Pitääkö odottaa pillereiden jälkeen?

morsian2013

Niin ,eli olen ihmetellyt tätä kun kaikki puhuvat täällä, että e-pillerit kannattaa jo jättää jos haluan kesällä yrittää lasta. Miksi?
Pillerini loppuvat sopivasti juuri kesällä kun hääjuhlamme on ja ajattelin, että se olisi sopiva aika lopettaa pillerit ja samantien aloittaa yrittämisen.
En siis oleta että heti raskautuisin, mutta en ymmärrä mitä tällä odottamisella tarkoitetaan. Että käyttäisimme muutaman kk kumia? Onko pillereillä jokin huono vaikutus vai
Anteeksi tyhmyyteni

5

109

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 00713500

Lähinnä varmaan siksi, että yleensä kestää muutamia kuukausia pillereiden lopetuksesta kun hormonitoiminta on tasoittunut / hakeutunut luonnolliseksi että ylipäätään tulisi raskaaksi. Jotkut toki tulevat hetikin lopetuksen jälkeen raskaaksi mutta useimmilla kestää kai jotain 3-6 kk että kuukautiset normalisoituu.

Mulla kesti 3 kk tulla raskaaksi pillereiden lopettamisesta.

• ei kauvaa menny.

mun kuukautiset ei kyllä normalisoitunut ku lopetin pillerit.. ne tuli viikon välein eli viikko vuoto ja viikko väliä.. mut raskaaksi tulin 2kk pillereiden lopettamisesta..

• chellam

mäkin aattelin et tässähän saa varmaan monta kuukautta odottaa et mitään tapahtuu kun lopetti pillerit, noh reilun kuukauden päästä testi näytti plussaa :) oli diane novat mulla eli tosi korkee hormoniset joihinki muihi verrattuna.

• äiti...

Itse söin minipillereitä ennen raskaaksi tulon yrittämistä noin 2v ja sitä ennen oli käytössä e-pillerit n.7v, ekat menkat tais tulla vasta noin 4kk jälkeen minien lopetuksesta, raskaaksi tulin n.6kk lopetuksesta, mutta sain keskenmenon rv8 ja siitä meni noin 6kk kunnes olin taas raskaana, se raskaus päättyi onnellisesti, synnytin esikoiseni ♡

On kovin yksilöllistä, miten hormonaalisen ehkäisyn jälkeen raskautuu, tiedän myös tapauksia, jotka tulleet raskaaksi heti ekasta kierrosta e-pillereiden lopetuksen jälkeen..

• 14+3

Itse tulin raskaaksi viikko pillereiden lopettamisen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      137
      1433
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      148
      1081
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      69
      916
    4. 68
      723
    5. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      713
    6. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      231
      655
    7. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      37
      599
    8. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      551
    9. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      39
      527
    10. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      7
      521
    Aihe