Elikäs haluaisin suorittaa armeijassa jonne menen ens heinäkuussa niin kuorma-autokortin mutta en tiedä et miten se tapahtuu joten kertokaa. Pitääkö mun mennä johonkin tiettyyn joukkoosastoon?? Ja sit toinen kysymys. Kum mulla on alla pelkkä henkilöautokortti jonka suoritin n. vuosi sitten niin saanko aja sillä esim. mopoa ja traktoria?? Ennen henkilöautokorttia mul ei siis ollut mitään korttia suoritettu ja ei mun ajokortissa ainakaan oo mopokortin eikä traktori kortin kohalla ruksia et saisin ajaa niitä.
Kuorma-auto kortin suoritus armeijassa
9
1184
Vastaukset
- ,,,,,,,
Riippuu ihan siitä mihin varuskuntaan oot menossa, esim. Niinisalossa on ihan erikseen kuljetuspatteri johon valitaan noin 120 koko saapumiserästä, josta jokaiselle ajatetaan C-kortti ja sitten CE-kortillisia valitaan n. 60-80 väliltä, tarpeen mukaan...
Oon menossa Parolaan Hämeenlinnaan ja siellähän on kyllä kuljetusyksiköt. Eli kuljetusyksikköön pitäs päästä jos haluu kuormuri kortin?
- skbjkdbk
no mitähän siinä sinun palvelukseenastumismääräyksessä sitten oikein lukee? eiköhän se siitä lapusta selviä onko ajokortti tiedossa vai ei.
- ,,,,,
Juu sinne pitäis päästä sitten, kun on tuo kuljetuspuoli erikseen. Eipä mulla lukenut ainakaan mitään palvelukseenastumismääräyksessä, kun tammikuussa menin, vaan porttien sisäpuolella kun jätettiin ne määräykset niin sain vaan pienen tarralapun jossa luki KuljPtri...
Okei. Hyvä homma. Kiitti=)
- Nikemies
Maksaako tuo kortti armeijassa vai saako ilmatteeks? pitääkö mennä ainoastaan kuljetusyksikköön? Vuodenko tämä kestää kuljetuspuolella?
T: parin vuoden päästä palvelukseen menevä. Oon ollu nyt ite 6 vk armeijan leivissä ja menossa 90% todennäköisyydellä sotilaskuljettajaksi. Kortti ei maksa armeijassa mitään ja jos ne samat kortit ym. suorittas siviilissä niin hintaa tulis n. 10000e. Palvelus aika on tosiaan vuoden sotilaskuljettajilla.
- kapiaiset kusettaa
Toi kymppitonni on tota kapiaisten paskapropagandaa, jota viljeltiin jo silloin joskus viitisentoista vuotta sitten, kun itse intin kävin (Ja silloin siis puhuttiin yhdistelmäkortista, joksi C:n sai tuolloin siviilissä vielä muutaman kuukauden työkokemuksen kautta korotettua ihan vaan kirjalliset ja inssin käymällä. C löytyi tuolloin melkein joka pojan taskusta, kun se ei ollut kuin n. 1000 mk lisää autokouluun.). Ei se kuorma-autokortti nykyäänkään maksa mitään muuta kuin viranomaismaksut siviilissäkään, kun sen kortin koulun penkiltä hakee. Tarpeeksi jos on ikää, niin saa vielä nopeamminkin kuin se ylimääräinen puoli vuotta inttiä. Taitaa kolmessa kuukaudessa hoitua, oliko se nyt yli 23-vuotiaalta, tuo aikuiskoulutuskeskuksessa. Työtön täytyy vaan olla koulutukseen hakeutuessaan. Perustutkinto keskiasteen oppilaitoksessa siinä kuin sähkömies, putkimies tai maalarikin.
- nikemies
Kiitos tuosta tiedosta, nizco! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796