Olisko jollain hyvää vinkkiä päihdeongelmaisen "ravisteluun"?

eksyneen paimen

Perhe, jossa lapsi. Mies joka päihderiippuvainen. Nainen, joka haluaa auttaa. Onko miestä mitenkään mahdollista saada ymmärtämään, ettei kotiin voi tuoda kamaa tai käyttövälineitä? Miten kovin ottein voi "pakottaa" olemaan ilman, mitä narkkari selvitessään antaa anteeksi?

9

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen alkoholistin läh

      Miehen pitäisi sanomattakin tajuta ettei lapsiperheen kotiin tuoda kamaa tms. Ja sinun pitää huoli ettei niin tapahdu. Ainoa keino auttaa on jättää narkkari ja antaa itse huomata mikä tilanne on. Olen nähnyt läheltä narkkarin elämää. Olen elänyt alkoholistin kanssa, meillä 3 lasta. Yritin auttaa, samoin miehen vanhemmat. Aina tuli lupauksia lopettaa ja hoitojaksoja, aina juominen alkoi uudestaan. Riippuvainen voi lopettaa vain omasta päätöksestään, ei heitä voi auttaa tai "saada ymmärtämään" yhtään mitään. Monella tämä vaatii pohjalla käynnin.
      Jätin mieheni pian neljä vuotta sitten, koska en halunnut elää enää alkoholistin varjossa, enkä halunnut sellaista lapsuutta lapsilleni. Mies juo yhä, vieläkin tulee lupauksia lopettaa.
      Mieti millaisen elämän haluat itsellesi ja lapsellesi. Oletko valmis ottamaan sen riskin että lapsi löytää kaman..

    • 2+10

      Nainen, ÄITI, ei varmastikaan halua edes ajatella tätä ainoaa mahdollista neuvoa, mutta vastuullinen äiti jättää huumehörhön miehen viivytyksettä ja huolehtii lapsensa ja itsensä hyvinvoinnista.

      Lapsen ja äidin itsensä turvallisuus ja hyvinvointi ei voi toteutua huumehörhön miehen kanssa eläessä.

      Mutta äiti on jo varmasti valinnut uhrata lapsensa ja itsensä hyvinvoinnin ja paapoa huumehörhöä miestä.

      Huumehörhöä ei voi kukaan auttaa, vähiten läheiset ihmiset. Päinvastoin huumehörhön paapominen ja itsensä ja lapsensa sitominen huumehörhöön johtavat vain suurempiin ongelmiin ja ennen kaikkea tuhoavat lapsen elämän.

      Jos huumehörhöä rupeaa väkisin raitistamaan, niin huumehörhö saattaa lahdata koko perheen, sillä hänelle huumeet ovat hänelle niin paljon kaikkea muuta tärkeämpiä.

      Vaikea ymmärtää miksi naiset ja äidit valitsevat mielummin huumehörhöjen ja juoppojen paapomisen, kuin siitä varmasta tuhosta pois lähtemisen.

      Miksi naisille, äideille, lapsen turvallisuus ja hyvinvointi ei merkitse mitään? Saati sitten naisen oma turvallisuus ja hyvinvointi?

    • Raitis stina

      Hänen pitää olla vaaraksi itselleen tai jollekkin toiselle niin mahdollisuus pakkohoitoon on muutamaksi päiväksi..sitä hetkeä ei kannata odottaa.Pelasta pienokaisesi ja itsesi,olet sen velkaa.Tunteet nurkkaan ja järki käyttöön.Mitäpä teet kun joku päivä lastensuojelu seisoo ovesi takana?..silloin on jo myöhäistä toimia.

    • tyhmätee

      Anna lapsi suosiolla sosiaalitädeille

    • ......

      Tsiisus. " ... mitä narkkari selvitessään antaa anteeksi"
      Olet siis narkkarilta pyytelemässä anteeksi auttamisyrityksiäsi! Oikea aivopieru.
      2 10 kirjoitti jo kaiken olennaisen.

    • -T.L.-

      Parempi nisti ku alkoholisti!!!

    • tukea arvostava

      Voisit mennä Al Anonien kokoukseen. Siellä kuulisit, mitä muut puolisot ovat tehneet samanlaisessa tilanteessa. AlAnon on vertaistuiryhmä.

      • virheetön muija

        Niin kai, mutta vikahan on äijässä.


    • kerrankin1

      Olen nyt ollut kaksi vuotta juomatta, ja omalta kohdaltani voin sanoa ettei siinä toisten sanomiset tai pyynnöt lopettamisesta auttaneet yhtään.Lupauksia kyllä tehtiin monenlaisia, koskaan ne eivät pitäneet.Kunnes itse tein päätöksen hakeutua minulle sopivaan hoitoon, ja se tehosi.Mietittyäni syitä siihen,miksi aina uudelleen petin antamani lupaukset huomasin pelänneeni sitä, mitä tekisin kuinka saisin aikani kulumaan, jäisinkö ihan yksin, koska juomakaverit kuitenkin häviäisivät.Näin ei kuitenkaan käynyt.Tekemistä on riittänyt, ja paljon sellaista jota en edes olisi voinut ajatella tekeväni juovana aikana.Juovia kavereitakin on jäljellä, mutta sillä erolla etten juo heidän kanssaan, ja kun he tietävät raittiudestani niin he myös kunnioittavat sitä, eivätkä edes yritä saada minua juomaan.En tuputa kellekkään viinan vaaroista tai juomisen lopettamisesta.Kerron kylläkin oman tarinani, jos sitä joku kysyy.Toiset ehtivät saada ahaa elämyksen toiset eivät ja kuolevat ennen aikojaan, kuten minun eräälle läheiselleni kävi aivan äskettäin.Liian surullista, kun nuoren ihmisen elämä loppuu ns.kesken

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe