En tajua niitä jotka kiljuu täällä kun saa vaan 10e viikossa tai kuukaudessa tai ei saa ollenkaan.
Mutta arvatkaapa mitä?
Vanhempienne palkka ei ole enää niin hyvä kuin oli ennen, joidenkin vanhemmat ovat voineet menettää työnsä.
Miksi palkka ei riitä?
Koska ruoan ja käyttötavaroiden hinta nousee koko ajan. Uusia veroja keksitään. Miksi? Jotta Suomi saisi jonkinlaisia tuloja.
'Voi apua, mulla ei oo rahaa'
No, ootteko miettineet, että vanhempanne maksavat joka ikisen suihkussa käyntinne ja vessan vetämisen, kaiken mitä kotona syötte ja vaatteenne.
Ja silti vaaditte isoa viikko/kuukausirahaa.
Onhan se kivaa kun on rahaa, voi ostaa meikkejä ja vaatteita, karkkia ja käydä mäkissä, käydä kesällä kaveriporukalla Särkänniemessä ja ostaa mopo kun täyttää 15.
Mutta ainahan haluta saa. Itse joudun joka kerta kun kaverit ovat järkkäämässä jotain yhdessä oloa (usein jotain syöminkiä tai huvipuistokäyntiä) joudun kieltäytymään, koska tiedän etten saa rahaa siitä vähästä mitä vanhempani saavat, saati että edes kehtaisin pyytää.
Monella on varmasti oma tietokone ja huone, uusinta huutoa oleva kännykkä ja ym. herkut. Arvatkaa paljonko vanhempanne ovat pulittaneet ns. onnellisuudestamme?
Koittakaa miettiä ennen kuin alatte kiljua kuinka viikkoraha otettiin pois tai pienennettiin. Kai te haluatte suihkusta vettä ja talvella lämpöä ennemmin kuin saada uusia merkkivaatteita?
Ja ei, en ole 100 kiloinen syrjäytynyt läski joka itkee menetettyään jokapäiväisen suklaarahansa.
P.S. Ja te pilalle lellityt jotka saatte yli tonnin applen tietokoneen ja muuta mahtavaa, niin olisiko mitään miettiä, että sen rahan olisi voinut säästää kenties asuntoa varten?
Sama pätee rippijuhliin. Kaverit saavat melkein tonnin rahaa. Jos tätä menoa jatkuu, tarvitsette niitä rahoja enemmän kuin koskaan sitten aikuisena, ettette te tartte mitään mopoa tai mopoautoa. Ai niin, vanhemmathan ne pistetään kustantamaan.
Itse olen oikeastaan ylpeä siitä, etten tarvitse/pyydä sitä minulle ylimääräistä rahaa. Mutta jos jollekkin on ylitsepääsemättömän vaikeaa ajatella realistisesti, niin siitä vaan.
T. 14v. tyttö
Mielipiteeni viikkorahasta
Camoon, miettikää
0
58
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894130
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353211Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032323Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312188Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell901983Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281857- 311830
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271577Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511