Raikulla homma pelittää!

Raikku & You&Me

Tänään klo 18:00 MTV3.doc

Katso ja ihmettele!

44

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.S.

      Jos tuo dokkari pitää paikkaansa, on vain ajan kysymys koska ensimmäinen Ryanairin kone tippuu.

      Ryanairin juustossa on enemmän reikiä kun juustoa.

      • Jos J.S.:n logiikka

        on ok, valitsemalla minkä tahansa muun lentoyhtiön, ei voi joutua lento-onnettomuuteen.

        Harmi, etteivät Air Francen lennolla 447 olleet oikein uskoneet tuohon ajatteluun, vaan ko. lentoa tehnyt Airbus A330-200 putosi mereen rajussa myrskyssä 1. kesäkuuta 2009 Atlantin yllä.


    • Re a lis ti

      Suurin Euroopassa. Uusimmat koneet. Turvatilastojen kärkisijoilla.
      Kateellisten urputusta?

      • Go Raikku Go!

        Toistelet oulieron mantraa.

        Tilannehan on se että lentäjiä painostetaan lentämään minimipolttoainekuormalla ilman riittäviä reservejä ja tuloksia on jo tästä syntynyt. Lisäksi lentäjät joutuvat kouluttamaan itsensä omalla rahalla, myös tyyppikoulutukset ja aloittavalla lentäjällä on siten valmiiksi 130 000 euron velat päällään. Lentäjät ovat yksityisyrittäjiä ja joutuvat siis alihankintana lentämään minimituloilla ja maksamaan yöpymisensä ja taksimatkansa ym itse omasta pussistaan raskaat velat niskassaan, myös sairaana ja erittäin väsyneenä ilman lomia, saati edes mahdollisuutta viettää perheensä kanssa olematonta vapaa-aikaansa. Kaikessa mennään laillisuuden ja laittomuuden rajamailla ja erilaisia sääntöjä rikotaan tietoisesti peläten firman johtoporrasta ja myös taloudellisesti pakotettuna venyttelemään rajoja.

        Ensin siis saatetaan tuleva lentäjä velkakuseen ja sitten kiristetään tekemään töitä johtoportaan mielivallan mukaan, jotta saisi edes perusmenot maksettua.

        Kuten jo täälläkin aiemmin on todettu jokuhan ne halpojen lippujen puuttuvat maksut maksaa ja taas löytyi yksi porukka, jotka teille orjatyön teettäjille maksaa omalla elämällään halvat lentonne!

        Jatkakaa toki samaan malliin muilla matkojenne maksattamista niin kauan, kunnes IATA ja muut instanssit lakkauttaa tämän pelleilyn turvallisuussyistä ja lippunne alkavat maksaa sen verran kuin kannattava liiketoiminta edellyttää ilman kohdekenttätukiaisia ja työporukan täydellistä orjuuttamista ja turvallisuudella leikkimistä.


      • Työn orjat, sorron
        Go Raikku Go! kirjoitti:

        Toistelet oulieron mantraa.

        Tilannehan on se että lentäjiä painostetaan lentämään minimipolttoainekuormalla ilman riittäviä reservejä ja tuloksia on jo tästä syntynyt. Lisäksi lentäjät joutuvat kouluttamaan itsensä omalla rahalla, myös tyyppikoulutukset ja aloittavalla lentäjällä on siten valmiiksi 130 000 euron velat päällään. Lentäjät ovat yksityisyrittäjiä ja joutuvat siis alihankintana lentämään minimituloilla ja maksamaan yöpymisensä ja taksimatkansa ym itse omasta pussistaan raskaat velat niskassaan, myös sairaana ja erittäin väsyneenä ilman lomia, saati edes mahdollisuutta viettää perheensä kanssa olematonta vapaa-aikaansa. Kaikessa mennään laillisuuden ja laittomuuden rajamailla ja erilaisia sääntöjä rikotaan tietoisesti peläten firman johtoporrasta ja myös taloudellisesti pakotettuna venyttelemään rajoja.

        Ensin siis saatetaan tuleva lentäjä velkakuseen ja sitten kiristetään tekemään töitä johtoportaan mielivallan mukaan, jotta saisi edes perusmenot maksettua.

        Kuten jo täälläkin aiemmin on todettu jokuhan ne halpojen lippujen puuttuvat maksut maksaa ja taas löytyi yksi porukka, jotka teille orjatyön teettäjille maksaa omalla elämällään halvat lentonne!

        Jatkakaa toki samaan malliin muilla matkojenne maksattamista niin kauan, kunnes IATA ja muut instanssit lakkauttaa tämän pelleilyn turvallisuussyistä ja lippunne alkavat maksaa sen verran kuin kannattava liiketoiminta edellyttää ilman kohdekenttätukiaisia ja työporukan täydellistä orjuuttamista ja turvallisuudella leikkimistä.

        yöstä nouskaa, maan ääriin kuuluu kutsumus: Hyvää Vappua!


      • Sinileima Emmental
        Go Raikku Go! kirjoitti:

        Toistelet oulieron mantraa.

        Tilannehan on se että lentäjiä painostetaan lentämään minimipolttoainekuormalla ilman riittäviä reservejä ja tuloksia on jo tästä syntynyt. Lisäksi lentäjät joutuvat kouluttamaan itsensä omalla rahalla, myös tyyppikoulutukset ja aloittavalla lentäjällä on siten valmiiksi 130 000 euron velat päällään. Lentäjät ovat yksityisyrittäjiä ja joutuvat siis alihankintana lentämään minimituloilla ja maksamaan yöpymisensä ja taksimatkansa ym itse omasta pussistaan raskaat velat niskassaan, myös sairaana ja erittäin väsyneenä ilman lomia, saati edes mahdollisuutta viettää perheensä kanssa olematonta vapaa-aikaansa. Kaikessa mennään laillisuuden ja laittomuuden rajamailla ja erilaisia sääntöjä rikotaan tietoisesti peläten firman johtoporrasta ja myös taloudellisesti pakotettuna venyttelemään rajoja.

        Ensin siis saatetaan tuleva lentäjä velkakuseen ja sitten kiristetään tekemään töitä johtoportaan mielivallan mukaan, jotta saisi edes perusmenot maksettua.

        Kuten jo täälläkin aiemmin on todettu jokuhan ne halpojen lippujen puuttuvat maksut maksaa ja taas löytyi yksi porukka, jotka teille orjatyön teettäjille maksaa omalla elämällään halvat lentonne!

        Jatkakaa toki samaan malliin muilla matkojenne maksattamista niin kauan, kunnes IATA ja muut instanssit lakkauttaa tämän pelleilyn turvallisuussyistä ja lippunne alkavat maksaa sen verran kuin kannattava liiketoiminta edellyttää ilman kohdekenttätukiaisia ja työporukan täydellistä orjuuttamista ja turvallisuudella leikkimistä.

        Lennetään tiukoilla aikatauluilla, ilman palkallisia lomia, väsyneenä ja sairaana..., ei vaikuta hyvälle.
        Henkilöstöä sijoitetaan tukikohtiin, mihin ei haluta.
        Tällä systeemillä ei pärjää parhaimmat työpaikat kisassa, mutta 70% olikin yksityispienyrittäjiä.
        http://www.katsomo.fi/?progId=179267


      • fyyra

        Eiköhän norwegian vie ryanairin kuitenkin kaikilla osa-alueilla..


    • 13+6

      Olin kyllä vähän järkyttynyt ohjelmasta ja jatkossa taidan valita muun yhtiön. Olen kymmenkunta kertaa lentänyt Ryanarilla mutta nyt kun tuon tietää (tieto lisää tuskaa), en kyllä enää uskalla.

      Veljeni on Finskin lentäjä ja sanoi aikoinaan että Ryanairilla on hyvät koneet, siksi uskalsin sillä alkaa lentää vuosia sitten mutta jos polttoaineessa mennään koko ajan hilkulla, hirvittää.

      • Vapaa valinta

        Jos lottoat ja lennät, uskotko saavasi päävoiton Viking-Lotossa helpommin kuin tavallisessa lotossa?
        Jos lennät ja lottoat, uskotko joutuvasti helpommin onnettomuuten lentämällä Ryanairilla?


      • Hyh, mikä pulju!
        Vapaa valinta kirjoitti:

        Jos lottoat ja lennät, uskotko saavasi päävoiton Viking-Lotossa helpommin kuin tavallisessa lotossa?
        Jos lennät ja lottoat, uskotko joutuvasti helpommin onnettomuuten lentämällä Ryanairilla?

        Vaikka onnettomuusriski on ehkä vähäinen (vaikkakin tuolla menolla suurempi kuin normi firmoilla), niin pelkästään tuollaisen diktaattorimaisen örveölöalistajafirman kanssa ei halua olla yhtään missään tekemisissä! Vaikka ilmaiseksi pääsisi tai maksaisivat niin en hemmetissä aio suosia tuollaista sanelupolitiikkaorjafirmaa, jonka toimitusjohtaja on julkisuuspelle ja alaisissaan pelkoa herättävä orjapiiskuri.

        Lentäkää te vaan tuolla, ketkä tykkäätte tuollaisesta meiningistä ja haluatte suosia tuollaista touhua!


    • 2+18

      Uskon nyt että Ryanairilla voi joutua helpommin onnettomuuteen, Se on törkeää, että ne aiheuttavat vaaratilanteita muillekin kun vaativat laskeutumislupaa ohi muiden sillä perusteella että polttoaine loppuu. Ja lentäjät ovat töissä sairaana kun sairausajalta ei saa palkkaa.

      Tuo espanjalainen lennonjohtaja sanoi ettei hänen urallaan koskaan kukaan ole tähän mennessä ollut Mayday tilanteessa polttoaineen loppumisen takia. Ja sitten samana iltana oli 3 Ryanairin konetta kun sattui olemana myrskyinen ilma. Kenttä hälytystilassa ja muut koneet ja kapteenit tekevät parhaansa saadakseen nuo säästölinjalaiset ehjänä ajas. Aika täpärälle menee jos polttoainetta olisi enää viideksi minuutiksi. Huh huh. Näistähän ei matkustajat mitään tiedä kunnes rysähtää.

    • Huh huh.

      Näistähän ei matkustajat mitään tiedä kunnes rysähtää. Eikä tiedä sittenkään.

      Onneksi 2 18 on vastuullinen kuluttaja. Kauan menee varmaan ihan maitokauppreissullakin, kun pitää selvittää, mikä tuote on valmistettu tehtaassa, jonka työntekijät ei ole töissä sairaana.

      Me tyhmät uskomme, että emme osu onnettomuuteen, vaikka yrittäisimme. Kun vielä on kyse EU:ssa operoivasta lentoyhtiöstä, niin halpaan matkaan vaan pelotta!

      • Ei ole vaikeaa

        Minäkin olen vastuullinen kuluttaja. Jos selviää, että homma mättää niin en osta. Koskee halpiksia, koskee maitokauppaa. Ei sun tarvitse näsäillä että kestää kauan, sitä ostetaan joka pn siihen asti ollut asiallinen toimija. Ryanair ei ainakaan ole.


      • Tunne edellä
        Ei ole vaikeaa kirjoitti:

        Minäkin olen vastuullinen kuluttaja. Jos selviää, että homma mättää niin en osta. Koskee halpiksia, koskee maitokauppaa. Ei sun tarvitse näsäillä että kestää kauan, sitä ostetaan joka pn siihen asti ollut asiallinen toimija. Ryanair ei ainakaan ole.

        taivaalle?
        Tai järki edellä lipun ostoon. Parikymmentä reissua Ryanairilla tehtynä.

        Orjatyövoima hoitanut asiat hienosti. Kone on pysynyt vaivatta ilmassa ja cabin crew ollut aina nuorekas. Halvimmillaan (toki jo vuonna 2007) menopaluu Riikaan 0,02 eurolla (2 centtiä), kallein Roomaan menopaluu alle 80 eunukkia.

        Kilpailu taivaalla on kova. Jos ei hinnoilla kykene, kannattaa laittaa huhuja liikkeelle ja vedota asiakkaiden tunteisiin.


      • 2+18
        Tunne edellä kirjoitti:

        taivaalle?
        Tai järki edellä lipun ostoon. Parikymmentä reissua Ryanairilla tehtynä.

        Orjatyövoima hoitanut asiat hienosti. Kone on pysynyt vaivatta ilmassa ja cabin crew ollut aina nuorekas. Halvimmillaan (toki jo vuonna 2007) menopaluu Riikaan 0,02 eurolla (2 centtiä), kallein Roomaan menopaluu alle 80 eunukkia.

        Kilpailu taivaalla on kova. Jos ei hinnoilla kykene, kannattaa laittaa huhuja liikkeelle ja vedota asiakkaiden tunteisiin.

        Ei nyt ole ihan sama verrata sairasta työntekijää tehtaassa lentäjään. Tai jos se on sinusta ihan sama niin tervemenoa Ryanairille. Jos kyseessä olisivatkin sitten vain sillä lentävät mutta he vaarantavat monen muunkin lennon taivaalla.

        Lentäjän pitää olla skarppina kun olosuhteet ovat huonot. Yllättävissä tilenteissa pitää pystyä tekemään oikeita päätöksiä nopeasti. Ryanairilla luotetaan siihen, että muiden yhtiöiden lentäjät ovat lentokunnossa ja heillä on polttoainetta tarpeeksi antaa tilaa näille, joilla on kiire saada kone ehjänä alas.

        Väsymys ja stressi vaikuttavat tähän päätöstentekoon. Lisäksi he joutuvat perille päästyään hommaamaan itse kyydin itse varaamaansa majoituspaikkaan ja maksamaan omat kulunsa TYÖmatkalla, kas kun he eivät ole palvelussuhteessa Ryanairiin vaan ovat yksityisyrittäjiä, siksi ei makseta sairauspäiviltäkään palkkaa eikä heillä ole vakuutuksia työn puolesta.

        Työnanajalla ei siis ole lainkaan työntekijäkuluja eli ne muutaman sentin lennot maksaa henkilökunta. Aika moraalitonta.


      • Aika moraalitonta?
        2+18 kirjoitti:

        Ei nyt ole ihan sama verrata sairasta työntekijää tehtaassa lentäjään. Tai jos se on sinusta ihan sama niin tervemenoa Ryanairille. Jos kyseessä olisivatkin sitten vain sillä lentävät mutta he vaarantavat monen muunkin lennon taivaalla.

        Lentäjän pitää olla skarppina kun olosuhteet ovat huonot. Yllättävissä tilenteissa pitää pystyä tekemään oikeita päätöksiä nopeasti. Ryanairilla luotetaan siihen, että muiden yhtiöiden lentäjät ovat lentokunnossa ja heillä on polttoainetta tarpeeksi antaa tilaa näille, joilla on kiire saada kone ehjänä alas.

        Väsymys ja stressi vaikuttavat tähän päätöstentekoon. Lisäksi he joutuvat perille päästyään hommaamaan itse kyydin itse varaamaansa majoituspaikkaan ja maksamaan omat kulunsa TYÖmatkalla, kas kun he eivät ole palvelussuhteessa Ryanairiin vaan ovat yksityisyrittäjiä, siksi ei makseta sairauspäiviltäkään palkkaa eikä heillä ole vakuutuksia työn puolesta.

        Työnanajalla ei siis ole lainkaan työntekijäkuluja eli ne muutaman sentin lennot maksaa henkilökunta. Aika moraalitonta.

        Tämä palsta on Matkailu / Lentäminen / Ryanair, mutta erilaiset laskutehtävät, kuten 2 18, ovat siirtäneet keskustelun etiikan alueelle.

        Aivan hyvä aihe sekin, mutta Ryanairin kohdalla asia toimii vain siksi, että sinivalkoiset siivet on imetty äidinmaidossa ja kaikki vieras pelottaa.

        Jos moraalittomuutta pohtii, niin on hyvä kurkistaa vaatekaappiin. Edullisissa ja hyvältä päällä tuntuvissa vaatteissa saattaa lukea vaikkapa made in Bangladesh.

        Ja moraalikeskustelu siirtyy uudelle tasolle. EU:n sääntöjen mukaan toimivan Ryanairin koppalakkisten lentäjien säälittely saa vähän uusia ulottuvuuksia, kun muistaa montako tekstiilityöläistä oli sisällä pari päivää sitten sortuneessa 8-kerroksisessa vaatetehtaassa Bangladeshissa!


      • Omat valinnat
        Aika moraalitonta? kirjoitti:

        Tämä palsta on Matkailu / Lentäminen / Ryanair, mutta erilaiset laskutehtävät, kuten 2 18, ovat siirtäneet keskustelun etiikan alueelle.

        Aivan hyvä aihe sekin, mutta Ryanairin kohdalla asia toimii vain siksi, että sinivalkoiset siivet on imetty äidinmaidossa ja kaikki vieras pelottaa.

        Jos moraalittomuutta pohtii, niin on hyvä kurkistaa vaatekaappiin. Edullisissa ja hyvältä päällä tuntuvissa vaatteissa saattaa lukea vaikkapa made in Bangladesh.

        Ja moraalikeskustelu siirtyy uudelle tasolle. EU:n sääntöjen mukaan toimivan Ryanairin koppalakkisten lentäjien säälittely saa vähän uusia ulottuvuuksia, kun muistaa montako tekstiilityöläistä oli sisällä pari päivää sitten sortuneessa 8-kerroksisessa vaatetehtaassa Bangladeshissa!

        Oma turvallisuus kiinnostaa paljon enemmän ja siihen voi jopa vaikuttaa, toisin kuin moneen muuhun asiaan.


      • Hoh hoh
        Aika moraalitonta? kirjoitti:

        Tämä palsta on Matkailu / Lentäminen / Ryanair, mutta erilaiset laskutehtävät, kuten 2 18, ovat siirtäneet keskustelun etiikan alueelle.

        Aivan hyvä aihe sekin, mutta Ryanairin kohdalla asia toimii vain siksi, että sinivalkoiset siivet on imetty äidinmaidossa ja kaikki vieras pelottaa.

        Jos moraalittomuutta pohtii, niin on hyvä kurkistaa vaatekaappiin. Edullisissa ja hyvältä päällä tuntuvissa vaatteissa saattaa lukea vaikkapa made in Bangladesh.

        Ja moraalikeskustelu siirtyy uudelle tasolle. EU:n sääntöjen mukaan toimivan Ryanairin koppalakkisten lentäjien säälittely saa vähän uusia ulottuvuuksia, kun muistaa montako tekstiilityöläistä oli sisällä pari päivää sitten sortuneessa 8-kerroksisessa vaatetehtaassa Bangladeshissa!

        En osta edullisia vaatteita sen enempää kuin edullista ruokaa, tai lentojakaan. Enkä mitään, jonka olen saanut tietää orjapuljujen tuotoksiksi. Vahinkoja tietysti tietämättömyydestä sattuu, mutta nehän on heti helppo korjata uutta tietoa saatuaan ja pistää ko. tuote henkilökohtaiselle mustalle listalle.

        En suosi erityisesti Finnairiakaan, kuten tuossa yrität yleistää. Omien kokemusteni mukaan moni muu on parempi ja mukavampi, mutta mikään niistä ei tietenkään ole mitään orjafirmahintatasoa.


      • Koko setti
        Hoh hoh kirjoitti:

        En osta edullisia vaatteita sen enempää kuin edullista ruokaa, tai lentojakaan. Enkä mitään, jonka olen saanut tietää orjapuljujen tuotoksiksi. Vahinkoja tietysti tietämättömyydestä sattuu, mutta nehän on heti helppo korjata uutta tietoa saatuaan ja pistää ko. tuote henkilökohtaiselle mustalle listalle.

        En suosi erityisesti Finnairiakaan, kuten tuossa yrität yleistää. Omien kokemusteni mukaan moni muu on parempi ja mukavampi, mutta mikään niistä ei tietenkään ole mitään orjafirmahintatasoa.

        Jos kokonaishinnan huomio, niin aina se näennäisesti halvinta lippua myyvä ei ole välttämättä omalle matkalle halvin...


      • Ei kai taas tuota?!
        Aika moraalitonta? kirjoitti:

        Tämä palsta on Matkailu / Lentäminen / Ryanair, mutta erilaiset laskutehtävät, kuten 2 18, ovat siirtäneet keskustelun etiikan alueelle.

        Aivan hyvä aihe sekin, mutta Ryanairin kohdalla asia toimii vain siksi, että sinivalkoiset siivet on imetty äidinmaidossa ja kaikki vieras pelottaa.

        Jos moraalittomuutta pohtii, niin on hyvä kurkistaa vaatekaappiin. Edullisissa ja hyvältä päällä tuntuvissa vaatteissa saattaa lukea vaikkapa made in Bangladesh.

        Ja moraalikeskustelu siirtyy uudelle tasolle. EU:n sääntöjen mukaan toimivan Ryanairin koppalakkisten lentäjien säälittely saa vähän uusia ulottuvuuksia, kun muistaa montako tekstiilityöläistä oli sisällä pari päivää sitten sortuneessa 8-kerroksisessa vaatetehtaassa Bangladeshissa!

        Tää on niin tätä ettei mitään tarttis tehdä kun jollakin jossain päin on vielä huonommin, mitään vastuuta omista valinnoista ei tarvitse ottaa.

        Jos selviää, että merkki x teettää ristipistonsa lapsilla niin ilman muuta menee boikottiin.

        En vastuullisena kuluttajana harkitsekaan Ryanairia tai siinä samassa muitakaan halauksia joilla arveluttavat systeemit.

        Vai vieras pelottaa?! Lennän Finskillä ihan jo kannatusmielessä duunipaikkojen säilyttämiseksi, olen asunut pitkiä aikoja ulkomailla ja lennän pallon laidasta toiseen. Säälittävän onneton ajatus. Yksinkertaisen yksinkertaisia latteuksia.


      • Tihihi.
        Ei kai taas tuota?! kirjoitti:

        Tää on niin tätä ettei mitään tarttis tehdä kun jollakin jossain päin on vielä huonommin, mitään vastuuta omista valinnoista ei tarvitse ottaa.

        Jos selviää, että merkki x teettää ristipistonsa lapsilla niin ilman muuta menee boikottiin.

        En vastuullisena kuluttajana harkitsekaan Ryanairia tai siinä samassa muitakaan halauksia joilla arveluttavat systeemit.

        Vai vieras pelottaa?! Lennän Finskillä ihan jo kannatusmielessä duunipaikkojen säilyttämiseksi, olen asunut pitkiä aikoja ulkomailla ja lennän pallon laidasta toiseen. Säälittävän onneton ajatus. Yksinkertaisen yksinkertaisia latteuksia.

        Autocorrect fail: halpiksia=halauksia.


    • jkalsdfklö

      En halua tukea eli käyttää hyväkseni kyseisen lentoyhtiön palveluja. Sinun halpa lippusi revitään työntekijöiden selästä, sinun mukavuudestasi ja turvallisuudestasi. Hajoita ja hallitse, pelkää ja matkusta halvalla.

      • Tuossa yläpuolella

        on "Aika moraalitonta?" -nimimerkin kirjoitus. Lue se!


    • TMP-CIA
    • gsgrrwr

      Sama meno se on kuulkaa jokaisella alalla, voitto revitään väkisin työntekijöiden selästä... Ihan kun tämä nyt olisi poikeeus, verrattuna raksatyöhön, kaupan alaan tai pankkeihin tms?

      • Näin Vapun jälkeen

        saatiin järkeä keskusteluun. Hyvä!

        Pääoman ja työn ristiriita on paljon vanhempi asia kuin lentokone. Tai Lentoyhtiöt. Tai Ryanair!


      • Flaflati flaflati

        Tarvitseeko sitä suosia, jos tietää jonkun oikein kunnon shaissepuljuksi työntekijöilleen ja monelle muulle instanssille?

        Ryanairia varmaan käyttää eniten pienituloiset, jotka riistätyttävät itseään jossain muualla ja tukee toisten riistoa sitten vähäisillä rahoillaan. Nauttikkaa toki toiminnastanne, joka varmistaa että itsekin olette jatkossakin perse auki, koska joku kaltaisenne suosii omaa työnantajaanne halpuuden nimissä!

        Varmaan tähän tulee joku "rikas" kohta kertomaan miten han nyt sitten käyttää tätä firmaa niin hemmetisti, mutta hän on joko mielikuvitusvarakas, tai sitten joku oikeasti varakas, joka tykkää alistaa kaikkia mahdollisuuden tullen ja matkustella syrjäkylillä hankalasti, kunhan on halpaa.


      • Operoiko eilen
        Flaflati flaflati kirjoitti:

        Tarvitseeko sitä suosia, jos tietää jonkun oikein kunnon shaissepuljuksi työntekijöilleen ja monelle muulle instanssille?

        Ryanairia varmaan käyttää eniten pienituloiset, jotka riistätyttävät itseään jossain muualla ja tukee toisten riistoa sitten vähäisillä rahoillaan. Nauttikkaa toki toiminnastanne, joka varmistaa että itsekin olette jatkossakin perse auki, koska joku kaltaisenne suosii omaa työnantajaanne halpuuden nimissä!

        Varmaan tähän tulee joku "rikas" kohta kertomaan miten han nyt sitten käyttää tätä firmaa niin hemmetisti, mutta hän on joko mielikuvitusvarakas, tai sitten joku oikeasti varakas, joka tykkää alistaa kaikkia mahdollisuuden tullen ja matkustella syrjäkylillä hankalasti, kunhan on halpaa.

        Lufthansa Ryanairin lennon Helsingistä Frankfurtiin, kun koneen toiseen moottoriin tuli tulta moottorista syöksevä häiriö? Palattava oli kentälle yhden moottorin varassa. Vai onko Lufthansakin halpalentoyhtiö?


      • TMP-CIA
        Operoiko eilen kirjoitti:

        Lufthansa Ryanairin lennon Helsingistä Frankfurtiin, kun koneen toiseen moottoriin tuli tulta moottorista syöksevä häiriö? Palattava oli kentälle yhden moottorin varassa. Vai onko Lufthansakin halpalentoyhtiö?

        Taidat olla vähän yksinkertainen? Vai oletko Raikulla töissä?


      • Lentää yhdellä
        Operoiko eilen kirjoitti:

        Lufthansa Ryanairin lennon Helsingistä Frankfurtiin, kun koneen toiseen moottoriin tuli tulta moottorista syöksevä häiriö? Palattava oli kentälle yhden moottorin varassa. Vai onko Lufthansakin halpalentoyhtiö?

        Et ole ymmärtänyt mihin lentoturvallisuus perustuu?
        Yksitäisiin tai eri järjestelmien vikoihin ja ongelmiin on varauduttu hyvin.

        Mikäli otetaan jo lähtiessä riski polttoaineen ja henkilökunnan vireystilan kanssa, niin ollaan heikennetty merkittävästi näitä "pelivaroja" muiden ongelmien sattuessa kohdalle. Ts. ratkaisuvaihtoehdot vähenee jos ei ole polttoainetta ja väsynyt henkilökunta tekee helpommin vääriä valintoja.


    • qewqweqweqwe

      Juu kyllä minua ainakin on Ryanairin turvallisuuskulttuuri huolestuttanut jo pitempään, itse ainakin pyrin välttämään kyseistä firmaa viimeiseen asti.

      • Jos on aidosti

        huolestunut turvallisuudestaan, kannattaa välttää henkilöautolla matkustamista.

        Viimeisen 50 vuoden aikana suomalaisia taitaa olla kuollut liikennelentokoneonnettomuuksissa alle 10 (muistaakseni SAS:n koneessa Milanossa 2001 max. 4 suomalaista), mutta samaan aikaan maanteiden auto-onnettomuuksissa on kuollut ainkain 25000 suomalaista!

        Vältä autoja, älä Ryanairia, niin elät pitkään?


    • raikkupoika

      Olen parikymmentä keikkaa heittänyt Raikulla eikä mitään valittamista. Selvästi työstään nauttiva henkilökunta ja ymmärtääkseni alan uusin konekalusto.
      Jos polttoainetta on sääntöjen sallima minimi niin eikös asia ole silloin kunnossa?
      Olen opiskellut tilastotiedettä ja kyllä Finskin onnettomuus on lähellä, niin kauan on entisestä...
      Ei vaan, lentäminen on turvallisin matkustusmuoto.

      • fhdskfjhksdfhgd

        Selvästikään et ole opiskellut tilastotiedettä, kun tuollaisia johtopäätöksiä vetelet.

        Vai tuletko opeillasi siihen tulokseen, että jäätelön myynnin vähentäminen vähentää moottoripyöräonnettomuuksia, koska jäätelönmyynnin kasvaminen ja moottoripyöräonnettomuuksien lisääntyminen on tilastollisesti osoitettavissa toisiinsa kytkeytyväksi?


      • raikkupoika
        fhdskfjhksdfhgd kirjoitti:

        Selvästikään et ole opiskellut tilastotiedettä, kun tuollaisia johtopäätöksiä vetelet.

        Vai tuletko opeillasi siihen tulokseen, että jäätelön myynnin vähentäminen vähentää moottoripyöräonnettomuuksia, koska jäätelönmyynnin kasvaminen ja moottoripyöräonnettomuuksien lisääntyminen on tilastollisesti osoitettavissa toisiinsa kytkeytyväksi?

        Olen opiskellut tilastotiedettä yliopistossa. Kirjoituksellasi ei ollut mitään tekemistä itse asian kanssa.Finnairin viimeinen onnettomuus sattui 60- luvulla.Raikulla ei ole kuolemaan johtaneita juttuja.
        Hyvää yötä.


      • fgdjhgdfkljg
        raikkupoika kirjoitti:

        Olen opiskellut tilastotiedettä yliopistossa. Kirjoituksellasi ei ollut mitään tekemistä itse asian kanssa.Finnairin viimeinen onnettomuus sattui 60- luvulla.Raikulla ei ole kuolemaan johtaneita juttuja.
        Hyvää yötä.

        Tilastollisten johtopäätöstesi mukaan raikulla pitäisi onnettomuus silloin olla todennäköisempää, koska kuolemaan johtaneita ei vielä ole ja suoritemäärä on paljon suurempi vieläpä. No tietenkään näin ei ole raikun, eikä finsikin kanssa ja tietäisit tuon jos todella olisit tilastotiedettä lukenut.

        Oikeasti olet joku lentosimulaattoria pelaava lapsi.


      • Oikeasti pitäisi
        fgdjhgdfkljg kirjoitti:

        Tilastollisten johtopäätöstesi mukaan raikulla pitäisi onnettomuus silloin olla todennäköisempää, koska kuolemaan johtaneita ei vielä ole ja suoritemäärä on paljon suurempi vieläpä. No tietenkään näin ei ole raikun, eikä finsikin kanssa ja tietäisit tuon jos todella olisit tilastotiedettä lukenut.

        Oikeasti olet joku lentosimulaattoria pelaava lapsi.

        keskustella matkailusta, jossa käytetään lentämistä, ja tarkemmin vielä, lentämistä Ryanairilla. Mutta ei siltä näytä!


    • werwerwerwre

      "Jos polttoainetta on sääntöjen sallima minimi niin eikös asia ole silloin kunnossa?"

      Eipä oikeastaan, jos olosuhteet sattuvat olemaan oikein huonot, esimerkiksi surkeat sääolosuhteet ja paljon ruuhkaa eivät nuo minimit sääntöjen sallimat minimit välttämättä olekaan enää riittävät, ne kun eivät ota mitään tuollaisia tilanteita huomioon.

      Tässä dokumentissahan kerrottiin miten LAN Chilen kone josta toinen moottori hajosi laskeutui ennen näitä kahta Ryanairia. Mitä jos laskussa olisikin mennyt jotain vikaan ja konetta ei oltaisikaan saatu kunnolla ulos kiitotieltä ajoissa? Silloin ei näiden kahden ilmassa olleen Ryanairin reserveillä oltaisi kyllä enää helposti lennetty minnekään muuallekaan.

      Pointti on se että viimekädessä lentäjillä pitäisi olla valta ottaa varman päälle kunnolla ylimääräistä polttoainetta jos on odotettavissa huonoja sääolosuhteita tai muuta vastaavaa kuten tässä tapauksessa. Ryanairilla ylempää tuleva paine saattaa johtaa siihen ettei enään otetakaan varman päälle vaan luotetaan tuuriin ja otetaan vähemmän polttoainetta kuin mikä olisi varmasti riittävä.

    • Riittääkö vai ei
    • 1+8

      Kannattaa muistaa että valeciassa kenttä jolle lennettiin oli kolmas varakenttä.

      Ja jos polttoainemääriä katsotaan, yhtiö, jolta viimeaikoina on oikeasti polttoaine ollut vähissä on pakkosäästöissä kärvistelevä Finnair.

      • 1+8

        AY362 10.4.2013 Oulu-Helsinki kierteli sumuisen Helsinki-Valtaan päällä, polttoaine loppumassa eikä olisi riittänyt Vantaalle, joten joutui menemään Tampereelle tankkaamaan,


      • 1+1=0
        1+8 kirjoitti:

        AY362 10.4.2013 Oulu-Helsinki kierteli sumuisen Helsinki-Valtaan päällä, polttoaine loppumassa eikä olisi riittänyt Vantaalle, joten joutui menemään Tampereelle tankkaamaan,

        Ei riittänyt Vantaan päältä Vantaa kentälle... , mutta riitti Pirkkalaan, mikähän oli jutun logiikkasi.
        Jos on liian sumuista, niin polttoaine ei välttämättä riitä niin kauan että se sumu hälvenisi...


      • gfkgkgkgkhgkghj

        Kuinkas monta hätälaskulupaa polttoaineen vuoksi Finnairin lentäjät ovat pyytäneet missään päin maailmaa 2 viime vuoden aikana? Kuinka monta hätälaskulupaa polttoaineen vuoksi Ryanairin lentäjät ovat pyytäneet 2 viime vuoden aikana?

        Ottaisivat pois ne käsinojat ja myisivät lämmintä virvoketta ilman jäitä, niin rynkkymatkaajat varmaan tykkäisivät vain enemmän puljusta :) Selkänojathan eivät taitu ja sekös on rynkkymatkaajasta hieno homma ainakin tämän sivun mukaan.

        Hyviä vaihtoehtoja olisi esim periä julmetut maksut mistä tahansa matkatavarasta kokoon ja määrään katsomatta. 100 euroa per käsimatkatavara per lento, niin ei tarvitsisi ilman kuljettaa yhtään ylimääräistä. Ryanairin tykkääjäthän aina ihmettelevät, mitä ihmiset kuljettelevat koneissa, kun itsellään ei ole koskaan mitään tavaraa mukanaan :)

        Itse olen edelleen sitä mieltä että rynkyn pitäisi korvata koko laivastonsa C-17 Globemaster III koneilla, niin voisi operoida jostakin hiekkakiitotieltä vielä syrjäisemmiltä hevonkuusen jorpakkokentiltä ja matkustajat istuisivat armeijatyyliin pitkin rahtitilan lattiaa. Näillä voisi saada merkittävät säästöt.


      • Onpa erikoista,
        gfkgkgkgkhgkghj kirjoitti:

        Kuinkas monta hätälaskulupaa polttoaineen vuoksi Finnairin lentäjät ovat pyytäneet missään päin maailmaa 2 viime vuoden aikana? Kuinka monta hätälaskulupaa polttoaineen vuoksi Ryanairin lentäjät ovat pyytäneet 2 viime vuoden aikana?

        Ottaisivat pois ne käsinojat ja myisivät lämmintä virvoketta ilman jäitä, niin rynkkymatkaajat varmaan tykkäisivät vain enemmän puljusta :) Selkänojathan eivät taitu ja sekös on rynkkymatkaajasta hieno homma ainakin tämän sivun mukaan.

        Hyviä vaihtoehtoja olisi esim periä julmetut maksut mistä tahansa matkatavarasta kokoon ja määrään katsomatta. 100 euroa per käsimatkatavara per lento, niin ei tarvitsisi ilman kuljettaa yhtään ylimääräistä. Ryanairin tykkääjäthän aina ihmettelevät, mitä ihmiset kuljettelevat koneissa, kun itsellään ei ole koskaan mitään tavaraa mukanaan :)

        Itse olen edelleen sitä mieltä että rynkyn pitäisi korvata koko laivastonsa C-17 Globemaster III koneilla, niin voisi operoida jostakin hiekkakiitotieltä vielä syrjäisemmiltä hevonkuusen jorpakkokentiltä ja matkustajat istuisivat armeijatyyliin pitkin rahtitilan lattiaa. Näillä voisi saada merkittävät säästöt.

        että joku ihminen voi gfkgkgkgkhgkgh:n tavoin menettää mielenrauhansa jonkun itselleen yhdentekevän halpalentoyhtiön takia. Ja vain sen vuoksi, että kaikki eivät ajattele ja toimi niin kuin hän!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe