Mistä ei-sosiaalinen saa kavereita?

glitterfoam

Olen parikymppinen nainen joka ei saanut uudessa opiskelukaupungissa ystäviä. Olen introvertti ja en osaa sosialisoida ryhmissä (etenkään jos on paljon ihmisiä ja sellaisia joita en tunne). Olen luonteva ja sosiaalinen kun parin/yhden ihmisen seurassa, omaan tunneälyä, osaan kuunnella ja myös puhua. Mistään superujosta tai sosiaalisissa tilanteissa täysin osaamattomasta siis EI ole kyse. Lukiossa sain kaverin kun menin puhumaan kurssilla yhdelle yksinään istuvalle. Nyt yliopistoon tullessa sosiaalinen toiminta pohjautuu bileille ja illanvietoille jne paljon uusia ihmisiä missä en ole *koskaan* ollut hyvä. Oma persoona ja mielenkiinnonkohteet ovat vaan sellaisia etteivät ne tuo viihdettä suurelle porukalle, ei ihme että olen jäänyt/jättäytynyt piirien ulkopuolelle parin vuoden aikana kokonaan.

Olen nyt alkanut olla yksinäisempi pitkästä aikaa ja tahtoisin saada kavereita/kaverin jonka kanssa voisi tehdä ihan normaaleja juttuja kuten mennä baariin, shoppailla tai käydä konserteissa. Mutta miten ihmeessä voin kehenkään tutustua kun harrastukset ei ole sellaisia että niiden kautta voi tutustua? Netistä olen yrittänyt äskettäin kirjoitella joillekin jotka muka etsii uusia kavereita mutta suurin osa ei jatka keskustelua tai edes vastaa :D Surkuhupaisaa. Ja tosiaan, tiedän että vika ei voi olla itsessä koska olen ennenkin saanut kavereita netistä, varjopuolena vaan on että asutaan niin kaukana toisistaan ettei nähdä niin usein.

Ideoita mitä voisin tehdä? Onko täällä joitain jotka etsii samanikäistä seuraa?

26

1307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jamespotkukelkka3

Mistä päin olet? Minusta saat kaverin jos vain sinulle kelpaan!

• Saanen kysyä että mitä muuta haluaisit tehdä noiden baari, shoppailu ja konserttejen lisäksi?

Lohdutukseksi voin sanoa ettei tuo tilanteesi toivoton ole jotkut imiset eivät vaan tykkää olla suuressa porukassa ja olet saanut kaverin toisesta yksinäisestä;).

Suosittelisin että teet tänne Suomi24:n koska täällä on jonkun verran muitakin yksinäisiä ehkäpä heistä saat kavereita:)

• glitterfoam

Tarkennuksena vielä, että noista mainitsemistani asioista mitkään ei ole pakollisia itsessään tai mitään. Luettelin jotain juttuja mitä itse tykkään tehdä noin yleisesti. Jos kavereita saisi niin oma maailmankuvakin voisi laajentua samalla, eli voisihan sitä kokeilla jotain ihan muutakin. En tiedä onko siitä niin etääntynyt etten tiedä mitä "normaalit" ihmiset tekee kun näkee toisiansa, ainakin vanhojen kavereiden kanssa aktiviteetit on noihin yleensä rajoittuneet...

Niin ja asun siis Tampereella.

• Muistelisin että täällä on aika paljon tuolta tampereen läheltä porukkaa:). voisitkos kertoa noista mielenkiinnonkohteista mitkä mainitsit tuossa aloitusviestissä?

• 7+8

Onhan täällä. Mutta itte "väärää" sukupuolta ja ikäkin on jo lähempänä kolmeakymmentä, joten vaikuttaisin säälittävältä vanhalta sedältä, jos alkaisin seuraani tyrkyttämään.

Noin yleisesti osaan hyvin samaistua AP:hen. Nuorempana oli kavereita/ystäviä, mutta valitettavasti elämäntilanteiden muutokset on tehnyt itsestäni yksinäisen. Ja hirmu vaikea tutustua uusiin ihmisiin enää näin vanhempana ja hieman ujona/introverttinä.

Mutta noin muuten AP:lle vinkiksi, että koulusta voi kätevästi kysyä jotain vaikka tekemään yhdessä jotain harkkatehtäviä illalla ja ehkä se siitä rönsyää oikeaksi kaveruudeksi tai ystävyydeksi myöhemmin jos hyvin käy. Ainakin jokunen vuosi takaperin tutuilla opiskelijatytöillä oli tapana viettää iltaa keskenään pienellä porukalla isompien pippaloiden lisäksi. Ja muutenkin yleensä pari ekaa vuotta on biletyksen kannalta aktiivisimpia ja sen jälkeen porukka pikkuhiljaa rauhoittuu. Tosin kääntäen toki myös mahdollisuudet tutustua uusiin ihmisiin heikkenee, kun valtaosa kaverisuhteista on jo luotu.

• 5+3

Etkö sinä 7 8 haluaisi kavereita?

• tamperelainen0

Mikä on samanikäistä? Onko parikymppinen tasan 20v?
      Mitä muita vaatimuksia kaverille asetat? Pitääkö olla introvertti? Pitääkö olla nainen? Pitääkö olla hetero?

Miksi et muuten käy opiskelijabileissä, mutta baareissa käyt?

• gliterfoam

Tykkään koneella olemisesta, lukemisesta, musiikkinkuuntelu on myös yksi mikä on tärkeää…

Opiskeluista tuskinpa saan enää kavereita kun en tunne sieltä ihmisiä (enää), sosiaalinen kanssakäyminen on oikeastaan nolla siellä koska luennot on massaluentoja paljon kirjatenttejä. Ja en todellakaan tahdo _yksin_ mennä minnekään opiskelijabileisiin o.O Baareissa tulee käytyä mutta se on “vanhojen” kavereiden kanssa ja eri kaupungeissa.

Niistä kriteereistä: suunnilleen samanikäistä (olen 22), eli voihan se mennä vähän alle 20 tai juuri 30 tuntumaankin, periaatteessa enemmän vaikuttaa tietysti se tuleeko persoonallisuudet toimeen ja tietysti elämäntilanne myös, ettei kauhean erilainen. Introverttius ei ole pakollista, sukupuolella ei ole sinänsä väliä, tosin kaikki kaverit ovat aina olleet naispuolisia koska tunnen tulevani niiden kanssa jostain syystä paremmin juttuun. Sukupuolisella suuntautumisella ei ole väliä.

• Äläs nyt tuollaisella asenteella lähde ettet voisi löytää opiskeluista kavereita enään.
        Ikinä ei ole myöhäistä löytää kavereita sellaisista paikoista joista luulee ettei niitä sieltä löydä:)

• gliterfoam
        juha260 kirjoitti:

Äläs nyt tuollaisella asenteella lähde ettet voisi löytää opiskeluista kavereita enään.
        Ikinä ei ole myöhäistä löytää kavereita sellaisista paikoista joista luulee ettei niitä sieltä löydä:)

Onko sulla jotain vinkkejä miten voisin niitä saada? :D Tiedän että asenteeni on vähän negatiivinen, mutta itseään on yksin vähän vaikea tsempata positiiviseen mentaliteettiin...

• gliterfoam kirjoitti:

Onko sulla jotain vinkkejä miten voisin niitä saada? :D Tiedän että asenteeni on vähän negatiivinen, mutta itseään on yksin vähän vaikea tsempata positiiviseen mentaliteettiin...

Ainakin aluksi yritä häätää nuo negatiiviset ajatukset pois päästäsi ja olemalla sellainen kuin oikeasti olet

Tiedän että se on vaikeaa yksin(olen kokenut sen) mutta kyllä se siitä vähitellen kunhan uskaltaa ottaa kontaktia mielestään samanlaisiin ihmisiin;)

• msdo

oletko kaunis vai ruma? kaverin on hyvä olla vähän rumempi kun itse niin ei jää baarissa toiseksi.

• Anon

Mikäli 23v tyyppi Tampereella joka on suunnilleen samassa tilanteessa ja omaa suurinpiirtein samanlaisen persoonallisuuden kelpuutetaan, heitäppä vaikka spostilla jotain jolla voidaan pitää yhteyttä tai vastaavaa tänne -> s24yht.gmail.com :)

• gliterfoam

Varmaan tuossa pisteen kohdalla kuuluisi olla @-merkki?

• Osaan Kirjoittaa
        gliterfoam kirjoitti:

Varmaan tuossa pisteen kohdalla kuuluisi olla @-merkki?

Juu, näin on.

• gliterfoam
        Osaan Kirjoittaa kirjoitti:

Juu, näin on.

Selvä, piti vaan tarkistaa vielä :D Laittelen viestiä sulle!

• tuttu tunne

Minulla on vähän sama tilanne, tosin taidan olla kylläkin eri kaupungissa. On 25-vuotias ja opiskelen yliopistossa alaa, joka on aika teoreettinen ja lähinnä seurustelen kirjojen kanssa siis. En kehtaa enkä viitsi lähteä mihinkään bileisiiin/tapahtumiin yksin, vaikka niitä on kyllä tarjolla vaikka kuinka. Oon ollut jo vuosikausia vähän erakoitumaan päin, mitä nyt jotain etäisiä tuttuja näkee ajoittain. Tuntuu, että olen ihan avuton sosiaalisesti. Tulen pienissä ryhmissä hyvin toimeen, mutta uudet ihmiset ja suuret ihmisjoukot tekee musta jotenkin aran enkä osaa tehdä aloitteita tutustuakseni toisiin. Siihen kun lisää sen, että muutan aika usein niin en vain ole ehtinyt juurtua mihinkään.

• gliterfoam

^ Missä kaupungissa sitten asut?

• Huoh...

Mee vittuun yksinäisyys palstalta. Yksinäinen ja viikon asunu omas kämpäs varmaa En lukenu yhtää sun tekstiä, nää tietää aina.

• Huoh...

Positiivisuus on perseestä.

• mmii

Hei gliterfoam,
      mä oon hyvin samanlaisessa tilanteessa kuin sä ja toi aloitusviesti olisi voinut olla lähes täysin mun kirjoittama... Satun kaiken lisäksi asumaan Tampereella ja olemaan myöskin noin 20v. Olisi siis kiva tutustua suhun. :)
      Mäkin oon jäänyt aika lailla ulkopuolelle kaikesta, en vaan jotenkin osaa olla isommissa porukoissa. Vapaa-aika on siis aika yksinäistä... Kaipaisin ihmisiä, jonka kanssa tehdä ihan normaaleja juttuja ja jakaa ajatuksia jne.

• glitterfoam

(rekisteröin nyt viimein sit nimimerkkini)

mmii, voisihan sitä tutustua! Haluatko kirjoittaa e-mailisi tai sitten rekisteröidyt niin lähetän sulle mun sähkärini viestissä, en oikein tahtoisi julkisesti sitä tähän laittaa? :p

• mmii
        glitterfoam kirjoitti:

mmii, voisihan sitä tutustua! Haluatko kirjoittaa e-mailisi tai sitten rekisteröidyt niin lähetän sulle mun sähkärini viestissä, en oikein tahtoisi julkisesti sitä tähän laittaa? :p

Joo, laitoin sulle viestin mun rekisteröidyllä nimimerkillä. :)

• glitterfoam kirjoitti:

Siitä se lähtee;)

• uteliaisuuttaa

Kerro sitten tänne saitko sä ystäviä?

• otin koiran

Jos ei ole allergioita ja aikaa ilmeisesti on, ota koira. Sen kanssa kun käy lenkillä ja rokotusten jälkeen koira puistossa = kumpikin saatte ainakin hyvänpäivän tuttuja, osasta koirallisista voi tulla hyviäkin kavereita. Alkuunhan jutut pyörii koirien ympärillä, mutta kyllä se siitä. Koiranpentuaikana jo tulee ihmiset jutteleen, opitte sitten kumpikin sosiaalisiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      185
      8150
    2. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      195
      5655
    3. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      157
      3954
    4. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      86
      3191
    5. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      61
      2776
    6. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      23
      2288
    7. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      34
      1824
    8. No Purra missäs ne työpaikat ovat?

Niinhän sinä väitit, että sinun puuhasi lisäävät 100 000 uutta työpaikkaa. Oliskohan jo aika myöntää että olet ollut vää
      Maailman menoa
      296
      1765
    9. Vähän kädet tärisee

Näköjään vieläkin ❤️ onko meidän välillä vielä jännitettä vai ei?
      Ikävä
      15
      1572
    10. Mussu näytti taas

oikein hyvältä...
      Ikävä
      13
      1567
    Aihe