406 moottori

bluesmog

Tuttava hankki purkaamolta tuohon 406;seen moottorin, bens, kun laittoivat sen paikoilleen ja koeajelevat sitä niin tulee paljon sinistä savua putkesta, moottorilla kuulemma ajettu 260th, voisko olla että jos pitkään seissyt siellä purkaamon varastossa niin vent, varren kumit olis kovettuneet, voiko noita saada kuntoon millään aineilla vai onko ainoa keino uusia ne kumit?

Moottori ei huohota yhtään liikaa.

3

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 405406

      Venttilinvarrenkumithan siellä todennäköisesti oireilee. Olen itse ottanut kannen pois 230tkm ajetusta 406:sen XU moottorista eikä sylintereissä ollut laisinkaan kulumaa. Vanhemmassa 405 mallissa jonka omistin, oli kumit kovettuneet ja pölläytteli jonkun verran sinistä. Koitin niitä elvyttää vaikka millä aineilla, mutta ainoa mikä tuohon ongelmaan tepsi, oli kumien vaihto.

    • bluesmog

      Mulla oli aikoinaan Nissan cerry 80 luvulla se oli 8 vent, ja vaihdoin siihen nuo kumit kansi paikoillaan tein tulpan jenkaosasta työkalun hitsasin siihen pikaliittimen ilmaletkua varten ja kompuran paineella sitten painetta sopivasti sinne sylinteriin että nuo venttiilit pysyivät ylhäällä ja se onnistui hyvin, kannattaiskohan tuota kokeilla tuohon 406, moottoriin, vai olisko tuohon jo parempia keinoja ettei tuota kantta tarvis irroittaa?

      • reiska581

        Tuommoinen tulpanreikä työkalu löytyy erään suuren B-kirjaimella alkavan tavaratalon valikomasta....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe