En tajua niitä jotka kiljuu täällä kun saa vaan 10e viikossa tai kuukaudessa tai ei saa ollenkaan.
Mutta arvatkaapa mitä?
Vanhempienne palkka ei ole enää niin hyvä kuin oli ennen, joidenkin vanhemmat ovat voineet menettää työnsä.
Miksi palkka ei riitä?
Koska ruoan ja käyttötavaroiden hinta nousee koko ajan. Uusia veroja keksitään. Miksi? Jotta Suomi saisi jonkinlaisia tuloja.
'Voi apua, mulla ei oo rahaa'
No, ootteko miettineet, että vanhempanne maksavat joka ikisen suihkussa käyntinne ja vessan vetämisen, kaiken mitä kotona syötte ja vaatteenne.
Ja silti vaaditte isoa viikko/kuukausirahaa.
Onhan se kivaa kun on rahaa, voi ostaa meikkejä ja vaatteita, karkkia ja käydä mäkissä, käydä kesällä kaveriporukalla Särkänniemessä ja ostaa mopo kun täyttää 15.
Mutta ainahan haluta saa. Itse joudun joka kerta kun kaverit ovat järkkäämässä jotain yhdessä oloa (usein jotain syöminkiä tai huvipuistokäyntiä) joudun kieltäytymään, koska tiedän etten saa rahaa siitä vähästä mitä vanhempani saavat, saati että edes kehtaisin pyytää.
Monella on varmasti oma tietokone ja huone, uusinta huutoa oleva kännykkä ja ym. herkut. Arvatkaa paljonko vanhempanne ovat pulittaneet ns. onnellisuudestamme?
Koittakaa miettiä ennen kuin alatte kiljua kuinka viikkoraha otettiin pois tai pienennettiin. Kai te haluatte suihkusta vettä ja talvella lämpöä ennemmin kuin saada uusia merkkivaatteita?
Ja ei, en ole 100 kiloinen syrjäytynyt läski joka itkee menetettyään jokapäiväisen suklaarahansa.
P.S. Ja te pilalle lellityt jotka saatte yli tonnin applen tietokoneen ja muuta mahtavaa, niin olisiko mitään miettiä, että sen rahan olisi voinut säästää kenties asuntoa varten?
Sama pätee rippijuhliin. Kaverit saavat melkein tonnin rahaa. Jos tätä menoa jatkuu, tarvitsette niitä rahoja enemmän kuin koskaan sitten aikuisena, ettette te tartte mitään mopoa tai mopoautoa. Ai niin, vanhemmathan ne pistetään kustantamaan.
Itse olen oikeastaan ylpeä siitä, etten tarvitse/pyydä sitä minulle ylimääräistä rahaa. Mutta jos jollekkin on ylitsepääsemättömän vaikeaa ajatella realistisesti, niin siitä vaan.
T. 14v. tyttö
Mielipiteeni viikkorahasta
Camoon, miettikää
0
77
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst24914351Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1473809PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1283722Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1631492Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3671459En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O131330Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn451236Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81001Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok45928En pystynyt vaan vastaamaan...
Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔92775