Moi!
Kirjoitan ekaa kertaa tälle palstalle. Mä saan 2 tai 3 gerbiiliä syksyllä synttärilahjaksi. Kavereillani on gerbiilejä ja tiedän niistä jo aika paljon, mutta haluiasin niiden hoidosta ynm. vinkkejä.
Gerbiilit
3
116
Vastaukset
- xgm,gyju.
- terraario siivotaan n. 2-4 viikon välein
- vesi vaihdetaan joka toinen pv
- gerbiilit rakastavat jyrsiä pahvia, joten lisää uutta pahvia päivittäin
- purua on syytä olla vähintään 7 cm, koska gerbiilit kaivelevat ja rakentavat pesiä
mielellään
- gerbiilejä suositellaan pitämään viikoittain vapaana- Gerger
Ööö..?
- Terraarion siivoustiheys riippuu ihan sen koosta. Itsellä on 125cm pitkä terra ja asukkeja vain 2, joten riittää vallan hyvin kun vaihtaa purut n. 2 kuukauden välein. (tietysti vaihdan useammin jos tarve vaatii.)
- Raikasta vettä tulee olla aina saatavilla, eli parasta olisi jos vesi vaihdettaisiin päivittäin.
- 7cm purua on aivan liian vähän. Vähimmäisvaatimuksena pidetään 15cm, mutta 20-30cm on aina parempi.
- Vapaanaoloa ei tarvita jos terraario on tarpeeksi iso ja virikkeellinen. Toki juoksentelu on pikkuisille kiinnostavaa vaihtelua jos huone on "gerbiiliturvallinen".
- Sedä
Gerbiiliyhdistyksen koisivuilta löytyy hyvät perustiedot. Lisäksi kannattaa lukea keskustelufoorumeja joilla aktiiviset harrastajat käyvät, esim tämä:
http://www.gerbiili.info/foorumi/index.php
ja virallisten kasvattajien kotisivuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774592- 1801837
- 1241540
- 351016
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️16981- 103930
- 78913
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78842- 45807
- 4798