Migreeni kahvin juomisesta

Kahvista migreeni

Minulla oli nuoruudessa migreenin tunnusmerkit täyttäviä päänsärkytiloja. Joskus 22 vuotiaana lopetin kahvin juomisen. Jonkun vuoden kuluttua huomasin, että minullahan ei ole enää ollut niitä pahoja päänsärkyjä. Eikä niitä ole sen jälkeenkään ollut. Nyt olen jo yli viisikymmentä vuotias,

Omatekoinen teoriani kahvin juomisen yhteydestä migreeniin lähtee siitä, että siinä tapahtuu sama ilmiö kuin pitkäkäksi venähtäneessä alkoholin "ryyppyputkessa": Kun krapulan tuloa riittävän pitkään siirtää, se viimein tulee niin rajuna, että tautikohtaus vie sairasvuoteelle.

Kahvin avullahan elimistöä huijataan väsymysoireita vastaan. Olen ajatellut, että kun tätä tarpeeksi pitkään tehdään, tapahtuu kuten alkoholin kanssa, että pysäytysreaktio päänsäryn muodossa on viimein niin raju, että on pakko ruveta sairastamaan.

Kahvin yhteyttä migreeniin, jos sellainen todellakin on olemassa, lienee vaikea lyhen ajan sisällä tunnistaa, sillä monien kohdallahan kahvi ainakin tilapäisesti helpottaa päänsärkyä. Mutta niin tekee krapularyyppykin.

Jos joku aikoo kokeilla, toimiiko kahvin juomisesta pidättäytyminen hänenkin kohdallaan, neuvoisin, ettei hän koeajan aikana korvaisi kahvia alkamalla juoda teetä. Sillä teellähän on sama piristävä vaikutus, kuin on kahvillakin.

5

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mrs Murdle

No, olipas mielenkiintoinen mietelmä. Pitäisköhän kokeilla... Olen kyllä kokenut tilapäistä helpotusta särkylääkekoktailista kahvilla terästettynä, mutta maybe in the long run...
      Sitten kyllä menee elämästä viimeinenkin nautinto, kun alkoholikin on pannassa.
      Teetähä löytyy kofeinittomana esim. yrttiteet, rooibos ja earl grey kofeinittomana versiona.
      Laitetaampa mietintämyssyn alle. kiitos!

• Kahvia ilman kofeinia

Kahvia saa myös ilman kofeinia joka on se joka sen pään säryn aiheuttaa jos aiheuttaa , sitä voi kokeilla onko apua siitä .

• hdrtui

Olen ollut kova kahvinjuoja 20-kymppisestä lähtien. Krooninen migreeni vaivannut(basilaarimigreeni) milloin enemmän tai vähemmän.
      Puolisen vuotta sitten lopetin kahvinjuonnin voimakkaan mahataudin jälkeen. Se oikeastaan vain jäi kunnei mikään pysynyt sisällä. Ns.kahvikrapulakin meni siinä sivussa. Olo parani huomattavasti. Ei enään jokapäiväistä valojen välkkymistä,päänsärkyjä ym.oireita.
      Nukuin yöt kokonaan,ilman monia yöheräilyjä.
      Ei onnea kauan kestänyt. Migreeni muuttikin vain muotoaan. Alkoivat voimakkaat auralliset kohtaukset,joita samanlaisia oli lapsenakin. Kuitenkin kestän niitä paremmin kuin jokapäiväistä oireilua ja unettomuutta.

• Mrs Murdle

Palasitko kahvin ääreen?

• hdrtui

En palannut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      125
      6388
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6195
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6143
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3982
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2405
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      130
      1447
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1289
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1118
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      950
    Aihe