Onko täällä ketään, jolta olisi mitattu hcg-arvot alkuraskaudessa? Minkälaisia tuloksia teillä on ollut ja mitkä viikot oli menossa?
Minulta mitattiin oletetusta ovulaatiosta laskettuna viikolla 4 5 arvo 2170. Hoitaja kertoi, että on ihan hyvä arvo eikä uusintaa tarvitse ottaa, vaan ultra rv 8 riittää, mutta olisi silti kiva tietää mitä muilla on ollut samoihin aikoihin.
Hcg-arvoja?
9
770
Vastaukset
- Ja olisi
ollut aivan liian vaikeaa avata se ketju mikä on tuossa vähän alempana missä on myös otsikkona hcg hormoniarvot ja samaa asiaa kysellään?
- Mitattu
Moikka! Mulla mitattiin alkuraskaudessa, kun oli keskenmeno takana. Eka arvo oli vain 13,5, muutaman päivän kuluttua 180. Viikkoja oli n. 3-4. Luin silloin netistä keskusteluista että ihan liian pienet arvot, ja pelkäsin uutta keskenmenoa vaikka lääkärit eivät olleet arvoista mitenkään huolissaan. No, nyt meneillään rv 35 :)
Sulla on mun mielestä hyvät arvot noille viikoille, eikä se oikeestaan niin paljon kerro aina että paljonko on hcg jos se vaan nousee tarpeeksi. Se on vaan yksi raskauden etenemisestä kertova tekijä. - 9+8
hermo turhan piukalla? miksi edes avasit tän ketjun kun kerran otsikosta jo näit että sama aihe ja ahdistut siitä? kai täällä kysyä saa ja tehdä ihan omia aloituksia?
vastaus: noihin aikoihin mulla oli 800 ja rapiat. eli ihan hyvä sekin. raskaus meni loppuun asti hyvin :)
- jdödud
Kunhan otat huomioon, että hcg nousee todella yksilöllisesti odottajalla, joten muiden arvoista ei ole sen kummempaa hyötyä sinulle. Jos hoitaja on sanonut, että arvo on hyvä, niin silloin se on viitearvojen sisällä. :)
- tuulimuna
Mulla todettiin tuulimuna viikolla 8 2, samana päivänä otettiin hcg-arvo ja se oli muistaakseni 37 000. Voi olla että muistan väärin, mutta siis se oli noussut ihan niin kuin pitikin ja labran täti tulosta ilmoittaessaan vielä onnitteli raskaudesta. Joo, kiitti vaan...
Ei siis ole tarkoitus pelotella, suurimmalla osallahan kaikki menee hyvin, mutta ei kannata luottaa sokeasti niihin arvoihin.- 9+8
tuo sinun arvosihan on ollut tosi matala noihin viikkoihin nähden ainakin mun mielestä... jos 8 2 viikolla on vain 37000 niin se on aika matala arvo. arvohan tuplaantuu suurinpiirtein kahdessa päivässä.
- Saippuasydän
Kiitos kaikille vastauksistanne! :) Ja tosiaan yksilöllistähän se hcg:n määrä on, mutta jotkut viitearvot kai on olemassa, mutta niitä en ole löytänyt (paitsi sen PeSu:n sivuilta löytyvän taulukon, mutta se on vähän turhan suurella haitarilla).
Kävin kuitenkin tänään uudestaan verikokeessa, vaikka hoitaja oli sitä mieltä ettei tarvitse. Halusin nähdä kuitenkin sen nousun kun sehän se tärkein asia tuossa arvossa on, ja olihan se kolmessa päivässä noussut kuitenkin ihan reippaasti, eli oli vähän päälle 8000 jo. Nyt menossa 5 1 ja ainakaan verikokeitten perusteella ei tarvitse nyt pelätä keskenmenoa, huoh. Kunpa malttais odottaa siihen varhaisultraan vajaan parin viikon päähän. Meillä siis taustalla sekundääristaä lapsettomuutta kohta kolme vuotta ja tämä plussa pamahti juuri ennen kuin piti aloittaa IVF-hoito, tästä syystä olen aika skeptinen ja hysteerinen... mutta nyt täytyy vaan luottaa ja mennä päivä kerrallaan.
Hyvää viikonloppua kaikille! - Kulta pieni....
Kun se haitari ON niin suuri ja arvot sen haitarin sisällä ne normaalit arvot!
- Saippuasydän
Tarkoitinkin, että kun on kyse normaalisti etenevästä ja onnistuneesta raskaudesta, joka minulla on toiveena. En todellakaan usko, että esim. arvo 18 viikolla 5 olisi missään tilanteessa normaali ja raskaus jatkuisi. Toki nuo arvot joiltain varmasti on mitattu, mutta muuta tietoa niistä ei ole, enkä pidä PeSun sivuja ja sen lähteitä muutenkaan ihan hirmu luotettavina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462