ELÄMÄ

Kerron tässä pienen pätkän ELÄMÄSTÄ, siitä mitä Sinä olet etsimässä.

ELÄMÄ on Sinun yksinoikeutesi, se minkä puolesta Sinä taistelet.
Sinä tulet aina ensimmäisenä omassa ELÄMÄSSÄSI, se on Sinun lahjasi!
et saa antaa toisen väärinkäyttää ELÄMÄÄSI, koska se olet Sinä.
teet valintojasi ja annat rakkauttasi, koska se on Sinun ELÄMÄSI.

ELÄMÄ on Sinun lapsesi.
kun opit vihdoikin ymmärtämään, kuinka suuri sinun ELÄMÄSI on, sinä kunnioitat sitä ja annat sille vihdoinkin kaikki ne oikeudet, mitä se sinulta tarvitsee. älä ole niin rankka itseäsi kohtaan, miksi sinun pitäisi alentua?
varjele omaa rakastasi, sinulla on vain yksi ainutlaatuinen ELÄMÄ!

terveisin ystävänne

7

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realisti.

      Kun elämä kohtelee päin vittua. Vaikka mitä tekisi ja aina on ollut hyväsydäminen muita auttava ihminen. Ja silti saanut lapsesta asti kärsiä. Niin sitä ei enää paljon arvosta.

    • meriääretön

      Kiitos viisaista sanoista.
      Olen koittanut elää kohyalonuskoisesti, kuin lastu laineilla.
      Tarttunut tilaisuuksiin, kun olen ne tunnistanut/huomannut. Vanhemmiten
      on kai tullut laiskaksi/mukavuudenhaluiseksi , eikä niin ole enää huomaavinaan.
      Pahuuden olen koittanut antaa mennä, niinkuin vesi menee hanhen selästä.
      Jos jotain olen tarvinnut, sen useimmiten olen löytänyt...ennemmin tai myöhemmin.


      Voimia ja energiaa.

    • toivoa(ko)

      Ihania sanoja.. ja niinhän se on :)

    • tulikukka

      Elämä tuntuu joskus ankaralta. Vaikka kuinka paljon tahtoo ja haluaa toisille hyvää, niin aina löytyy heitä, joille tuottaa mielihyvää kääntää hyvätkin asiat pahoiksi.

      Näin on monesti käynyt kohdallani ja olen miettinyt paljon, miten pieni voikaan ihminen olla tässä suuressa maailmankaikkeudessa. Onneksi on hyviäkin ihmisiä olemassa. Hyviä, joille oikeudenmukaisuus on tärkeä elämänohje sydämessä.

    • kiitos sanoistasi

      Kiitos Keskiyö, viisasta puhetta. Elämä on todella lahja, jokainen täällä on yhtä arvokas, jokainen ansaitsee kauniin elämän ja rakkautta ja toivoa.

    • Jännäri

      niin, tämänkertainen elämämme on toki ainutlaatuinen. Uskothan Keskiyö kuitenkin reinkarnaatioon.....? Mun mielestä elämä on joillekin ihmisille liian julmaa jos on vain yksi maanpäällinen elämä ihmisruumiissa. Reilumpaa olisi ajatella että sielu joissain elämissä joutuu kohtaamaan enemmän vaikeuksia ja haasteita kuin toisissa. Tämä ajatusmalli selittäisi myös sitä miksi jotkut joutuvat kohtaamaan suunnatonta pahuutta ilman omaa syytään, esim. holokaustin uhrit. Jos sentään ihan jokainen inkarnaatio ei olisi savuna ilmaan haihtumista.... Ja toisaalta tuntuu että jotkut ihmiset ihan selkeästi elävät elämää joka on jonkinlainen "palkintoelämä" ts. kaikki tuntuu sujuvan ilman suuria vaikeuksia.

      En usko että asia ihan niinkään on että luomme tämänhetkisen elämämme todellisuuden ikäänkuin heijastamalla sisintämme elämäämme, niinkuin joku mulle viisaudessaan yritti selittää. Osittain kyllä toki - jos levitän sisäistä myrkkyä ympärilleni niin selvähän se että kanssakulkijat kalppivat pakoon mnkä ehtivät. Mutta tuntuu siltä että on niin kovin mona asioita joihin ei voi itse vaikuttaa, vaikka kuinka yrttäisi. Tai olisi yrittämättä.

    • Lavalauantai

      Täänään oli juttu lehdessä ja tuli mieleen tämä kirjoitus.

      http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1288569900313.html?pos=alista-1

      Neljän lapsen äiti kirjoitti elämänohjeita sisältävän kirjeen maaliskuussa hieman ennen kuolemaansa.

      20 elämänohjetta

      1. Kaikki, mitä itsestäsi annat, saat jossain vaiheessa takaisin.

      2. Jokainen määrittele itse oman elämänsä käsikirjoituksen. Älä anna kenenkään muun käsikirjoittaa sitä.

      3. Mitä tahansa joku toinen on sinulle aiemmin tehnyt, sillä ei ole merkitystä nykyisyydessä. Ainoastaan, jos annat sille vallan.

      4. Kun ihmiset paljastavat sinulle todellisen luonteensa, usko ensimmäisellä kerralla, että he ovat aitoja.

      5. Huolehtiminen on ajan heittämistä hukkaan. Käytä sama energia keskittymällä johonkin muuhun asiaan.

      6. Mihin tahansa uskotkin, sillä on enemmän voimaa, kuin sillä, mistä unelmoit tai haaveilet. Sinä muutut siksi, mihin uskot.

      7. Jos ainut rukouksesi on "kiitos", se riittää.

      8. Onnellisuutesi on suorassa yhteydessä rakkauteen, jota annat muille ihmisille.

      9. Epäonnistuminen on suuntamerkki kääntyä toiseen suuntaan.

      10. Maailma ei kaadu, vaikka tekisitkin päätöksen, jota vastaan muut ovat.

      11. Luota vaistoihisi. Intuitio ei valehtele.

      12. Rakasta itseäsi ja opi levittämään rakkautta myös muihin ihmisiin jokaisella kohtaamisella.

      13. Anna intohimon ohjata urapolkuasi.

      14. Rakkaus ei satu. Se tuntuu todella hyvältä.

      15. Jokainen päivä tuo mahdollisuuden aloittaa alusta

      16. Epäilys tarkoittaa: älä. Älä vastaa. Älä hätiköi.

      17. Kun et tiedä, mitä tehdä, ällä tee mitään. Vastaus tulee kyllä.

      18. Ongelma ei kestä ikuisesti.

      19. Muista: tämäkin menee vielä ohi.

      20. Kaikessa tekemisessä tulee olla rehellinen itselleen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe