Onko mitään väliä jos ostaa painekompuran ja siihen mutterinvääntimen, jonka tiedoissa lukee 6bar, mutta käyttää sitä 8 bar paineella?
paineilmalla käytettävä mutterinväännin
5
4912
Vastaukset
- kikkelisK
Väliä muodostuu enemmän
- wde12
6 bar lienee minimi jonka väännin vaatii kunnolla toimiakseen. 8 bar taas ilmeisesti kompurasi maksimipaine. varmaankin ihanteellinen yhdistelmä. kompuran ilmantuotto vaikuttaa tietysti myös asiaan. mutterin vääntö on kuitenkin aina lyhytaikainen toimenpide joten ilma varmaan riittää.
- Hngm zb n
Kannattaa varmistaa että tuotto riittää. Ainakin kun itse kyselin pikkukompuraan pulttipyssyä niin rautakaupan myyjä oli sitä mieltä että ei toimi kunnolla kun meikäläisen kompressori on viimeistelynaulaimelle mitoitettu. Jäi sitten ostamatta kun en viitsinyt ostaa isompaa kompuraa pelkän vääntimen takia.
Mutterinväännin on kyllä loistava laite esim renkaanvaihdossa.
- efefcdc
Letku ja liittimet alentaa painetta,sekä vähentää ilman määrää.letkut pitää riittävän isot että ilma virtaa. Varsinkin näillä koneilla jotka tarvitsevat paljon ilmaa toimiakseen oikein.
Mutta jos kompressori ei pysty tuottamaan jatkuvasti riittävästi ilmaa,pyssystä voi helposti puuttua helposti puolet tehoista. Tämä on aika varmaa käytettäessa 24-50 L säiliöllä olevia kompuroita.koska noissa on pienet sylinterit ja tuotot. - eeeedddvar
jos ostaa laadukkaan pulttipyssyn...ei mitään 20-30 ekun honkkaripyssyä, vaan kaksoisvasaralla toimivan pyssyn...hinnat alkaa siinä 100 ekusta eteenpäin, niin toimivat myös pienellä kompuralla. ilmaletkun pitää olla tarpeeksi iso, että tulee hyvin ilmaa.
mulla on kaksoisvasaralla varustettu yama 140 ekun pyssy ja kompura 50 litrainen ja toimii moitteetta. avannut kaikki pultit (myös ruostuneet) ja autonpyörät.
koitin pyssyä myös pienemmällä kompuralla (25 l) ja hyvin toimi, koska pultin avaamiseen tarvitaan vain hetkiseksi paljon ilmaa ja painetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760