliko kyseessä jokin yksittäinen tapaus? Liittyykö tähän ruuan sulamattomuuteen jotain muita oireita? Ripulia, ummetusta, mahakipuja? Vaikea sanoa jos on yksittäinen tapaus vain kyseessä mihin ei liity mitään muita oireita.
Marjojen kuidut voivat olla joskus vähän vaikeasti sulavia, joten saattaa näkyä ulosteessa hyvinkin. Itsellä esim mustikat värjää ulosteen melko tummaksi ja mukana voi näkyä ihan mustikan kuoriakin. Itselläni tosin on diagnosoitu ärtynyt suoli, josta olen kärsinyt viimeiset 11 vuotta. Välillä esim kaurapuuro tai kauraleivän osat voivat tulla sellaisenaan ulos. Ruoka ei minulla siis ärtyneen suolen takia aina sula oikein.
Itsellänikin on laktoosi-intoleranssi, joka onkin ainut lääkärien tutkimuksissa selvinnyt vaiva. Muutoin on laitetty ihan toiminnallisen vaivan syyksi. - rtyuiiiiii
Ulosteessa kokonaisia puolukoita ---> et ole pureskellut syömääsi kunnolla??
- Anonyymi
On vanha laulu, joka meni jotenkin näin: Irja muistatko kun lapsena, söimme puolukoita paskasta. Niin että aivan normaali ilmiö, paitsi että aika nopeasti on läpi mennyt.
- Anonyymi
😂😂 Muistatko mitään muita sanoja?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4302599- 571766
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1881752Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3021337Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-1501138Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal701049- 871010
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.33993Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks12967K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali9929