Onko mitään väliä jos ostaa painekompuran ja siihen mutterinvääntimen, jonka tiedoissa lukee 6bar, mutta käyttää sitä 8 bar paineella?
paineilmalla käytettävä mutterinväännin
5
5520
Vastaukset
- kikkelisK
Väliä muodostuu enemmän
- wde12
6 bar lienee minimi jonka väännin vaatii kunnolla toimiakseen. 8 bar taas ilmeisesti kompurasi maksimipaine. varmaankin ihanteellinen yhdistelmä. kompuran ilmantuotto vaikuttaa tietysti myös asiaan. mutterin vääntö on kuitenkin aina lyhytaikainen toimenpide joten ilma varmaan riittää.
- Hngm zb n
Kannattaa varmistaa että tuotto riittää. Ainakin kun itse kyselin pikkukompuraan pulttipyssyä niin rautakaupan myyjä oli sitä mieltä että ei toimi kunnolla kun meikäläisen kompressori on viimeistelynaulaimelle mitoitettu. Jäi sitten ostamatta kun en viitsinyt ostaa isompaa kompuraa pelkän vääntimen takia.
Mutterinväännin on kyllä loistava laite esim renkaanvaihdossa.
- efefcdc
Letku ja liittimet alentaa painetta,sekä vähentää ilman määrää.letkut pitää riittävän isot että ilma virtaa. Varsinkin näillä koneilla jotka tarvitsevat paljon ilmaa toimiakseen oikein.
Mutta jos kompressori ei pysty tuottamaan jatkuvasti riittävästi ilmaa,pyssystä voi helposti puuttua helposti puolet tehoista. Tämä on aika varmaa käytettäessa 24-50 L säiliöllä olevia kompuroita.koska noissa on pienet sylinterit ja tuotot. - eeeedddvar
jos ostaa laadukkaan pulttipyssyn...ei mitään 20-30 ekun honkkaripyssyä, vaan kaksoisvasaralla toimivan pyssyn...hinnat alkaa siinä 100 ekusta eteenpäin, niin toimivat myös pienellä kompuralla. ilmaletkun pitää olla tarpeeksi iso, että tulee hyvin ilmaa.
mulla on kaksoisvasaralla varustettu yama 140 ekun pyssy ja kompura 50 litrainen ja toimii moitteetta. avannut kaikki pultit (myös ruostuneet) ja autonpyörät.
koitin pyssyä myös pienemmällä kompuralla (25 l) ja hyvin toimi, koska pultin avaamiseen tarvitaan vain hetkiseksi paljon ilmaa ja painetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa933641Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292393Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1422049Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.34901- 44831
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30820Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61795Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5789- 40707
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies87686