voivatko pakkoajatukset esim. satuttamisesta toteutua teoiksi jos ocd:n lisäksi ei ole muita mielisairauksia taustalla?
pakkoajatusten toteuttaminen
2
1290
Vastaukset
- Lorelii
no jos pelkää että satuttaa toista niin tuskin niin tekee jos kerta ei halua. ocd ihmiset ovat niin tietoisia tekemisistään että yleensä juuri siksi ovat niin turvallisia:) huoli pois jos olet kiltti ihminen niin et ketään satuta jos et halua. Ajatuksesi eivät ole tekoja vaikka kuinka ahdistaisi niin ne eivät tee sinusta sinua
- Piitu8
Jostain luin (en valitettavasti muista mistä, mutta lääkärisivusto kuitenkin) että on äärimmäisen epätodennäköistä, että ocd-potilas toteuttaisi ajatuksiaan. No, tästähän me pakkoajatuksinemme saamme ajatuksen, että entä jos sittenkin. Mutta ei, ne on vain ajatuksia ja ajatukset ei aiheuta mitään pahaa (paitsi meille itsellemme kun emme voi olla ajattelematta ja ahdistumatta...) Itse pyrin ajattelemaan niin, että niin kauan kuin pakkoajatuksista seuraa ahdistus, olen "turvassa" koska ahdistushan kielii siitä, että en halua ajatuksia toteuttaa ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389